خبرهای داغ:
دامغان_ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری کارگاه آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی در دامغان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۶۲۴۵
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی اکبر پور رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان اظهار کرد: کارگاه آموزشی آشنایی با میراث فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان رده سنی ٧ تا ١٢ سال به همت انجمن مردم‌ نهاد خانه تسنیم و همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به برگزاری این برنامه در محیطی شاد و مفرح افزود: در این کارگاه کودکان با میراث فرهنگی، ضرورت اخذ مجوز از میراث فرهنگی قبل از هرگونه کاوش آشنا شدند.

اکبرپور بیان کرد:به‌ منظور درک اهمیت آثارتاریخی و شیوه حفاظت و نگهداری از این آثار، کودکان در فضایی شبیه‌سازی‌ شده به کاوش آثار پرداختند و بعد از مرمت، آثارمکشوفه را برای نمایش در موزه به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل دادند.

وی با بیان اینکه سنین کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای فراگیری بسیاری از مفاهیم عمیق و مهم زندگی است،تصریح کرد: باید برای این گروه سنی فضاسازی شود و با طراحی یک فعالیت عملی، برخی مفاهیم و ارزش‌های حفظ میراث فرهنگی را به آنها آموزش داد.

اکبرپور افزود:در پایان کارگاه به‌ منظور تقویت احساس تعلق نسبت به حفظ داشته‌های تاریخی، یادگاری و یادبود کارگاه به کودکان اهدا و سرود ایران همخوانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار