خبرهای داغ:
درخطبه های نماز جمعه:

انتقاد امام جمعه اصفهان از نامگذاری برخی خیابان ها و مغازه ها

حجت الاسلام میردامادی از نامگذاری برخی خیابان ها انتقاد کرد و از همین رو باید منتظر تغییر عنوان این خیابان ها توسط شهرداری ماند.
کد خبر: ۸۵۸۷۵۴۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اصفهان، روز گذشته در نماز جمعه این هفته، امام جمعه موقت اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی با انتقاد از برخی نام گذاری های بر سر در مغازه ها و خیابان ها، اظهار داشت:« بر سر در یک مغازه نوشته شده است "گوشت فروشی ثامن الائمه" یا "لاستیک فروشی قمر بنی هاشم". این به دور از اخلاق و منش اسلامی است؛ برای چه نام خیابان میرداماد بدون پیشوند "علامه" استفاده شده است، برای بیننده این سوال پیش می‌آید که مقصود از این میرداماد امام جمعه موقت اصفهان است یا علامه میرداماد؟!»

وی همچنین تاکید داشت:در اسم‌گذاری‌هایی که برای خیابان‌ها اماکن و مؤسسات اقتصادی صورت می گیرد، باید دقت بیشتری شود و اسم‌های انتخاب ‌شده، احترام شخصیت‌ها و باورهای مردم را حفظ کنند.

این انتقاد در حالی است که متاسفانه برخی مغازه ها در سطح شهر با نام گذاری عنوان های مذهبی مختلف بر سر در مغازه های خود، سعی در نشان دادن ارادت خود به ائمه یا حضرات معصومین هستند.

بسیاری از کارشناسان این اقدام را به خاطر اعتقادات سطحی افراد و برخی عقاید اشتباه مردم می دانند. متاسفانه بسیاری از این افراد به خاطر اینکه این اسامی باعث افزایش برکت کارشان شود، این اقدام را انجام می دهند در صورتی که به نوعی این نامگذاری سبب حرمت شکنی می شود.

حجت الاسلام میردامادی همچنین از نامگذاری برخی خیابان ها نیز انتقاد کرد که از همین رو باید منتظر تغییر آن توسط شهرداری ماند!

ارسال نظرات