خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی گلپایگان خبر داد

رتبه اول کشف جرائم سایبری پلیس فتای گلپایگان در استان

فرمانده انتظامی گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه از رتبه اول کشف جرائم سایبری پلیس فتای گلپایگان در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۲۵۹۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان،سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست سالجاری ۶ هزار و ششصد مورد تماس تلفنی از سوی مردم با پلیس ۱۱۰ برقرار گردید که از این مجموع تماس، ۴ هزار و ششصد و شصت وهفت مورد منجر به عملیات پلیسی و انتظامی و هزار و هشتصد و چهل مورد آن منجر به مشاوره و ارشاد انتظامی و قضایی گردیده است.

وی با بیان اینکه این آمار نشان دهنده اعتماد مردم به نیروی انتظامی می باشد عنوان کرد: در ۴ ماهه ابتدای سال، ۱۲۶۶ مراجعه حضوری به کلانتری شده است و در این راستا ۹ هزار پرونده تشکیل شده  که این آمار رشد ۲۰ درصدی ارتباط مردم با این نیرو را نسبت به مدت مشابه با سال گذشته نشان می دهد.

وی ضمن اشاره به آمار تماسهای برقرار شده با پلیس ۱۱۰ تصریح کرد: ۲۵ درصد این تماسها مربوط به تصادفات و اختلافات خانوادگی،۱۷.۷ درصد راهور و ترافیکی،۱۴.۷ درصد مسائل اجتماعی ،۱۲ درصد نزاع و درگیری و ۴.۷ درصد آن مربوط به سرقت بوده است  که این خود نشاندهنده آن است که در امر پیشگیری بخوبی عمل نموده ایم.

سرهنگ بساطی با عنوان اینکه در ۴ ماهه نخست امسال وقوع جرم ۲۰ درصد کاهش داشته است تصریح کرد: در این مدت در کشف علمی جرائم رتبه اول استان را به خود اختصاص دادیم .

وی برخورد با کسانی که با آلودگی صوتی خودروهایشان، برای مردم ایجاد مزاحمت می نمایند را در دستور کار پلیس دانست و ادامه داد: برای اولین باردرگلپایگان طرح سامان دهی فضای پارک ها و فضای سبزشهری انجام شد و پاکسازی پارکها از وجود فروشندگان مواد مخدر،معتادان و اراذل و اوباش، نتیجه حضور پلیس در پارکها بود.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان اجرای طرح های امنیت محله محوررا یکی ازاولویت های نیروی انتظامی دانست وگفت: با همکاری مردم و دستگاه قضائی،این طرح در نقاط مختلف شهرستان ازجمله گلشهر، گوگد و سعیدآباد در حال اجراست که خوشبختانه نتایج مطلوبی را داشته است.

وی پاکسازی مراکز توزیع قلیان در سطح شهرستان را یکی دیگر از اقدامات نیروی انتظامی عنوان نمود و افزود:در ۴ ماهه نخست امسال هیچگونه جرم خشنی در شهرستان بوقوع نپیوسته است حال انکه با اصناف پرخطرمانند طلافروشان و بانکداری ها جلسات متعددی را برگزار نموده ایم و هوشیاری های لازم را در این باره به آنان داده ایم

وی با بیان اینکه تلگرام بیشترین سرانه استفاده از شبکه های اجتماعی در شهرستان را بخود اختصاص داده است تصریح کرد: ۵۴ درصد جرائم فضای مجازی شهرستان در تلگرام اتفاق می‌افتد که ۲۶ درصد مربوط به مسائل ضد اخلاقی و انگیزشی، ۹ درصد سرگرمی و کنجکاوی، ۸ درصد اقدامات کینه توزانه و انتقام جویی و ۳ درصد مربوط به جرائم دیگر است.

بساطی با بیان این مطلب که پلیس فتای گلپایگان رتبه اول کشف جرائم سایبری در استان را بخود اختصاص داده است گفت: 54 درصد جرائم فضای مجازی شهرستان در تلگرام اتفاق می‌افتد .همچنین  وی در ادامه از متلاشی کردن یک باند ۴ نفره که به بهانه اعزام مردم به سفرهای زیارتی آنان را اغفال و از آنان وجوهاتی دریافت می نمودند خبر داد.

وی در پایان برخورد با اخلال گران اقتصادی و قاچاقچیان را یکی از اولویت های کاری نیروی انتظامی عنوان نمود و افزود: اگر محل دپوی قاچاق، انبارهای قاچاق و جاهای متروک به موقع اطلاع رسانی شود می توانیم به اقتصاد کشور کمک نماییم.

منبع: بیان نیوز

 

ارسال نظرات