خبرهای داغ:
استاندار در کارگروه ساماندهی امور کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مطرح كرد:

حضور 1700 كانون فرهنگي در اصفهان مايه فخر است

یازدهمین کارگروه ساماندهی و هماهنگی امور کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان روز يكشنبه با حضور عده اي مسئولان فرهنگي استان اصفهان و به رياست استاندار اصفهان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۴۱۳۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، یازدهمین کارگروه ساماندهی و هماهنگی امور کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان روز يكشنبه با حضور عده اي مسئولان فرهنگي استان اصفهان و به رياست استاندار اصفهان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.

رسول زرگرپور با تأكيد بر اينكه فعالیت‌‌های ‌هزار و هفتصد کانون فرهنگی و هنری مساجد در اصفهان مايه افتخار است، اظهار داشت: در این زمینه باید اقدامات تشویقی برای فعالان این کانون‌ها در دستور کار باشد.

وی به شاخص‌ترین فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی برگزاری جشنواره مدهامتان اشاره كرد و ادامه داد: در این راستا اصفهان به عنوان میزبان دهمین جشنواره مدهامتان انتخاب شده و باید در این زمینه همکاری دستگاه‌های مرتبط را برای میزبانی شایسته اصفهانی‌ها داشته باشیم.

استاندار اصفهان به پیوند مسجد و مدرسه نیز اشاره کرد و بيان داشت: این طرح توسط اداره کل آموزش و پرورش ارائه شده است و باید به صورت پایلوت در یکی از مناطق آموزشی شهر اصفهان اجرایی شود تا نتایج آن برای اجرای فراگیر مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تدوین شناسنامه برای مساجد استان را بر عهده دارد، افزود: تاکنون برای این اماکن 4800 شناسنامه کاغذی صادر شده است و ساماندهی این شناسنامه‌ها امری ضروری است.

زرگرپور تصريح كرد: سیستم ساترا به عنوان سیستم کارآمد در تحقق الکترونیکی کردن شناسنامه مساجد باید مورد استفاده قرار گیرد؛ این سیستم به عنوان مبنای کار در کشور این ظرفیت را دارد که در لایه‌های مختلف جمعیتی خدمات ارائه دهد که از اطلاعات موجود در آن استفاده شود.

وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان 5 ماه برای جمع‌آوری اطلاعات مساجد و حسینیه‌ها در سطح استان اصفهان فرصت دارد تا به دنبال آن بتوان با استفاده از نرم افزار شناسنامه الکترونیکی مساجد را نیز رونمایی کرد.


ارسال نظرات