دوازدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز با هدف «تعامل و هم افزایی، شبکه‌سازی، تمرین عملیات مشترک، حل مسأله» در استان مرکزی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۵۷۹۶۴۴
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دوازدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز با هدف «تعامل و هم افزایی، شبکه‌سازی، تمرین عملیات مشترک، حل مسأله» و با همکاری بسیج دانشجویی و سازمان ورزش و جوانان استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد.

آغاز برگزاری دوازدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در استان مرکزی

خانواده، زن و فرزندآوری محورهای اصلی رویداد جامعه‌پرداز

کاوند دبیر ملی رویداد جامعه‌پرداز در این مراسم استان مرکزی را دوازدهمین استان برگزارکننده رویداد جامعه‌پرداز اعلام کرد و گفت: این رویداد در استان مرکزی متبرک به نام شهید مدافع حرم(علیرضا بابایی) است.

وی با یادآوری اینکه اقدامات خوب و مؤثری در حوزه «هویت زن» در استان مرکزی صورت گرفته است، افزود: هدف از برگزاری «رویداد ملی جامعه‌پرداز» توجه به موضوع خانواده، جمعیت و هویت زن است و سه بخش برای رسیدن به این اهداف در این رویداد تعریف شده که شامل معارفه و جلوگیری از موازی کاری، مسئله محوری و اجرای عملیات مشترک می‌شود.

دبیر ملی رویداد جامعه‌پرداز ادامه داد: در بخش اول شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای رخ خواهد داد و فعالین این حوزه با معرفی و تعریف اقدامات خود به شناخت دقیقی از ظرفیت‌های موجود در استان خواهند رسید و به این ترتیب از موازی کار جلوگیری و کار تشکیلاتی سازمان‌دهی شده انجام خواهد گرفت.

کاوند بخش دوم را شامل میزهای مسئله‌محور دانست و تصریح کرد: این بخش مانور یا تمرینی برای شناخت مسئله است و بخش سوم عملیات مشترک است که براساس اولین مرحله رقم خواهد خورد؛ این رویداد باید استمرار پیدا کند.

آغاز برگزاری دوازدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در استان مرکزی

ضرورت تبیین ارزش فرزندآوری در جامعه

مسعود پیرایش مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این مراسم هدف از برگزاری رویداد ملی جامعه پرداز را شناسایی کنشگران حوزه جوانان و ایجاد هم افزایی برای تبادل و همکاری فعالان حوزه جمعیت دانست و گفت: دلیل اصلی برگزاری این رویداد دغدغه‌مندی در حوزه جمعیت و خانواده است.

وی با تاکید بر اینکه زنگ خطر نرخ «رشد جمعیت» در کشور و به تبع آن در استان به صدا درآمده است، افزود: برای حل این مسأله می‌طلبد که مردم حضور و حکمرانی داشته باشند و به واقع در این زمینه یک «گفتمان و جنبش فکری» شکل بگیرد تا شاهد حل بحران کاهش و پیری جمعیت و تقویت فرهنگ فرزندآوری باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با ابراز امیدواری از اینکه رویداد جامعه‌‌پرداز بابی برای یک همفکری و تصمیم گیری در راستای رفع دغدغهجمعیت باشد، گفت: باتوجه به جنگ شناختی دشمن می‌بایست مردم به عنوان حلقه‌های میانی در راستای تبیین اهداف دشمن و اهمیت موضوع جوانی جمعیت تلاش کنند تا جامعه به درک صحیحی از این مهم برسد.

پیرایش خاطرنشان کرد: پیش از ابلاغ وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری چنین رویدادی در استان، با مشارکت مرکز تحقیقات زن و خانواده بیانات بسیج دانشجویی استان اقدامات خوبی را در حوزه جمعیت و براساس بوم استان شروع کرده بودیم لذا پس از ابلاغ وزارتخانه مصمم شدیم تا با بسیج دانشجویی کار را جلو ببریم.

هم‌افزایی مجموعه‌های کنشگران مردمی هدف رویداد جامعه‌پرداز

سارا حسینی رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بیانات بسیج دانشجویی استان مرکزی صبح امروز در افتتاحیه این رویداد گفت: این رویداد برای هم‌افزایی مجموعه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده برگزار می‌شود.

وی افزود: رویداد ملی جامعه‌پرداز با نظر به تاکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی و با هدف شناسایی معرفی و هم‌افزایی مجموعه‌های مردم نهاد در عرصه خانواده، جمعیت و هویت بانوان امروز و فردا در استان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بیانات بسیج دانشجویی استان مرکزی تصریح کرد:  قبل از برگزاری رویداد جامعه پرداز ابتدا تیم اجرایی به شناسایی مجموعه‌های هدف پرداخت که در این راستا حدود 500 مجموعه در استان شناسایی شده است و امیدواریم این رویداد گامی مؤثر در شناخت ظرفیت‌های مردمی استان در حوزه بسیار مهم جمعیت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار