خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد:

9200 واحد صنعتی در استان اصفهان وجود دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه 9200 واحد صنعتی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: این واحدها با 190 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری 260 هزار اشتغال ایجاد کرده اند.
کد خبر: ۸۷۱۲۶۱۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسرافیل احمدیه در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: استان اصفهان با داشتن 166 هزار واحد صنفی رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد صنایع ساحتمانی و سنگ های تزئینی، 25 درصد ظرفیت نساجی کشور نیز در استان اصفهان قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به 9472 طرح نیمه تمام صنعتی در استان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح ها با سرمایه گذاری 535 هزار میلیارد ریال، 314 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد و باید در مدت پنج تا سه سال به بهره برداری برسند در غیر این صورت مجوز کار آنها باطل می شود.
وی با اشاره به طرح های نیمه تمام صنعتی بالای 20 درصد پیشرفت کاری، افزود: استان اصفهان از نظر سرمایه گذاری و اشتغال در این طرح ها رتبه نخست کشور را دارد به این معنا که فعالیت سرمایه گذاران در اصفهان نسبت به سایر استان ها جدی تر است.
احمدیه در ادامه با بیان اینکه 750 معدن پروانه دار در استان اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: از این معادن 46 میلیون تن ماده معدنی به غیر از شن و ماسه استخراج می شود و از این حیث رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: بنا بر آمارهای موجود 30 درصد واحدهای صنعتی شهر اصفهان غیرفعال و بقیه تعطیل یا نیمه فعال هستند همچنین در سراسر استان اصفهان نیز 25 درصد واحدهای صنعتی غیر فعال، 40 درصد بالای 50 درصد ظرفیت فعال و 35 درصد زیر 50 درصد ظرفیت فعال هستند.
وی صادرات را موتور محرکه صنعت عنوان کرد و گفت: اگر صادرات در کشور فعال شود، واحدهای کم رونق به مرور کارشان توسعه می یابد.
احمدیه به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی با فرماندهی جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، هفت پروژه برای وزارت صنعت تعریف شده که عمده کار آن رونق واحدهای تعطیل و نیمه فعال و همچنین صادرات است.
وی تاکید کرد: براساس تصمیم این قرارگاه، صادرات کشور باید 10 میلیارد دلار نسبت به سال 94 مثبت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم قرارگاه اقتصاد مقاومتی در کل کشور باید 1500 واحد فعال و تسهیلات بگیرند که سهم استان اصفهان 734 واحد است، گفت: تسهیلات 978 میلیارد تومانی سهم استان اصفهان قرار است به 551 واحد زیر 50 نفر، 61 واحد بالای 50 تا 100 نفر و 122 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد داده شود.
احمدیه همچنین افزود: براساس تصمیم قرار گاه اقتصاد مقاومتی قرار است 33 پروژه بزرگ در سطح کشور به بهره برداری برسد که از اصفهان طرح تولید ریل ملی ذوب آهن اصفهان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ارسال نظرات