خبرهای داغ:
شاهرود_ به منظور پایداری و تداوم انتقال فرآوره نفتی گازوئیل مورد نیاز نیروگاه شهید باکری سمنان و ایجاد ایمنی در خطوط لوله تاسیسات این نیروگاه، دو دستگاه ولو هشت اینچ تاسیسات این نیروگاه تعویض شد.
کد خبر: ۹۵۵۱۶۶۹
|
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

تعویض ولو‌های نیروگاه سمنان بدون حادثه و ریخ و پاش در کمترین زمانبه گزارش خبرگزاری بسیج، معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق گفت: ولو‌ها نقش بی‌بدیلی در فرآیند انتقال فرآورده‌های نفتی از طریق خط لوله ایفا می‌کنند و در واقع مجاری ارتباط خطوط لوله نسبت به یکدیگرند، از این رو بروز آسیب در ولو‌ها می‌تواند حتی باعث فلج شدن بخشی از فرآیند انتقال شده و بدلیل نشتی آسیب‌های زیست محیطی را هم بدنبال داشته باشند.
محمدعلی دهقان اظهار کرد: دو مشکل نشتی بیرونی (در زمان باز و بست) و نشتی درونی ولو‌های هشت اینچ کلاس ۶۰۰ نیروگاه سمنان، ما را بر آن داشت تا تعویض آن‌ها را در دستور کار معاونت فنی منطقه شمال‌شرق قرار دهیم.
وی ادامه داد: در ابتدای کار، همکاران بهره‌بردار مرکز انتقال نفت سمنان اقدام به تخلیه مواد نفتی موجود در خط لوله نموده و با هماهنگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سمنان در مخازن این شرکت ذخیره سازی کردند.
دهقان با اشاراه به نظارت دقیق و مستمر واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه در فرآیند قبل، حین و بعد از انجام این عملیات گفت: برش سرد لوله هشت اینچ، بیرون آوردن ولو معیوب، جایگزینی ولو جدید و شش سر جوشکاری خط لوله، مراحل مختلف این عملیات بود تا عملیات موفق تعویض ولو‌های نیروگاه شهید باکری سمنان در کمترین زمان ممکن و بدون حادثه و ریخت و پاش به پایان برسد.
معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای این عملیات ۴۰ ساعت توقف در عملیات انتقال پیش بینی شده بود که با سرعت عمل و دقت کارکنان و تدبیر و هماهنگی واحد‌های فنی منطقه، این عملیات در مدت ۱۶ ساعت به اتمام رسید.
وی گفت: کارکنان متعهد این منطقه در کیلومتر ۱۱ قبل از مسیر چک ولو، تدبیر نموده و هات‌تپ دو اینچی زده و هواگیری از این طرق انجام شد، همین امر باعث تسریع و تکمیل فرآینده تخلیه مواد از خط لوله شد، به عبارت دیگر، چون فاصله چک ولو تا ولو مابعد هفت کیلومتر است دیگر نیازی به تخلیه مواد این هفت کیلومتر نشد و این عدم نیاز عنصر موثری در کاهش قابل ملاحظه‌ای برای زمان تخلیه مواد و متعاقبا آن زمان انجام کل پروژه بود.
به گفته وی؛ یکی دیگر از محاسن انجام این تدبیر، تست و آزمایش چک ولو مسیر خط بوده و اطمینان ما از عملکرد صحیح و عدم نشتی آن را تایید کرد.
شایان ذکر است: ۲۳ نفر از همکاران این منطقه با حدود ۵۱۰ نفر ساعت کار مفید توانستند این عملیات را مانند سایر پروژه‌های فنی منطقه شمال‌شرق، به نتیجه مطلوب برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار