خبرهای داغ:
شاهرود_ وزیر کشور با حضور در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود ضمن بازدید از نمایشگاه دستاورد‌ها از تجهیزات فناور این مرکز رونمایی کرد.
کد خبر: ۹۵۳۶۸۹۷
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

بازدید وزیر کشور از بهشت فناوری استان سمنان و رونمایی از محصولات فناور+ تصاویربه گزارش خبرنگار بسیج، احمد وحیدی، وزیر کشور روز پنج‌شنبه نهم شهریور ۱۴۰۲ از پارک علم و فناوری استان سمنان، بازدید کرد.
این بازدید با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی، استاندار استان سمنان، فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، امام جمعه شاهرود و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان صورت گرفت.
بازدید از چشم فناوری استان سمنان، رونمایی از محصولات فناورانه، بازدید از نمایشگاه محصولات واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک و نشست ارایه گزارش عملکرد پارک استان، از جمله بخش‌های مختلف برنامه حضور دکتر احمد وحیدی در پارک علم و فناوری استان سمنان بود.
وزیر کشور در مرکز رویش فناوری پارک علم و فناوری استان سمنان از دستگاه حفاری اکتشافی شرکت دانش‌بنیان کانی‌صنعت شاهوار رونمایی کرد.
گفتنی است، شرکت دانش‌بنیان کانی صنعت شاهوار از واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان است که در زمینه تولید دستگاه‌ها و خدمات معدنی فعالیت دارد. این شرکت هم در حوزه تولید دستگاه‌ها و هم در حوزه خدمات معدنی دارای مجوز دانش‌بنیان است.
همچنین رونمایی از دستگاه تولید کانداکتور‌های مسی نقره اندود به روش الکتروپلیت با حضور وزیر کشور در پارک علم و فناوری استان سمنان انجام شده است.
دستگاه تولید کانداکتور‌های مسی نقره اندود به روش الکتروپلیت، محصولی است از شرکت فناوران نیروی شاهوار. این شرکت از واحد‌های فناور مستقر در مرکز رویش فناوری پارک علم و فناوری استان سمنان است که در زمینه تولید کانداکتور‌های کابل‌های مسی نقره‌پوش فعالیت دارد. این کابل‌ها عموما در صنایع هوایی و نظامی کاربرد دارند.
وزیر کشور، در پارک علم و فناوری استان سمنان از ماشین ترنچر مینیاتوری باغی شرکت دانش‌بنیان تلاشگران سپهر شاهرود رونمایی کرد. این محصول برای عملیات حفاری زیر سایه‌انداز درختان استفاده می‌شود.
شرکت تلاشگران سپهر شاهرود از واحد‌های فناور دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان است که در زمینه تولید ماشین‌آلات سنگین صنعتی و کشاورزی فعالیت دارد. ماشین اسکریپر کششی و خودرانشی، ماشین زه‌کشی مزارع کشاورزی، ماشین میکروتونلینگ و ماشین حفاری و نصب فیبر نوری همزمان از دیگر محصولات این شرکت دانش‌بنیان است.
همچنین با حضور وزیر کشور، از دستگاه چال کود کمرشکن هیدرولیک باغبانی شرکت فناوران رادسان کویر رونمایی شد. فناوران رادسان کویر از واحد‌های فناور دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان است که در زمینه تولید ماشین‌آلات حوزه کشاورزی فعالیت دارد.
همچنین از محصول کروسین استخراج شده از زعفران توسط شرکت صنایع کشاورزی و دارویی دکتر امین، رونمایی شد. این محصول با استفاده از جاذب والتراسونیک از زعفران طبیعی استخراج می‌شود. فناوری تولید این محصول تنها در دست تعداد بسیار محدودی شرکت در جهان است. گفتنی است شرکت صنایع کشاورزی و دارویی دکتر امین دارای بزرگترین مزرعه زعفران جهان است که در شهرستان شاهرود قرار دارد. این شرکت دارای محصولات دانش‌بنیان دیگری است که همگی بر پایه‌ی زعفران استخراج می‌شوند.
شرکت ریخته گری دقیق پارس یکی از برجسته‌ترین واحد‌های فناور دانش‌بنیان کشور و مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان است. این شرکت به تازگی مرکز تحقیقات پره توربین و سوپر آلیاژ خود را در پردیس مرکز پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح کرده است. ریخته‌گری دقیق پارس در زمینه تولید پره‌های توربین‌های گازی به عنوان یکی از مهمترین قطعات سوپرفاین و استراتژیک در صنعت توربین کشور فعالیت دارد.
بازدید وزیر کشور از بهشت فناوری استان سمنان و رونمایی از محصولات فناور+ تصاویرهمچنین دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور در پارک علم و فناوری استان سمنان و بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک
این نمایشگاه با حضور تعداد قابل توجهی از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان برپا شد و طی آن، مسئولین کشوری، استانی و شهرستان شاهرود از محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.
در ادامه بازدید دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور در پارک علم و فناوری استان سمنان، نشستی با حضور مسئولین استانی و شهرستان شاهرود برگزار شد و طی آن محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان به معرفی اجمالی پارک استان و ارایه گزارش مختصری از عملکرد پارک پرداخت. دبیری پارک علم و فناوری استان سمنان در منطقه سه فناوری کشور، انتخاب پارک استان سمنان به عنوان دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان سمنان، انتخاب پارک علم فناوری استان سمنان به عنوان پارک برگزیده‌ی کشوری در بین پارک‌های کشور در زمینه تحقق شعار سال در سال ۱۴۰۱، اشاره به سطح یک بودن پارک استان سمنان، در اختیار داشتن مراکز نوآوری متنوع و متعدد و پردیس‌های فناوری تخصصی، به ویژه در حوزه سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و کشاورزی از جمله مواردی بود که رییس پارک استان سمنان در گزارش خود به آن‌ها اشاره کرد.
نظری همچنین گفت پارک استان سمنان در حال حاضر ۴۹۰ واحد فناور و شرکت را تحت پوشش خود دارد که از این میان ۱۱۰ شرکت دارای مجوز دانش‌بنیان و خلاق هستند.
در بخش دوم این نشست دکتر صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز به ارایه گزارشی در حوزه عملکردی خود و استانداری سمنان پرداخت و به اقدامات برجسته پارک استان سمنان نیز اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار