خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام سید محمد دلبری گفت: ایران اسلامی مایل به درگیری در منطقه نیست ولی به هرگونه تعرضی به کشورمان، جواب محکم و دندان شکنی خواهد داد، لذا از زحمات نیروهای مسلح کشورمان به ویژه سپاهیان عزیزمان تقدیر و تشکر می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۷۱۴۹۳
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

اعتکاف راه و رسم سبکبالی است/عملیات موشکی سپاه پیام مهمی برای اسرائیل بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری امام جمعه کردکوی در خطبه های نماز جمعه این هفته کردکوی گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند روز قیامت فرد را می‌آورند و در پیشگاه خدا نگاه می‌دارند و نامه عملش را به او می‌دهند و او حسنات خود را در آن نمی‌بیند می‌گوید خدایا این نامه عمل من نیست زیرا طاعات من در آن نیست به او گفته می‌شود پروردگار تو فراموش نمی‌کند و جا نمی‌گذارد عمل تو با غیبت مردم کردن از بین رفته است.

ایشان در ادامه بیان آداب قبل از تجارت گفت : یکی دیگر از این آداب اولویت تجارت داخلی است بی گمان هرگاه فعالیت‌های تجاری و داد و ستدهای بازرگانی به سود جامعه و در راستای منافع ملی باشد باعث رشد و شکوفایی اقتصاد و توانمندی ملی و در نتیجه کاستن از میزان وابستگی به بیگانگان خواهد شد.

وی در ادامه افزود : این مهم افزون بر آنکه گامی در راه استقلال اقتصادی دارد از اهداف اقتصاد اسلامی به شمار می‌رود و اثرات فرخنده‌ای نیز در زمینه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی به جای خواهد گذاشت، از این رو شایسته است که تاجر مسلمان فعالیت‌های خود را برای خدمت به جامعه و رفاه و آسایش هم میهنانش انجام دهد و سودخواهی و منافع سطحی و شخصی. او را به هدر دادن سرمایه ملی نکشاند.

وی افزود : از وظایف اخلاقی و اجتماعی تاجر مسلمان و متعهد ارائه خدمات مناسب و عرضه کالاهای مرغوب است.

امام جمعه کردکوی گفت: گسترش و نهادینه شدن چنین شیوه‌ای در جامعه دست کم این اثر اقتصادی مثبت را به همراه خواهد داشت که تولید کنندگان به کیفیت محصولات خود توجه ویژه داشته باشند و به بالا بردن سطح آن اهتمام ورزند تا برای عرضه به بازار مناسب باشد، طبیعی است که تولید بیشتر کالاهای مرغوب در اثر بالا رفتن میزان تقاضا می تواند به کاهش قیمت‌ها نیز بینجامد.

امام جمعه کردکوی درخطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و اعیاد رجبیه و روز پدر گفت: اعتکاف راه و رسم سبکبالی است، اعتکاف به دلیل دو رکن روزه و وقوف شبانه روزی در مسجد و شب زنده داری بهترین فرصت برای سبک بالی است.

دلبری گفت: اعتکاف عبادتی است که جامع همه اوصاف چهارده گانه عبادالرحمان در سوره فرقان می‌باشد و خروجی آن تربیت و افزایش عبادالرحمان در جامعه ایمانی و تعمیق باورهای دینی به ویژه در قشر جوان و نوجوان می‌باشد، لذا هم باید از اعتکاف پشتیبانی مالی کنیم و هم حضور فعالی در اعتکاف داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دلبری با توجه به دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری گفت:اگر دین ضلع اول و رهبر ضلع دوم در جامعه اسلامی است ضلع سوم آن مردم هستند که پایه و عمود نظام هستند، لذا سپردن کارها به مردم در همه مراحل وحضور فعال مردم در همه میدان‌ها و صحنه‌ها خصوصاً انتخابات و خدمتگزاری به مردم در همه زمان‌ها و شرایط و واگذاری کارها با زمینه‌سازی مناسب از جمله توصیه‌های رهبری می‌باشد.

دلبری افزود : به معنای واقعی باید قدردان مردم مومن ، علاقمند ، وفادار و هوشمند ایران باشیم و آنها را عمیقاً دوست بداریم و خادم خوبی در زمینه حل مشکلات آنان در نماز جمعه باشیم.

وی به مناسبت روز غزه به این مطلب اشاره کرد ؛ ۱۰۰ روز طوفان در لانه شیطان ، ۱۰۰ روز جنایت بی‌نظیر در بزرگترین زندان روباز جهان، صد روز خسارت و شکست، صد روز رسوایی روز افزون در شعارهای توخالی، ۱۰۰ روز حرکت رو به بلوغ جبهه مقاومت، صد روز خشم بی‌نظیر جهانی بر علیه صهیونیست‌ها ، نتیجه حملات آمریکا و غرب به یمن باخت می‌باشد در واقع آمریکا بار دیگر حمله‌ای از پیش باخته را شروع کرده است همان گونه که در جنگ افغانستان و عراق و سوریه شکست خورد این بار هم شکست خواهد خورد و هیچ اثری این حملات در معادلات منطقه‌ای نداشته و انصارالله حملات خود را از سر گرفته است.

امام جمعه کردکوی به مناسبت عملیات موشکی سپاه سرافراز گفت: آتش در خرمن دشمنان با دوربردترین موشک‌ها، سپاه برای اولین بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰کیلومتر استفاده کرده است معنایش این است که حداقل برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسرائیل تقریباً معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد : پیام دیگر این حملات موشکی این است که در این اوضاع کنونی این عملیات در راستای بازدارندگی از هرگونه فکر مخرب برای صدمه زدن به منافع ایران نیز تعریف می‌گردد و یک پیام و هشدار به رژیم صهیونیستی است که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم ایران گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد‌.

امام جمعه کردکوی در پایان خاطر نشان کرد : ایران اسلامی مایل به درگیری در منطقه نیست ولی به هرگونه تعرضی به کشورمان، جواب محکم و دندان شکنی خواهد داد، لذا از زحمات نیروهای مسلح کشورمان به ویژه سپاهیان عزیزمان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار