خبرهای داغ:

نخستین جشنواره فیلم کوتاه سپهر در اصفهان برگزار می‌شود

دبیر جشنواره فیلم کوتاه سپهر گفت: سوم تا پنجم خردادماه سالجاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه ویژه دانشجویان هنر شهر اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۳۴۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن مزدبران با اعلام این خبر در نشست خبری خود با خبرنگاران هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی دانشجویان فعال در زمینه فیلمسازی ، دانشجویان خلاق و متعهد و سپس سرمایه گذاری بر روی آنها عنوان کرد و اضافه کرد: در مراسم افتتاح جشنواره فیلم کوتاه سپهر بزرگداشت زاون قوکاسیان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در اصفهان فضایی برای فیلم سازی دانشجویان هنر وجود نداشت بنابراین تلاش کردیم با راه اندازی جشنواره فیلم کوتاه این بستر را برای دانشجویان هنر فعال، فیلم‌ساز، متعهد و خلاق فراهم کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره فیلم کوتاه سپهر برای ارسال آثاری در دو حوزه فیلم‌های کوتاه داستانی مستند و فیلم نامه نویسی در آذرماه سال گذشته اعلام شد که پیرو آن ۱۵۰ اثر و ۹۰ فیلم نامه کوتاه به دبیرخانه رسید و مورد ارزیابی داوران قرار گرفت .

دبیر جشنواره فیلم کوتاه سپهر اظهارکرد: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه ۳۰ فیلم کوتاه و ۲۵ فیلم نامه کوتاه برای راهیابی به بخش نهایی برگزیده شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با مشارکت حوزه هنری، شهرداری، و میراث فرهنگی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این جشنواره مرکز تولید فیلم کوتاه در دانشگاه سپهر اصفهان تاسیس و از علاقه‌مندان در این حوزه استفاده می‌شود.

مزدبران تاکید کرد: در حال حاضر جشنواره محدود به دانشجویان هنر شهر اصفهان است و در سال های آتی این جشنواره در سطح استان اصفهان و کشور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره ۱۰ برگزیده نهایی در بخش کارگرانی فیلم کوتاه، فیلم نامه نویسی، بازیگر مرد و زن و بهترین تدوین‌گر و فیلم‌بردار معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه سپهر با بیان اینکه داوران جشنواره از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران هستند، گفت:محل اکران فیلم‌ها تالار سوره خواهد بود.

وی در پایان برنامه های جانبی این جشنواره را برگزاری کارگاه‌های فیلم‌نامه نویسی و کارگردانی اعلام کرد.

ارسال نظرات