خبرهای داغ:
دبیر اجرایی دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان:

شركت 300 نفر از برترين فعالان قرآني در مسابقه کشوری "مدهامتان"

خبرگزاري بسيج:‌ دبیر اجرایی دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان از شرکت 300 نفر از سراسر کشور در دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۵۸۹۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاري بسيج در اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی در نشست خبری دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: 3 هزار مسجد در سطح استان اصفهان طرح تلاوت نور و 700 مسجد تفسیر قرآن را انجام می‌دهند که طرح تلاوت نور در 30 هزار مسجد و طرح تفسیر نیز در 7 هزار مسجد کشور پیگیری می‌شود.

دبیر اجرایی دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان با بیان اینکه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از 24 تا 27 آذر در اصفهان برگزار می‌شود، بیان کرد: 300 نفر از سراسر کشور در این دور از مسابقات شرکت می‌کنند که 52 نفر از آنها در بخش خواهران و مابقی در بخش برادران هستند و رشته حفظ در بین خواهران و برادران مشترک بوده و رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان و تفسیر ویژه برادران برگزار می‌شود و از تمام 31 استان کشور در این مسابقات شرکت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به طراحی 13 کمیته برای برگزاری این دوره از مسابقات کشوری مدهامتان خاطرنشان کرد: کمیته دبیرخانه جشنواره، کمیته فنی و داوری، کمیته سمعی و بصری، کمیته سالن‌ها، کمیته تشریفات، کمیته افتتاحیه و اختتامیه، کمیته مالی، کمیته جنبی، کمیته حراست، کمیته پشتیبانی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته خواهران و کمیته خبرگزاری شبستان به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: یکی از ابداعات صورت گرفته در دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان برای نخستین بار تمام مراحل مسابقات از پذیرش افراد تا اعلام نتایج به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و آیین نامه آن نیز مطابق با آیین نامه مسابقات بین المللی اوقاف بوده و به همان شکل نیز اطلاع رسانی صورت گرفته است.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان تصریح کرد: آیین افتتاحیه نمادین دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان ساعت 4 بعد از ظهر با حضور تمامی شرکت کنندگان در گلستان شهدا خواهد بود و زیارت قبور و ادای احترام و نثار گل و به اهتزاز درآمدن پرچم جشنواره در گلستان شهدا از جمله برنامه‌های این افتتاحیه نمادین خواهد بود و افتتاحیه رسمی نیز بعد از نماز مغرب و عشا در سالن اهل بیت برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان ادامه داد: 25 و 26 آذر ماه روزهای برگزاری دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان در 4 سالن اهل بیت، صدا و سیما، خانه بیداری اسلامی و سالن غدیر هنرستان هنرهای زیبا خواهد بود و برنامه اصفهان گردی برای مهمانان پیش بینی شده که در آن بازدید از آثار تاریخی اصفهان، تخت فولاد شناسی، بازدید از مقبره بانو امین، زیارت قبر علامه مجلسی انجام و در 5 مسجد شاخص اصفهان نیز محفل قرآنی برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های جانبی دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان گفت: مسابقات قرآنی مفاهیم و نقاشی با همکاری آموزش و پرورش، نمایشگاه کتاب و نمایشگاه قرآن و رونمایی از تمبر دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان از جمله برنامه‌های جانبی این دوره ازمسابقات است و همچنین اتاق مشاوره در محل اسکان بانوان پیش بینی شده است.

وی پیرامون نهادها و سازمان‌هایی که در دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان همکاری داشتند، اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، استانداری اصفهان، سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، آموزش و پرورش، شهرداری، سازمان اتوبوسرانی و صدا و سیمای مرکز اصفهان در برگزاری دهمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همکاری داشتند.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه نفرات اول هر رشته یعنی 5 نفر برگزیده این دور از مسابقات به مسابقات بین المللی اوقاف راه پیدا می‌کنند، تصریح کرد: این مسابقات در رده سنی 18 تا 30 سال برگزار می‌شود و از استان اصفهان بیشترین تعداد شرکت کننده به تعداد 24 نفر در این دور از مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات