خبرهای داغ:
شاهرود - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: مهار ۲ مورد آتش‌سوزی به مساحت سه هکتار در مراتع این شهرستان طی ماه گذشته با حضور به موقع جنگلبان‌های، مانع سرایت آتش به مناطق دیگر شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۸۰۰
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

آفت‌زدایی ۵۰۰ هکتار از تاغزار‌های شرق استان سمنان توسط جنگلبانان/مهار ۲ مورد آتش سوزیبه گزارش خبرنگار بسیج، محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگاران، به نهم مرداد روز جهانی جنگلبان اشاره کرد و گفت: جنگلبانان در شرایط آب و هوایی سخت و گرمای شدید با امکاناتی محدود حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی را بر عهده دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود افزود: این تلاش‌گران عرصه‌های منابع طبیعی با سپر کردن جان خود، از ریشه‌ها، میراث طبیعی زمین و درختان حفاظت می‌کنند تا درختی از خانواده جنگل کم نشود و یا آتشی به جان سبزه‌ها نیفتد.
او روز جهانی جنگلبان را به تمام تلاشگران و حافظان عرصه‌های منابع طبیعی تبریک گفت و ابراز کرد: با مهار ۲ مورد آتش‌سوزی به مساحت سه هکتار در مراتع این شهرستان طی ماه گذشته با حضور به موقع جنگلبانان، از سرایت آن به مناطق دیگر جلوگیری شد.
کشاورزیان از انجام ۲ مانور اطفای آتش‌سوزی در خرداد و تیرماه امسال خبر داد و گفت: این مانور‌ها با هدف ایجاد آمادگی نیرو‌ها و همچنین استفاده از همه تجهیزات مهار آتش‌سوزی انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: پیاده‌روی طولانی در جنگل و مناطق صعب العبور به‌صورت گروهی در تمامی روز‌های هفته به منظور شناسایی مناطق آتش گرفته احتمالی در دستور کار است.
او از اجرای طرح جنگل‌کاری بیش از ۱۰۰ هکتار در این شهرستان خبر داد و افزود: قرق منطقه و آبیاری نهال‌ها توسط جنگلبانان در دست انجام است.
کشاورزیان با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار تاغزار‌های منطقه رضا آباد بیارجمند و چاه جام طرود طی ۲۰ روز آفت‌زدایی شد، تصریح کرد: مبارزه با آفت ملخ کوهاندار در این تاغزار‌ها توسط جنگلبانان منابع طبیعی و آبخیزداری به انجام رسید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ابراز کرد: دیدار با پیشکسوتان منابع طبیعی شهرستان به مناسبت روز ملی جنگلبان در دستور کار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار