خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان:

بعد نرم افزاری امنیت از مهمترین زمینه‌های همکاری بین نیروی انتظامی و رسانه‌هاست

بی‌تردید خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان پلیس در جامعه هستند و نقش مهمی در شکل‌دهی به افکار عمومی دارند، باور ما این است که انجام و فرجام ماموریت‌ها به صورت مطلوب همیشه و همگام با رسانه‌ها موثر است.
کد خبر: ۸۵۵۲۷۹۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰


به گزارش خبرنگار بسیج از اصفهان ،فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: نیروی انتظامی با توجه به اینکه بیشترین ارتباط را با آحاد جامعه دارد در انتشار اخبار اصل را بر عدم انتشار اطلاعات قرار داده است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، ولی در رسانه‌ها اصل بر انتشار است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، به همین دلیل بایستی درک متقابلی بین پلیس و رسانه شکل بگیرد، درک دقیق‌تر از فضای اطلاع‌رسانی و فضایی که در آن معنای مدیریت خبر و اطلاعات تحول چشمگیری پیدا کرده است.

سردارعبدالرضا آقاخانی؛گفت: بی‌تردید خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان پلیس در جامعه هستند و نقش مهمی در شکل‌دهی به افکار عمومی دارند، باور ما این است که انجام و فرجام ماموریت‌ها به صورت مطلوب همیشه و همگام با رسانه‌ها موثر است.

وی بااشاره به اینکه یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری بین نیروی انتظامی و رسانه‌ها بایستی بعد نرم افزاری امنیت باشد ادامه داد: با توجه به کارکردهای رسانه در قبال نیروی انتظامی انتظارات از رسانه‌هااین است که در شروع ماموریت‌های ناجا به منظور بسترسازی اجرای ماموریت‌هایی مانند برخورد با معتادان مطالعه و تحقیق انجام و مطالب به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که ماموریت ناجا تسهیل شود.

آقا خانی بیان داشت: در حین انجام ماموریت رسانه‌ها نیز می‌توانند نتایج اثر بخش طرح‌های نیروی انتظامی را افزایش داده و باعث استحکام و نهادینه شدن نتایج ماموریت‌ها شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان اذعان کرد: تسهیل در جامعه‌پذیری با اولویت دادن به مسایل ارزشی، توجه به هنجارهای جامعه و احیای فرهنگ اصیل جامعه که باید گفت فرهنگ هر جامعه در واقع سرمایه اجتماعی آن جامعه است و کمک می‌کند به نهادها از جمله پلیس در ایجاد انتظام و التزام به قانون و جلوگیری از قانون‌گریزی و کج رفتاری و... را رسانه‌ها می‌توانند تسهیل کنند و افکار عمومی را برای پذیرش قانون آماده سازند.

وی افزود: تحول شگرف ابزار اطلاع‌رسانی نظیر شبکه‌های اجتماعی موبایلی و موبایل‌های دوربین‌دار به گونه‌ای است که می‌توان گفت امروزه همه مردم خبرنگارند و خبر به محض وقوع با جزئیات آن منتشر می‌شود، پس ناجا باید بداند که امروز عدم ارائه خبر برابربا عدم انتشار آن نیست و از طرفی دیگر رسانه‌ها بایستی نسبت به مفهوم امنیت درک دقیق‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: بنای نیروی انتظامی براین است که خدمتگزار،امین و پناه مردم باشد بنابراین از شما خبرنگاران رسانه‌ها می‌خواهیم که براین عهد ما نظارت کنید و معتقد هستیم که نتیجه نظارت شما رشد و تعالی جامعه را به همراه خواهدداشت.

ارسال نظرات