محوریت کتاب «هورس» بیان قهرمانی مادر شهید شاملو است؛ شیر زنی که توانست پس از چهار ماه تلاش و کوشش، پیکر مطهر فرزند شهیدش را به زادگاهش برگرداند.
کد خبر: ۹۵۴۲۲۲۷
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ «هورس» شرحی از زندگی سراسر شجاعت، صبر و استقامت یک بانوی ایرانی از سرزمین آفتاب است که در دوران دفاع مقدس خوش درخشید.

این کتاب روایت زندگی «حمیده دریابیگی» مادر شهید «علیرضا شاملو» است که پسرش در کردستان به دست گروهک کومله اسیر و شهید می‌شود و این مادر بعد از چندین ماه بی‌خبری از فرزندش وارد منطقه کردستان شده و بعد از چندین روز آوارگی به دنبال پسرش می‌گردد و شجاعانه پیکر فرزند شهیدش را از آنها تحویل می‌گیرد.

زندگی مادر شهید در این کتاب در سه فصل مجزا: «خانه خاطرات، سفر در گذشته و سفر به کردستان» روایت شده است.

در مقدمه کتاب می‌خوانید: محوریت کتاب بیان قهرمانی مادر شهید است و نام آن الهام گرفته از وقایع و مقاومت هایی است که در کوهستان‌های کردستان بر او گذشته است. هورَس نام گونه‌ای سرو بسیار با ارزش و دیر زیست است که در مناطق کوهستانی و بیشتر در ارتفاعات بیش از 2500 متر می‌روید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: چشم را از این طرف و آن طرف می‌چرخاندم اما چیزی نمی‌دیدم می‌دانستم دارند نگاه می کنند با آن همه که تلاش می‌کردم خود را قوی جلوه دهم، چند بار نزدیک بود تعادلم را از دست بدهم و زمین بخورم. اختیار پاهایم دست خودم نبود. زانوهایم سست شده بود. محکم نگه داشتن خود در آن شرایط، جلوی آن همه چشم که منتظر بودند خم شدن و شکستنم را ببینند از پیدا کردن علی مهم‌تر بود، میدانستم علی همین را از من می‌خواهد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار