خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در طی دو هفته گذشته ضاربین حادثه پارک بلوار، سوء قصدکنندگان به وکیل، ضارب محیط بان و عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شناسایی و دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۵۳۴۵۷۹
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

حصول نتایج امنیت آفرین در شاهرود با گذشت دو هفته از ورود قانونی دستگاه قضاییبه گزارش خبرنگار بسیج، شنبه ۱۴ مرداد ماه بود که پس از وقوع رفتار‌های هنجار شکنان در شهرستان شاهرود محمد جعفر عبدالهی - رئیس کل دادگستری استان سمنان با تشکیل جلسه‌ی فوق العاده شورای تامین در شهرستان شاهرود، حفظ و تامین امنیت پایدار را در دستور کار مسئولان آن حوزه قضایی قرار داد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان در تشریح این خبر افزود: متاسفانه در دو هفته گذشته رفتار‌های غیرقانونی و غیر موجهی درحوزه قضایی شاهرود اتفاق افتاد که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن امنیت روانی شهروندان شده و در نهایت منجر به ورود قانونی دستگاه قضایی استان گردید.
عبدالهی ادامه داد: در همین راستا با تشکیل جلسه فوق العاده شورای تامین در شاهرود به ضابطین عام و خاص دستور داد به سرعت همراه با رعایت موازین قانونی هنجار شکنان را شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کنند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در طی دو هفته گذشته تمامی افرادی که باعث وقوع اتفاقات اخیرا در شاهرود شدند اعم از ضاربین حادثه پارک بلوار، سوء قصدکنندگان به وکیل، ضارب محیط بان و عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شناسایی و دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
عبدالهی ادامه داد: در موضوعات سوء قصد به محیط بان کماکان مباشر در تعقیب کیفری است، ولیکن معاونین دستگیر و همچنین عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شاهرود شناسایی و برای تمامی افرادی که در وقوع این حادثه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نقش داشته در مراجع قضایی صالح تشکیل پرونده شده و چنانچه تخلف یا جرمی اتفاق افتاده باشد بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: حفظ و تامین امنیت مقوله‌ای است که به هیچ وجه قابل مماشات وسهل انگاری نیست و وقتی دستگاه قضایی به موضوعی وارد می‌شود حتما نتیجه قانونی محقق می‌شود.
عبدالهی در خاتمه تاکید کرد: امنیت روانی جامعه و حفظ آرامش عمومی از خطوط قرمز دستگاه‌های امنیت آفرین بشمار می‌آید و چنانچه با هر روشی مورد تعرض و تضییع قرار گیرد، دیگر نمی‌توان صحبت از مسامحه به میان آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار