استاد حوزه با تأکید بر تقویت هر چه بیشتر وحدت و همدلی در میان مسلمانان، گفت: اتحاد شیعه و سنی دشمن را به هراس و وحشت انداخته است.
کد خبر: ۹۵۴۴۶۱۹
|
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از زرندیه؛ مؤذنی استاد حوزه و دانشگاه در نشست فرهنگی پژوهشی با موضوع علت نامگذاری هفته وحدت که در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد، با استناد به آیه وَ لا تَکونوا کَالَّذینَ تَفَرَّقوا وَ اختَلَفوا، و نهی کردن خداوند از اختلاف و امر کردن به اتّحاد وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللّهِ جَمیعًا وَ لا تَفَرَّقوا گفت: ما برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند اتحاد امت اسلامی هستیم و نباید در دام اختلاف افکنی دشمنان بیفتیم.

این استاد حوزه با بیان هراس دشمن از اتحاد امت اسلامی یادآور شد: دشمنی دشمنان اسلام ریشه تاریخی دارد و تاریخ نشان می‌دهد حداقل اروپائیان دوبار از مسلمین شکست خوردند؛ راهکارهایی برای بیرون رفتن از این مشکل ارائه کردند که از جمله آن‌ها اختلاف افکنی بین مسلمانان با ایجاد کینه و دشمنی در فرق اسلامی است.

موذنی راه رسیدن به این هدف شوم را نیاز به اختلاف بین دو جریان شیعه و اهل تسنن متعصب دانست و افزود: دشمنان با ایجاد فرقه‌ها و گروهک‌های افراطی و تکفیری نظیر وهابیت و داعش در اهل سنت و شیعه لندنی در شیعه به اهداف شوم خود نزدیک شدند.

وی در ادامه از مخاطبین خواست تا با نحوه فرقه سازی و اختلاف افکنی دشمنان آشنا شده و در مواقع لزوم با جهاد تبیین از اختلاف‌افکنی‌های دشمنان جلو گیری کنند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه کوثر ولایت زرندیه خاطرنشان کرد: با الگو گیری از پیامبر خوبی‌ها که رحمة للعالمین بودند ما نیز تمرین مهربانی و مهرورزی داشته باشیم و مصداق آیه قرآن اشدا علی کفار و رحما بینهم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار