خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام چراغی:

باید جوانان و نوجوانان را در جنگ تمدنی واکسینه کنیم/ جنگ نرم، سبک زندگی اسلامی را نشانه گرفته است

همدان-مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه جنگ نرم، سبک زندگی اسلامی را نشانه گرفته و جنگ تمدنی ما در سبک زندگی است، گفت: باید جوانان و نوجوانان در این جنگ تمدنی واکسینه شوند.
کد خبر: ۹۵۲۲۹۰۵
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام اسماعیل چراغی در آیین افتتاحیه جوانه‌های صالحین که با محوریت سواد رسانه به همت پایگاه ولایت و پایگاه شهید عباسی دارابی حوزه شهید خادم پر و حضرت فاطمه (س) همدان برگزار شد، اظهار کرد: نظریه‌پرداز آمریکایی اعلام می‌کند که جنگ آینده، جنگ تمدن‌ها است، او جمهوری اسلامی را در مقابل  کلیسا و آمریکا قرار می‌دهد و خودشان می‌دانند که تمدن اسلامی قرار است با کلیسا و آمریکا مقابله کند و این مقابله، مقابله نرم خواهد بود.

وی تصریح کرد: مقابله، مقابله سخت افزاری نیست و اینجا است که در جنگ تمدنی سراغ ریشه‌ها رفته‌اند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه جنگ نرم، سبک زندگی اسلامی را نشانه گرفته است، گفت: جنگ تمدنی ما در سبک زندگی است، اگر سبک زندگی شکست بخورد خانواده و نظام اجتماعی زمین‌گیر می‌شود و ما چیزی به‌عنوان اخلاق و فرهنگ نخواهیم داشت.

وی افزود: باید جوانان و نوجوانان در این جنگ تمدنی واکسینه شوند، در واکسینه کردن فرزندان دو حالت بیشتر وجود ندارد یا باید استاد در عرصه تربیت باشیم یا فرزندانمان را به استاد توانمند بسپاریم.

چراغی با بیان اینکه اگر پدر و مادری در حوزه تربیت استاد است، کودک خود را باید تربیت کند، تصریح کرد: اما اگر استاد و توانمند نیست، باید فرزند خود را به استاد بسپارد تا اساتید فرزندان آنها را برای جنگ تمدنی تربیت کنند.

وی ابراز کرد: موضوع ما خانواده است که باید تلاش کنیم فرزندان ما در این جنگ شکست نخورند، امروز برای هر چیزی سواد لازم است و بدون سواد نمی‌شود کاری از پیش برد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه غربی‌ها چندین نوع سواد را بیان کرده‌اند، گفت: اول سواد عاطفی، دوم سواد تربیتی چراکه نوجوانان ما با رقیب مجازی تربیت نمی‌شوند، تربیت با کار دسته جمعی شکل می‌گیرد، در کار جمعی معنی ایثار و فداکاری شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تربیت علم آموزی و سواد نیست، تربیت در بین خانواده است، افزود: سواد سوم، سواد رسانه است؛ آیا والدین در سواد رسانه قوی هستند؟ آیا والدین به اندازه کودکان از رسانه آگاهی  دارند؟

چراغی با اشاره به اینکه باید مراقب زندگی دوم کودک و نوجوان خود باشیم، تصریح کرد: در سواد رسانه اطلاعات پایینی داریم و کارهایی که انجام می‌دهیم برای سرگرمی خودمان است.

وی گفت:جنگ، جنگ تمدن و عرصه، عرصه تمدن است بنابراین در این حوزه سواد لازم است و ما باید در حوزه رسانه مراقب کودکان خود باشیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: سبک زندگی زیر بنای تمدن اسلامی است، اگر می‌خواهیم تمدن‌سازی کنیم و ظهور امام زمان(عج) اتفاق بیفتد باید زیربنا و اساس که همان سبک زندگی است، اسلامی باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار