خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان عنوان کرد

بی‌توجهی و سکوت مسئولان در برابر بی‌حجابی

امام جمعه موقت همدان گفت: متاسفانه فرهنگ الهی حجاب در جامعه مورد بی‌توجهی مسئولان است و سکوت آنان در برابر این حرمت‌شکنی افراد سوال برانگیز است.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۴۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: همه اقشار جامعه مرد و زن، پیر و جوان و مسئول و غیرمسئول همواره نیازمند تذکرات اخلاقی و رعایت تقوای الهی هستند.

وی گفت: از خواسته‌های پروردگار متعال از بندگان، پیامبران، ائمه معصومین(ع)، اولیای الهی و عالمان دین همواره دوری از گناه و معصیت است چرا که معصیت و گناه افراد اثرات ناگواری برای خود فرد، خانواده و اجتماع در پی دارد.

امام جمعه موقت همدان با انتقاد از رواج بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه و آلوده شدن فضا به گناه گفت: سکوت برخی مسئولان و دولت مردان سوال برانگیز است که چرا از فرهنگ الهی حجاب دفاع نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هتک حرمت به فرهنگ الهی حجاب که 13 آیه قرآن کریم بر آن تاکید دارند پذیرفتنی نیست، افزود: حجاب از واجبات است و بر اساس فرموده امام راحل(ره) کسی که حجاب را انکار کند کافر است.

موسوی با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه آل‌عمران گفت: خداوند در روز قیامت که همگان محتاج نظر لطف الهی هستند به بنده گناهکار توبه نکرده نظر نمی‌کند و گناهان هزاران حجاب بین بنده و خداوند ایجاد می‌کند.

وی افزود: خطرناک‌ترین چیزی که عمر انسان را تباه می‌کند گناه است و بنا به فرموده امام علی(ع) نباید با گناهکار همنشین شده چون او مانند مردار است و بوی تعفن او دیگران را می‌آزارد.

خطیب جمعه همدان با اشاره به در پیش بودن ضیافت‌الله رمضان گفت: لازم است همگان با ادعیه و مناجات وارده از سوی معصومین(ع) انس گرفته و خود را برای ورود به این ماه پربرکت مهیا کنند چرا که ماه شعبان ماه رسول خدا(ص) و ماه تزکیه نفس و تهذیب اخلاق است تا مومنان طیب و طاهر وارد میهمانی خدا شوند.

موسوی با اشاره به آغاز به‌کار پنجمین دوره مجلس خبرگان با پیام بسیار مهم مقام معظم رهبری گفت: وجود مبارک مقام معظم رهبری 27 سال است که با درایت و بی‌عیب کشتی انقلاب اسلامی را سکان‌داری می‌کند و از خداوند طول عمر با عزت و توفیق روزافزون ایشان را مسئلت می‌کنیم.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به موضوع برجام گفت: تخطی از خط قرمزهایی که رهبری معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند در تمامی موارد واجب است چرا که رعایت نکردن این خط قرمزها کشور و ملت را در معرض نفوذ دشمنان قرار می‌دهد.

وی افزود: اینکه برخی بگویند نتوانستیم برخی خطوط قرمزی را که رهبری فرموده بودند رعایت کنیم این نشانه عجز آنان و اشتباه است و باید جبران شود و ملت این اجازه را نخواهند داد که خطوط قرمز مورد تاکید رهبری نادیده گرفته شود.

موسوی با اشاره به پیش‌رو بودن سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بر برگزاری باشکوه مراسم 14 و 15 خرداد تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات