خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ابطحی:

450 مدرسه حوزه علميه خواهران در كشور وجود دارد

خبرگزاري بسيج:‌حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در نشست حوزه های علمیه خواهران و دفتر امور بانوان استانداری اصفهان گفت: در کل کشور 450 مدرسه علمیه خواهران و 65 هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند،در شهر های دو مذهبه از جمله عسلویه، سیستان و بلوچستان، کردستان که اهل سنت نیز هستند.
کد خبر: ۸۶۴۰۶۳۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در نشست حوزه های علمیه خواهران و دفتر امور بانوان استانداری اصفهان گفت: در کل کشور 450 مدرسه علمیه خواهران و 65 هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند،در شهر های دو مذهبه از جمله عسلویه، سیستان و بلوچستان، کردستان که اهل سنت نیز هستند، حوزه های علمیه تاسیس شده است و همچنین در جاهایی که طلبه برادرنداریم، سعی شده طلبه های خواهر افزایش داشته باشند.
وی ادامه داد: در اصفهان نیز حدود 51 حوزه علمیه در سه مقطع داریم و 6 مرکز تخصصی سطح سه، کارشناسی ارشد در رشته های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، اخلاق، ادبیات، فلسفه و کلام فعال است.
حجت‌الاسلام ابطحی بيان داشت: در سال گذشته برای سطح چهار، مقطع دکترا ثبت نام شد و طلاب از مهر امسال در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی شروع به تحصیل کردند، 12 حوزه سطح دو در شهر اصفهان، هشت مدرسه در خمینی شهر، 6 مدرسه در نجف آباد و مابقی در شهرستان های استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: استان اصفهان بیشترین مدرسه علمیه خواهران را در کل کشور را دارا می باشد ،برای تدریس در حوزه علمیه خواهران، 800 استاد ارزیابی شده اند که 550 نفر از آنان اشتغال به تدریس دارند و این در حالیست که در ابتدای تاسیس حوزه های علمیه خواهران، ده درصد از اساتید مدارس، خواهر بودند که هم اکنون این آمار افزایش یافته و تعداد اساتید برادر در حوزه های علمیه به 5 درصد رسیده است.
وی گفت: در سطح 2 اکثرا از خواهران هستند و به ندرت در مناطق محروم و فاقد استاد هستند مجبور به استفاده از اساتید برادر هستیم و در سطح سه و چهار، پنج درصد از اساتید برادر استفاده می شود.


ارسال نظرات