خبرهای داغ:
گام به گام تا برگزاری اجلاسیه ملی شهدا؛

تاکید مسؤولان خمینی شهر بر برگزاری هرچه باشکوه تر اجلاسیه شهدا

پنجمین جلسه شورای سیاست گزاری کنگره شهدای خمینی شهر با حضور روسای ادارات و مسوولان ارشد شهرستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. بررسی اقدامات انجام شده و اقدام پیش رو جهت برگزاری اجلاسیه ملی شهدا در آبان ماه اصلی ترین موضوع این جلسه بود.
کد خبر: ۸۷۰۱۲۷۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیر شورای سیاستگذاری کنگره سرداران و 2300 شهید شهرستان خمینی شهر گفت: در آستانه برگزاری اجلاسیه ملی شهدا، دیدار با مقام معظم رهبری در دو قسمت مطرح شده است؛ یکی دیدار خصوصی و دیگری دیدار عمومی.
عزیزا... پورکاظم ادامه داد: در دیدار خصوصی که ما تقاضای 100 نفر کرده ایم، اعضای شورای سیاست گذاری حضور خواهند داشت. قرار بر این شده است که در این دیدار خصوصی، تقاضای دیدار عمومی نیز خدمت معظم له تقدیم گردد.

وی اظهار داشت: تاکنون سه نامه یکی از طرف امام جمعه خمینی شهر، یکی از فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) و یکی از طرف فرمانده سازمان بسیج تحویل حجت الاسلام محمدی گلپایگانی داده ایم. وی نیز با نظر مثبت در حال بررسی موضوع است.

پورکاظم خاطرنشان کرد: غیر از نامه، از کانالهای مختلف نیز رایزنی کرده ایم. قول داده اند یکی دو ماه قبل از برگزاری اجلاسیه دیدار خصوصی انجام گردد.

نگذارید بخاطر نبودن پول و اعتبار اجلاسیه سبک برگزار گردد

در این جلسه جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: نگذارید بخاطر نبودن پول و اعتبار اجلاسیه ملی شهدا در آبان ماه سبک برگزار گردد، کمِ کار نگذارید.

سردار فدا افزود: از تمام ظرفیتها استفاده کنید. کاری که در درچه شده است، اینجا هم اجرا کنید تا دوگانگی پیش نیاید.

وی ادامه داد: در شهرستان خمینی شهر ظرفیت وجود دارد، ما باید برویم و این ظرفیت را به راه شهدا سوق دهیم. از هر امکان و ظرفیتی باید در این کار استفاده کرد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت مردمی می تواند خیلی از معضلات را خنثی کند. این ظرفیت می تواند وحدت و همگرایی و با هم بودن درچه و خمینی شهر و مردم شهرستان را تقویت نماید.
اجلاسیه ملی شهدا طی چهار روز برگزار خواهد شد

فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر نیز با اعلام این خبر که اجلاسیه ملی شهدا طی چهار روز در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: مکانهایی که قرار است در زمان چهار روزه اجلاسیه برنامه برگزار شود، طبق هماهنگی با شهرداریها و دیگر ادارات در حال آماده سازیست. در کوشک و درچه و... نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند.

سرهنگ حمید مرادی ادامه داد: روز اول افتتاحیه در حسینیه ثارا... سپاه برگزار می شود. برنامه های روز دوم به شهر درچه اختصاص دارد. عصر روز دوم همایشی با موضوع مادران، همسران و دختران شهید و زنان در حسینیه ثارا... انجام می شود.

وی افزود: روز سوم تجمع بزرگ دانشجویان در دانشگاه صنعتی اجرا خواهد شد و عصر آن روز در کوشک برنامه داریم. صبح روز چهارم نیز دعای ندبه در آستان امامزاده سید محمد(ع) همراه با پخش سراسری است. عصر جمعه نیز برنامه اختتامیه در همان حسینیه ثارا... برگزار می گردد.
برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ورزشی قبل از آغاز اجلاسیه ملی شهدا

در این جلسه فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ورزشی در شهرستان قبل از اجلاسیه ملی شهدا خبر داد.

سرهنگ حمید مرادی با اعلام این خبر افزود: در برگزاری این جشنواره که در راستای هر چه بهتر برگزار شدن اجلاسیه ملی شهدا، در هفته دفاع مقدس انجام می شود، سه کمیته هنری و ورزشی و فرهنگی از کمیته های کنگره شهدا دخیل هستند.

وی ادامه داد: کمیته هنری با موضوعات نمایشنامه نویسی، عکس، سرود، داستان، گرافیک، فیلم کوتاه، شعر، فیلمنامه نویسی، تآتر خیابانی و صحنه ای پیگیر امور است.

کمیته ورزشی در رشته های تکنواندو، کاراته، فوتسال، ورزشهای مردمی، تیراندازی، کونگ فو، والیبال و شنا در این جشنواره شرکت کرده اند.

کمیته فرهنگی نیز با روزنامه دیواری، کتابخوانی، تواشیح، همخوانی و نجوا ایفای نقش خواهند نمود.

دیدار از خانواده شهدا و اعطای تندیسها تا پایان شهریور ادامه دارد

در ابتدای این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در راستای برگزاری اجلاسیه ملی شهدا از جمله وظایف بنیاد شهید بحث دیدار از خانواده شهدا و اعطای تندیسهای خاص به ایشان است.

مقتدایی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته شهدایی که والدینشان یا همسرشان در قید حیاتند دیدارهایشان به عهده بنیاد شهید است.

وی افزود: شهدایی که نه والدینشان زنده اند نه همسر دارند، دیدارهایشان به سپاه خمینی شهر و درچه محول شده است.

مسؤول کمیته ایثارگران با بیان اینکه سه ماه بیشتر فرصت نداریم و می خواهیم تا پایان شهریور دیدارها را به اتمام برسانیم، اظهار کرد: باید هر اکیپ روزانه 6-5 دیدار با خانواده شهدا انجام دهد.

مقتدایی درمورد خانواده شهدایی که محل سکونتشان خارج از شهرستان خمینی شهر است، گفت: طبق هماهنگیهای انجام شده این دیدارها توسط بنیاد شهیدهای شهرستانهای دیگر انجام خواهد گرفت.

رئیس بنیاد شهید کیفیت دیدار خانواده شهدای سردار را اینگونه توضیح داد: 65 شهید شاخص سردار در شهرستان داریم که طبق تصمیم کنگره، دیدارها توسط مسؤولان شهرستان انجام خواهد شد که ان شاءا... از بعد از ماه مبارک شروع خواهد شد.

جهت برگزاری هر چه بهتر اجلاسیه ملی شهدا، از داشته های شهر استفاده کنیم

"بیاییم از داشته های شهر استفاده کنیم و امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل نماییم." این شاه بیت سخنان شهردار خمینی شهر در جلسه شورای سیاست گذاری کنگره ملی شهدا بود.

علی اصغر حاج حیدری خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری با تمام توان در خدمت کنگره است تا عظمتی که قرار است در شهرستان آفریده شود، ثابت و جاودان بماند.

وی توضیح داد: باید از پتانسیلهای موجود شهر به نحو احسن استفاده کرد مثلاً از هیآت مذهبی شهر که هر کدام خلاقیتها و امکانات خاص دارند و حرکتهای جدید را می توانند بیافرینند می توان استفاده کرد.

استفاده از پتانسیل خیّرین شهرستان، استفاده از ظرفیتهای خارج از شهرستان، استفاده از امکانات ادارات شهرستان از دیگر مواردی بود که شهردار بدان اشاره کرد.

شهردار خمینی شهر در پایان پیشنهاد داد یک روز از چند روز این اجلاسیه را در قالب جشن شهدا برنامه ریزی کنیم.

ارسال نظرات