خبرهای داغ:

۳۳ عمل موفق جراحی قلب باز در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود

شاهرود_ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و متخصص قلب و عروق دانشگاه گفت: از ۱۴اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون ۳۳ عمل جراحی قلب باز و ۸ جراحی عروق در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با موفقیت انجام شده است.
کد خبر: ۹۴۳۵۷۲۴
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

۳۳ عمل موفق جراحی قلب باز در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج؛ دکتر حسین شیبانی افزود: جراحی‌های انجام شده قلب باز در این مرکز را شامل عمل‌های اورژانسی، جراحی دریچه قلب، چاقوخوردگی آئورت و جراحی‌های عروق ذکر کرد.
او شایع‌ترین سنین اعمال جراحی قلب باز را بین ۴۰ تا ۹۰ اعلام کرد و گفت: از ۳۳ عمل انجام شده ۲۱ بیمار مرد و ۱۲ بیمار خانم اختصاص داشته است.
او تصریح کرد: ۹۰ درصد از عمل‌های جراحی در این مرکز مربوط به عروق کرونر است که به دلیل تنگی عروق اتفاق می‌افتد که این عمل‌ها نیز با موفقیت انجام شده است.
متخصص قلب و عروق دانشگاه در ادامه افزود:از این تعداد ۳۵ درصد عمل اورژانسی، ۵ درصد جراحی دریچه‌ای و یک درصد اعمال جراحی عروقی در این مرکز با موفقیت انجام شده است.
او ضمن اشاره به اینکه همه اعمال جراحی قلب باز در بخش جراحی قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام می‌شود گفت: خوشبختانه به دلیل امکانات و تجهیزات پزشکی به روز در این بیمارستان همراه با تیم جراحی مجرب شرایط به گونه‌ای فراهم شده است تا دیگر نیازی به اعزام بیماران به شهر‌های مجاور نباشد.
شیبانی افزود: در حال حاضر این مرکز دارای ۵ تخت Icu و ۲ تخت ایزوله به طور کامل مجهز بوده و تمامی تخت‌های این مرکز مجهز به مونیتور و سیستم مونیتورینگ است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود را دارای تجهیزات پیشرفته و به‌روز پزشکی کشور معرفی کرد وتاکید کرد: این مرکز مجهز به آخرین ورژن پمپ قلب و ریه، پیشرفته‌ترین تجهیزات کمکی، بالون پمپ مورد نیاز بیماران شوک قلبی، امکانات آی. سی. یو، اتاق عمل و دستگاه‌های بی‌هوشی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار