خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

رسالت مبلغان تشکیل جبهه تدافعی در برابر هجمه های تبلیغاتی جبهه باطل است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان رسالت مبلغان را تشکیل جبهه تدافعی در برابر هجمه های تبلیغاتی جبهه باطل دانست وگفت: تبلیغات مسموم درحقیقت ریزگردهای مهاجمی است که هوای جامعه اسلامی و بویژه جوانان را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۸۶۹۸۶۰۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در طول تاریخ تحول آفرین بوده مسئله تبلیغات است و بر این اساس رسالت مبلغ رساندن پیغام اصلی خود شامل محتوای مرام و مکتبی است که قرار است به تبلیغ آن بپردازد.

وی با بیان اینکه اگر تبلیغ در عرصه امور معنوی باشد رسالت مبلغ رساندن فایده آن امر معنوی در پرتو اقدام برای جامعه هدف است، بیان داشت: یکی از موثرترین عناصر تاریخ ساز و نقش آفرین در سرنوشت اقوام مختلف بشر و در نبرد میان جبهه حق و باطل مبحث تبلیغات فرهنگی بوده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: همواره به محض معرفی آیین حق توحیدی توسط رسولان الهی و مبلغان ادیان توحیدی فطرت پاک و دست نخورده آحاد بشریت به سمت آن آیین رهنمون شده و آیین حقه الهی برای آنها قابل پذیرش و قبول بوده است.

وی با بیان اینکه پس از شکل گیری جبهه حق، در بسترهای مباحث اجرایی و اجتماعی، جبهه باطل متوجه تحت تاثیر قرار گرفتن منافع خود با آیین توحیدی می شود و مخالفت خود را با این آیین آغاز می کند، ابراز داشت: وجه مشترک مخالفت‌های جبهه باطل با حق آن است که در ابتدای امر تلاش به حذف موجودیت و حقانیت آیین الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام اروجی با اشاره به اینکه چنانچه دشمنان در بخش اولیه موفق به حذف جبهه حق نشوند از بستر تبلیغات باطل بر پوشاندن حقانیت جبهه حق تلاش می‌کنند، گفت: در یک نظام فرهنگی به هر میزان که بایسته‌ها و تعالیم یک فرهنگ مطلوب متعالی باشد اقتضای آن را دارد که مبلغان این فرهنگ به صورت ویژه و با نیت خالص به معرفی ظرفیت‌ها و پیامدهای مطلوب آن فرهنگ ناب بپردازند.

وی با بیان اینکه زمانی که مبلغان این فرهنگ شروع به تبلیغ محاسن آن فرهنگ می کنند مخالفان نیز ساکت نمی نشینند، ابراز داشت: بر این اساس رسالت مبلغان تشکیل جبهه تدافعی در برابر هجمه های تبلیغاتی جبهه باطل است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ابراز داشت: اگر در یک نظام فرهنگی نسبت به معرفی بایسته های و دفاع در برابر هجمه های تبلیغاتی متخاصم غفلت شود دیری نمی‌پاید که از هیمنه و هویت آن نظام فرهنگی چیزی باقی نمی ماند و اگر نیز باقی بماند به واسطه تبلیغات سوء یا دستخوش تحریف خواهد شد و یا اینکه در میان جامعه هدف طرفدار و مخاطب چندانی پیدا نمی کند.

وی افزود: امروز بیش از ربع قرن از شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان آیین حقه متعالی فرهنگی می‌گذرد و شاهد آن هستیم که جبهه مقابل در طول دوران تاریخ معاصر با حربه‌های مختلف تلاش خود را برای ترور شخصیت نظام مقدس جمهوری اسلامی مصروف داشته است.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه هم اکنون جنگ تبلیغاتی میان جبهه مخالف نظام جمهوری اسلامی و طرفداران این نظام در نقطه اوج به سر می برد، اضافه کرد: در کنار همه مفاهیمی که در سال اقتصاد مقاومتی توسط متولیان امور به عنوان دستور کار ویژه این سال به آن پرداخته می‌شود نباید از تدارک بی سابقه و گسترده استکبار جهانی در عرصه تبلیغات بر علیه نظام جمهوری اسلامی غفلت نمود.

وی اعتیاد را یک آسیب اجتماعی مهم برشمرد کهدر حقیقت تخدیر شخصیت مادی جامعه و جوانان را در دستور کار دارد وبیان داشت: در این میان تبلیغات مسمومی که توسط پیاده نظام دشمن شکل می‌گیرد فکر، ذهن و اعتقاد مردم و طرفداران نظام و در راس آنها جوانان را هدف قرار داده است و بر این اساس باید همه متولیان امور فرهنگی با همه توان و مجاهدانه در عرصه اطلاع رسانی درست و تبلیغ ارزش‌ها به میدان آیند تا عرصه بر جبهه مقابل تنگ شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مقوله فرهنگ و اعتقادات به مراتب از مقوله اقتصاد و معیشت اهمیت بیشتری دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرهنگ را به هوایی تشبیه کردند که تنفس می شود؛ تبلیغات مسموم در حقیقت ریزگردهای مهاجمی است که مزاحم تنفس جامعه اسلامی شده است و با غلظت‌های مختلف در مواقع گوناگون هوای پاک و رایحه نام تعالی بخش فرهنگ دینی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز مسئله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دستور کار شماره یک دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: بستر فضای مجازی مهم‌ترین مرکز شکل گیری این ریزگردهای مسموم است و جوانان ما در مسیر این ریزگردهای مزاحم در معرض آسیب هستند.

حجت‌الاسلام اروجی تاکید کرد: لازم است متولیان امور اجرایی با رصد دقیق و شناسایی مراکز شکل‌گیری و حرکت‌ دهی به این ریزگردهای آلوده فرهنگی رسالت خودشان را در راستای توقف این امور مسموم به انجام برسانند و مبلغان و همه دلسوزان اسلام ناب با معرفی بی پیرایه و جامع محاسن و خوبی‌های مکتب حقی اهل‌بیت علاوه بر تلاش در راستای جذب فطرت‌های پاک جوانان به تبیین دقیق و پاسخگویی به حربه‌های تبلیغی و شبهه‌های اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جبهه مقابل بپردازند.

وی اضافه کرد: در حقیقت مکتب حقه اهل بیت در طول تاریخ هیچ گاه به جز صدر اسلام به اندازه زمان ما دارای جایگاه رفیع نبوده است بنابراین اقتضای این هجمه نابرابر وجود دارد ودر این راستا ما نیز نباید از جنگ تبلیغاتی غفلت کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از لنگرهای مهم تغییر دیدگاه جامعه مباحث تبلیغی است، گفت: باید زنگ خطر را به موقع به صدا درآوریم و با ایجاد خاکریزهای دفاعی به موقع به تقویت جبهه خودی بپردازیم.

وی در بخش دوم صحبت های خود با اشاره به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: رسالت اصلی این سازمان سیاست‌گذاری، برنامه ریزی، هدایت، نظارت و سازمان دهی تبلیغات دینی مردمی است.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه گروه های هدف سازمان تبلیغات بسیار گسترده است، اظهار داشت: نخستین جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی شبکه گسترده تبلیغ دین است و تمام شخصیتهای حقوقی و حقیقی در قالب و لباس مبلغ دین شامل ائمه جمعه و جماعات مانند روحانیون مستقر و هجرت، ائمه جماعات مساجد و مبلغان تکیه‌ها، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها امامان جماعت ادارات و مراکز دولتی و غیر دولتی مانند کارخانه‌جات، ائمه جماعات مراکز آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس جزو شبکه تبلیغی ما هستند.

وی افزود: فارغ التحصیلان شبکه علمیه خواهران که عهده دار وعظ و خطابه در مجالس بانوان هستند و وعاظ جلسات سنتی بانوان هم در این شبکه تبلیغی قرار دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ابراز داشت: جامعه قرآنی شامل موسسات قرآنی، خانه های قرآنی روستایی و شهری و شخصیت های قرآن استان دومین جامعه هدف سازمان است، گفت: در سطح استان اصفهان ۳۵۰ تشکل قرآنی به طور مستقیم با سازمان تبلیغات در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه سومین گروه جامعه هدف ما تشکل‌های دینی اعم از هیئت‌های مذهبی هستند، تصریح کرد: بیش از ۵ هزار هیئت ثبت شده در استان اصفهان زیر نظر سازمان تبلیغات مشغول به فعالیت بوده و در مجموعه جامعه تشکل‌های دینی علاوه بر هیئت‌‌ها، جامعه مداحان نیز زیر نظر سازمان قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه ۲۸ مرکز مداحی در استان اصفهان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: استان اصفهان بیش‌ترین کانون فرهنگی تبلیغی را در کشور دارد؛ سال گذشته تشکیل مجمع کانون‌های فرهنگی، تبلیغی استان شکل گرفت و نخستین دوره انتخابات مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغاتی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سومین جامعه هدف ما تربیت متخصص در رشته علوم و معارف اسلامی است، گفت: در این راستا سازمان اقدام به تاسیس مدارس صدرا کرده است که در استان اصفهان ۱۰ مدرسه در ۵ شهرستان فعالیت دارند.

ارسال نظرات