خبرهای داغ:
مهندس حمزه کرایلو گفت: رشد هفت درصدی را در آموزش آموزشگاه‌های مهارتی استان شاهد هستیم و‌امید داریم بتوانیم ظرفیت آموزش در بخش کشاورزی را در گلستان تقویت کنیم.
کد خبر: ۹۵۳۲۹۵۱
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷

رشد ۷ درصدی در آموزش مهارتی گلستان/رسانه‌ها نقش مطالبه‌گری از زبان مردم دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان در جمع خبرنگاران  ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها نقش مطالبه‌گری از زبان مردم دارند و رسانه گلستان ما نیز در مدت ۱۷ ماه که به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان حضور یافتم کمک کار ما بوده و از رسانه‌های خوب استان گلستان است و و در تمامی برنامه‌های اداره کل نقش مستقیم داشته و از این منظر سپاس‌گزار هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: آموزش‌های متعددی در سطح استان وجود دارد و آن چیزی بیش از همه نقش دارد موضوع فرهنگ مهارت‌آموزی و تغییر نگرش در جامعه برای پذیرش واقعیت‌هایی جامعه است، خانواده‌ها با موضوع و چالش اشتغال جوانان رو به رو هستند و‌امید داریم بتوانیم به جوانان کمک کنیم و زمینه اشتغال را فراهم سازیم.
کرایلو یادآور شد: مجموعه فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های خوبی دارد و به تجهیزات یکی از مسائل و مطالبه این سازمان است، تجهیزات ما در کارگاه‌ها به روز نیست و باید نسبت به به روز‌رسانی و تغییرات ساختاری آن که مربوط به سال ۱۳۸۴ است اقدام کنیم.
وی بیان کرد: نسبت تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به اقتصاد استان یک آهنگ ناموزون دارد، اقتصاد نخست استان کشاورزی است ولی به دلیل ساختاری که از گذشته شکل گرفته آموزش‌های خدماتی بیشتر مورد توجه بوده است.
این مقام مسئول تأکید کرد: تبدیل مرکز عادی نی تپه به مرکز تربیت مربی به مساحت ۲۰ هکتار با ۲۱ کارگاه آموزشی می‌تواند به روند توسعه‌ای استان کمک کند و همچنین ایجاد و تشکیل آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به نوع الف از دیگر موضوعاتی است که باید به آن اهتمام داشته باشیم و اخیراً یکی از کار‌های خوبی که آموزشگاه انجام داده این است که دوستانی از یونسکو وارد استان شدند و برای کشاورزان و دامپروران با همکاری جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای آموزش دادند.
کرایلو یادآور شد: رشد هفت درصدی را در آموزش آموزشگاه‌های مهارتی استان شاهد هستیم و‌امید داریم بتوانیم ظرفیت آموزش در بخش کشاورزی را در گلستان تقویت کنیم، استان در سبد امنیت غذایی نقش بی‌بدیلی دارد و‌امید داریم با همکاری جهاد کشاورزی بتوانیم این نقش را به خوبی ایفاء کنیم.
وی گفت: انتظار می‌رفت جهاد کشاورزی در حوزه مهارت استان به ویژه جوار کارگاهی به ما کمک کند و از این باب ناراضی هستیم و‌امید داریم با تدبیر رئیس سازمان جهاد کشاورزی ۱۵ مرکز جوار در حوزه کشاورزی براساس مصوبه شورای مهارت براساس که مورد درخواست استانداری گلستان است اقدام کنیم.
این مقام مسئول یادآور شد: در استان در کنار انبوه کار‌هایی که انجام می‌دهیم استان برای میزبانی مسابقات مهارتی فناوری و اطلاعات آماده می‌شود و دبیرخانه دائمی آن را در استان راه‌اندازی خواهیم کرد، ما برابر پیشنهاد سازمان و درخواستی که ارائه شده در بهمن ماه سال جاری میزبان مسابقات دوستان بین‌المللی با حضور ۲۵ کشور با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات است و تمام تلاش خود را انجام دادیم که میزبانی را دریافت کنیم و تلاش خواهیم کرد زیرساخت‌های آن را در استان فراهم سازیم تا آغاز راه توسعه استان گلستان با این مسابقات باشد.
کرایلو تأکید کرد: آینده مشاغل نوین بخش جدا نشدنی اقتصاد فعلی استان هستند و نمی‌خواهیم از این عرصه عقب بمانیم و حوزه مشاغل نوین و آینده مشاغل باید بپردازیم و بنا داریم نقش خوبی را در دانش پایه آموزش‌های مهارتی در کشور ایجاد کنیم.

انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار