خبرهای داغ:
شاهرود_ کارگروه پیگیری مشکلات اجرایی و قضایی طرح مسکن مهر شهرک فدک شاهرود با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۶۰۰
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

تلاش مسئولان شهرستان شاهرود در حل مشکلات شهرک فدکبه گزارش خبرنگار بسیج، کارگروه پیگیری مشکلات اجرایی و قضایی طرح مسکن مهر فدک شاهرود در سالن جلسات دادگستری شهرستان برگزار شد.
در این نشست علی تقی خاکی رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با خیر مقدم و تشکر از زحمات فرمانده انتظامی در برخورد با جرایم خشن و حمایت فرماندار و شهردار و... افزود: حکم پیمانکار قبلی مسکن مهر شهرک فدک که پرونده قضایی داشت در روند بررسی آن تسریع گردید و حکمش به زودی ابلاغ خواهد شد.
او گفت: این جلسه برای این است که این مشکل قضایی که چند سال طول کشیده بود در راستای انجام پروژه اقدام لازم صورت گیرد و سایر دستگاه‌های از جمله راهور و ... ذیربط نیز پیگیر موضوع باشند تا مردم شریف شهر بیش از این معطل و بلاتکلیف نباشند.
ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در این نشست با تشکر از زحمات دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات این شهرک، اظهار کرد: مردم در شهرک فدک در سختی هستند، بنا و ساختمان‌ها استاندارد لازم را ندارند، اقدامات مربوط به فرایند قضایی مسمر ثمر بود و تلاش داریم اعتبارات لازم را پیگیری و تصویب نماییم در جهت رفاه مردم شهرک فدک و از مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان می‌خواهم در جهت جذب اعتبار و بودجه در راستای بهبود وضع موجود تلاش کنند.
امیری به عنوان قاضی ویژه رسیدگی به این پرونده تعیین شده نیز گفت: شخصاً از نزدیک شهرک فدک را دیدم و از لحاظ ساختاری، امنیت، خدمات شهری، جاده، محوطه سازی، امنیت ساختمان، آسانسور و ... وضع خوبی نبود
تلاش مسئولان شهرستان شاهرود در حل مشکلات شهرک فدکاو ادامه داد: در این پرونده موضوع قرارداد محوطه سازی بود که متاسفانه شرکت نظارتی در روند کاریش نبود، استاندارد‌ها بی دلیل تمدید شده بود و کلی اشکال و ایراد متنی دیگر و حکومت افتخارش خدمت به قشر ضعیف جامعه است و شهرک فدک به عنوان کم برخوردار و قشر ضعیف نیازمند نگاه ویژه‌تر هست.
سرهنگ علیرضا شائینی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود نیز در این نشست با اشاره به اینکه اقدامی در راستای راه اندازی و پویا سازی کلانتری ۱۳ مهر انجام شده، اما همچنان مشکلات هست، چون زمانی که محیط مرده وجود داشته باشد، ساختمان‌های نیمه ساخت و...، جرم و جنایت نیز ناخودآگاه افزایش خواهد یافت و پاتوقی برای بزهکاران خواهد شد
امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه از اسفند ۹۷ بحث مسکن اداره راه و ترابری به ما سپرده شد و چند مورد تجمع مردمی داشتیم در مقابل فرمانداری و مسکن شهرسازی و تعیین تکلیف تمامی پروژه‌های نیمه تمام خودساز در دستور کار بوده است و گفت: پروژه سنگسر طی جلسات اعلام شد که باید پرونده حقوقی آن به سرانجام برسد تا سپس بشود پیگیری ادامه مراحل صورت گیرد، که مجدد با پیمانکار جدید سرعت گرفته و یحتمل تا بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید
او با اشاره به اینکه در خصوص آسانسور هم پیگیر هستیم در خصوص جذب بودجه و آورده‌های متقاضیان و... افزود: مشکل عدیده بعدی اینکه پیمانکار با مسکن و شهرسازی داشت در خصوص مبلغ قرارداد بود، نهایتا با طرح دعوی آقای ابراهیمیان سال ۱۴۰۱ رای پرونده صادر شد و با تعیین تکلیف موضوع حقوقی پرونده شهرک فدک، مشکلی در خصوص جذب بودجه از مرکز نیست.
عمیدی تصریح کرد: پیاده رو سازی، جدول گذاری، روشنایی توسط شرکت برق، قیر و آسفالت، ساماندهی زباله‌ها که توسط شهرداری در حال انجام است و فضای سبز هم که تحویل شهرداری شده است که سرعت گیرد
تلاش مسئولان شهرستان شاهرود در حل مشکلات شهرک فدکمحسن احمدی شهردار شاهرود در این نشست گفت: در خصوص شهرک فدک و کوثر، درگیر بودن دستگاه‌های مختلف در این شهرک‌ها، موجب شده که نشود پاسخ مناسبی به مردم داد.
او ادامه داد: مردم به دعوت دولت اومدن و اینجا ساکن شدن و لازم است تمام خدمات برای این شهرک تامین شود، اتوبوس، تاکسی، فضای سبز، و طبق قوانین مربوط به ساخت شهرک‌ها لازم است شهرک تحویل شهرداری شود تا امکان ارایه خدمات شود.
احمدی ادامه داد: از سال ۹۷ در حال پیگیری موضوع در این شهرک هستم و اصرار بر اینکه زودتر شهرک را تحویل شهرداری دهند، ولی همچنان مشکلات حل نشده باقی مانده و مراجعات مردم به فرمانداری و شهرداری و شورای شهر خیلی زیاد است و لازم است امید را به مردم این شهرک بازگردانیم.
حمیدرضا قنبریان رئیس شورای شهر شاهرود در این نشست اظهار داشت: تلاش داریم با همین نگاه کمک به ارایه خدمات به مردم شهر، با برآورده مجدد هزینه‌ها و قرارداد جدید، دغدغه مردم رو کمتر کنیم و از حقوق مردم نباید چشم پوشی کرد و به جد به هیچ عنوان موافق این نیستیم که در آینده مجدد از مردم هزینه‌ای دریافت شود
سرهنگ ساغری رئیس پلیس راهور شاهرود نیز در این نشست گفت: اگر بشود تفکیک مناسبی در بلوک‌های شهرک‌های فدک و کوثر کرد، تا بتوان تابلو و جدول و خط کشی‌های مناسبی صورت گیرد.
او ادامه داد: اقدامات زودبازده که در شورای ترافیک تصویب شد، چند نقطه در شهرک کوثر و فدک اقداماتی باید انجام شود، لیکن مشکل ترافیکی این دو نقطه حل نخواهد شد، به نحوی که حتی در شهرک کوثر واژگونی خودرو داشتیم و هر روز تصادف داریم و آرام سازی باید صورت گیرد
ساغری اضافه کرد: تقاطع خطرناک این شهرک لازم است زودتر با حضور یک شرکت ترافیک معتبر، استاندارد سازی شود و هزینه‌ها هم برآورد شود.
او ادامه داد: دسترسی‌ها به شهرک کوثر نیز سخت است که لازم است راه جدید از شهرک صنعتی به این شهرک انجام شود.
در پایان این نشست مسئولان با حضور در شهرک فدک از نزدیک مشکلات مطرح شده را مورد بررسی قرار دادند و مصوبات لازم اتخاذ گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها