خبرهای داغ:

۵۰ درصد مدارس منطقه بسطام تخریبی است/توزیع ۳ میلیارد تومان بسته معیشتی به دانش آموزان

شاهرود_ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام از تخریبی بودن ۵۰ درصد مدارس این منطقه خبر داد و گفت: در ۹ مرحله بیش از ۳ میلیارد تومان بسته معیشتی بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع شده است.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۳۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

۵۰ درصد مدارس منطقه بسطام تخریبی است/توزیع ۳ میلیارد تومان بسته معیشتی به دانش آموزانبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدعلی هاشمی در نشست خبری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در سالن جلسات این اداره، با اشاره به اینکه کارشناسان آموزش و پرورش رکن اصلی هستند و سپاسگزار زحمات آنان هستیم، افزود: آموزش و پرورش با همه مجموعه‌ها باید تعامل داشته باشیم و نکته مهم این است آموزش و پرورش در عین تعامل، استقلال خود را حفظ کند و مستقل عمل می‌نماید و ما در این راستا تاکنون فعالیت کرده ایم.
او با بیان اینکه تلاش می‌کنیم طبق سند تحول بنیادین حرکت کنیم و دروس را عملیاتی کنیم، گفت: در منطقه بسطام، ۳۳ مدرسه ابتدایی، ۳۲ مدرسه متوسطه اول و ۱۰ مدرسه متوسطه دوره دوم و ۴ هنرستان با مجموع بیش از ۵۷۰۰ دانش آموز و ۸۳۴ معلم و ۶۱۹ بازنشسته فعالیت دارند.
رئیس آموزش و پرورش منطقه بسطام با اشاره به ۱۸ شهید فرهنگی و ۱۸ جانباز و ۹۴ شهید دانش آموز ۹۴، خاطر نشان کرد: ۱۱۷ ملک آموزش و پرورش در منطقه بسطام دارد که در تعدادی از آن تصرف عدوانی شد که املاک را آزاد کردیم و دهیاری‌ها تعامل و اجاره می‌کنند و حتی کانون شهید مفتح مستأجرش بلند نمی‌شدند و بعد از ۳۰ سال ملک را برگردانیم و منازل سازمانی داریم که از تصرف بیرون آوردیم و مستأجران اجاره نمی‌دادند و قرار داد بستیم و اجاره پرداخت می‌شود.
۵۰ درصد مدارس منطقه بسطام تخریبی است/توزیع ۳ میلیارد تومان بسته معیشتی به دانش آموزاناو با تاکید بر اینکه تلاش کردیم دنبال حقوق آموزش پرورش باشیم و سفارش پذیر هم نباشیم، تصریح کرد: جشن تکلیف پسران را در مشهد داشتیم و دختران را متمرکز با اهدا هدایا توسط اداره برگزار و زیارت اولی‌ها را به تعداد ۲۵ نفر به مشهد اعزام کردیم و افطاری روزه اولی به تعداد ۲۰۰ نفر برگزار و در ۹۰ درصد مدارس با کمک اولیا سفره افطاری برپا شد.
هاشمی با اشاره به برگزاری کمیته حوزه و آموزش و پرورش در چهار مرحله و اعزام امام جماعت به کلیه مدارس و اجرای طرح لاله‌های روشن در ۹۰ درصد مدارس، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس متوسطه دوم تا دانش آموزان حرف بزنند و مطالبه گری کنند، افزود: ثبت گروه جهادی آموزش و پرورش منطقه بسطام انجام و ۹ مرحله رزمایش مواسات برای کمک به دانش آموزان کم برخوردار برگزار که رتبه اول استان در مدارس را با کمک بسیج سازندگی و خیرین داشتیم که بیش از ۳ میلیارد تومان بسته‌های کمک معیشتی توزیع شده و این غیر از کمک‌های همکاران و خیرین در موضوع لباس و کفش و لوازم التحریر است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات در ۱۷ اردیبهشت به تعداد ۳۰۰ بسته کمک معیشتی، افزود: اعتکاف رجب در مدارس منطقه متوسط دوم برگزار شد و جهاد تبیین در ۴۳ مدرسه برگزار داشتیم و اساتید مورد تایید اجازه ورود یافتند.
او با اشاره به اینکه مسمومیت دانش آموزان را نداشتیم و این به دلیل فهم و شعور اولیا و دانش آموزان بود که مراقبت کردند، گفت: اردوی یک روزه برای چهار هزار نفر و اردوی خارج از استان برای دو هزار نفر برگزار شد و دوره‌های توانمندسازی مربیان و مشاورین و مدیران جدید انتصاب برگزار و برنامه آبروی محله به یاد شهدای محله برگزار کردیم.
۵۰ درصد مدارس منطقه بسطام تخریبی است/توزیع ۳ میلیارد تومان بسته معیشتی به دانش آموزانهاشمی به طرح یاری گران زندگی در راستای شناخت آسیب‌های اجتماعی و مراجعه ۵۰۰ نفر از دانش آموزان به مشاوره، افزود: افتتاحیه دارالقرآن بسطام از مواردی است که مورد توجه استان و کشور قرار گرفت و افزایش ۲۰۰ درصدی جذب دارالقرآن را داشتیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام با اشاره به ۱۲ رتبه راه یافته به کشور و ۱۱ رتبه برتر استان و شش رتبه کشوری و ۱۴ رتبه استانی در بخش‌های مختلف فرهنگی هنری و معارفی و ورزشی و علمی، ادامه داد: روی حجاب و قرآن و عترت هدفمند و اثرگذار کار می‌شود و اولین بار، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی بعد از سال‌ها استقلال پیدا کرد و مستقل در منطقه بسطام تشکیل شده است.
او به تعمیرات و تجهیزات با تعامل با مدیرکل نوسازی مدارس استان و آسفالت ۶ مدرسه با وسعت هفت هزار مترمربع اشاره کرد و افزود: دختران روستای ابرسج مشکل تردد و ایاب و ذهاب داشت که مجوز ایجاد مدرسه مطهره در روستا گرفته و راه اندازی شد و توسعه سالن کنفرانس اداره انجام و احداث زمین چمن مصنوعی در خیج و بسطام انجام می‌شود و سالن ورزشی سرپوشیده نیز در بسطام در آخر اردیبهشت ماه کلنگ زنی می‌شود.
هاشمی به ساخت سه زمین چمن مصنوعی با اولویت بندی در روستا‌های کلامو، ابر و میقان اشاره کرد و افزود: کارگاه هنرستان بسطام بعد از ۲۰ سال با حمایت فرماندار ویژه شهرستان تجهیز و بازسازی شده و پیگیری مدرسه ۷۲ تن جهت بازسازی هستیم.
او ادامه داد: زمین چمن مصنوعی شهر کلاته خیج با ۲ میلیارد ریال دیوار کشی آن در حال انجام است و در طرح مدرسه بدون کیف رتبه دوم استان را کسب کردیم و دانش آموزان یک روز در هفته بدون کیف می‌آیند و کار‌های کارگاهی و عملیاتی انجام می‌دهند.
او به خرید ۴۰۰ میلیون ریال کتب کمک درسی کنکور برای دانش آموزان با کمک خیرین اشاره کرد و افزود: دانش آموزان ما در رشته رباتیک در یزد رتبه سوم و چهارم و پنجم را کسب کردند و در دانشگاه صنعتی شریف نیز رتبه چهارم را کسب و به مسابقات جهانی راه یافتند و در ساخت پهباد نیز دانش آموزان منطقه رتبه برتر استان را کسب کردیم.
هاشمی به اجرای طرح اعتکاف نوروزی دانش آموزان برای علم آموزی و برگزاری زنگ سپاس معلم در مدارس را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد و گفت: مراسم بزرگداشت مقام معلم، ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌شود.
او کمبود‌های اداره آموزش و پرورش را خودرو‌های فرسوده و نیرو‌های خدماتی کمتر از ۴۰ نفر که سه مدرسه را خدمت رسانی می‌کند برشمرد و گفت: اردوگاه دانش آموزی منطقه بسطام بیش از ۳۰ سال بی توجه رها بود که مبلغی کمک شده از کشور و برای آن برنامه داریم.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام با تقدیر از مدیرکل استان و حمایت کامل از این اداره، افزود: ۵۰ درصد مدارس منطقه بسطام تخریبی است و کمبود نیرو در ابتدایی نداریم و متوسطه اول و دوم با اضافه کار همکاران جبران می‌شود، اما نیروی تخصصی مثل مشاوره و مربیان پرورشی کم داریم.
او با بیان اینکه در آزمون استخدامی جدید شاهرود و بسطام یک جا دیده شده است، اضافه کرد: معضل ما در منطقه بسطام، کلاس چند پایه و دوری روستا‌ها است به مرکز منطقه و با توجه به مناطق محروم مشکل حل خواهد شد چرا که تراکم پایین دانش آموز در منطقه بسطام داریم.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام با اشاره به مولد سازی مدارس، ادامه داد: درآمد زایی در بسطام کم است، اما اردوگاه دانش آموزی راه اندازی شود خبر خوبی برای جذب درآمد است و تلاش داریم این مهم محقق شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار