خبرهای داغ:
در مسجد کمر زرین صورت گرفت:

دیداراعضای بسیج جامعه پزشکی با حضرت آیت الله ناصری

اعضای جامعه پزشکی اصفهان با حضرت آیت الله ناصری در مسجد کمرزرین دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۳۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبر گزاری بسیج از اصفهان ،این دیدار که به رسم هر ماهه قشر سلامت تحت عنوان محفل ذکر اهل بیت(ع) برگزار می شود این هفته با محوریت «بندگی خدا» برگزار شد.

آیت الله ناصری در این مراسم گفت: بندگی خدا از الزامات زندگی هر کسی است و این کار را باید سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم.

استاد اخلاق حوزه های علمیه اصفهان افزود: علم پزشکی تماماً برپایه علم الهی و قدرت بی انتهای خداوند است و هر روزه کشف جدیدی که در این حوزه صورت می گیرد گوشه ای از قدرت بی پایان خداوند به نمایش گذشته می شود.

آیت الله محمد ناصری همچنین خاطرنشان کرد: انسان چه بهشتی باشد و چه جهنمی باید کار را برای رضای خدا انجام بدهد و در ازای کار انجام شده چشم داشت ثوابی نداشته باشد چرا که انسان باید عبادت کند و این یکی از وظایف ذاتی ماست.

این مجتهد با اشاره به اینکه انسان نباید در پیشگاه خداوند خود تکبر کند گفت: ما سه منزل را طی کردیم و الآن در منزل چهارم هستیم اما باز هم انسان مغرور است.

وی ادامه داد: شاید به خود بگوئیم که الآن در منزل چهارم هستیم پس چرا گذشته یادم نمی آید؟ همگی یادمان می آید؛ روزی فرا می رسد که هم گذشته یادمان بیاید هم گناهانی که براحتی فراموش کردیم.

آیت الله ناصری در ادامه این سخنان شیرین خود گفت: ما دو منزل دیگر را باید طی بکنیم تا به هدف برسیم و باید بدانیم که خدا بود که ما در منزل چهارم قرار بود و نباید طلبکار خدا شد.

این عارف وارسته نقش انسان را عابد دانست و بیان کرد: خداوند مدیر ماست و بدانیم که همه موجودات همیشه در محضر حق هستند، این موضوع آیه صریح قرآن است و ما عبد خدا هستیم نه فرمانده ولی گاهی این موضوع را فراموش می کنیم.

آیت الله محمد ناصری دولت آبادی عبادت توحیدی را بالاترین عبادت بیان کرد و افزود: انسان باید عبادت را توحیدی و برای خدا انجام دهد و برای بهشت عبادت نکند چرا مانند کارگری دنبال مزد خودش است که پس از کار مزدش را می دهند و می رود و انسان همیشه باید مواظب باشد که مبادا یک عمر عبادت با یک از بین برود.

وی زیربنای قبولی توحید عبادی را در گرو خلوص دانست.

حضرت ناصری دولت آبادی وضعیت اقتصادی کنونی را یک امتحان الهی دانست و به حاضرین توصیه کرد: تا آنجایی که می توانید و به هر نجوی که برای شما مقدور است که به اطرافیان خود کمک کنید تا از این امتحان الهی سربلند بیرون بیائیم.

در بخش دیگری از این برنامه منصور کاشانی اشاره به وضعیت و تحولات سیاسی اخیر داشت و گفت: مقام معظم رهبری راه نجات کشور را در گرو اقتصاد مقاومتی دانسته اند و ما هم باید به این موضوع اهمیت ویژه ای داشته باشیم.

این عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی اصفهان ضمن اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی امری حیاتی در حوزه سلامت است ادامه داد: برخی موارد ساده هم می تواند مصداق اقتصاد مقاومتی باشد چرا که اگر متوسط ویزیت یک پزشک را ۴ دقیقه در نظر بگیریم و تنها ۳۰ ثانیه به آن اضافه بکنیم می توانیم حدود ۳۰ از هزینه ها پاراکلینیکی را کاهش دهیم.

کاشانی تصریح کرد: وجهی از اقتصاد مقاومتی را می توان اینگونه تعبیر کرد که پول کمتری از جیب مردم بیرون بیاید.

وی در بحش دیگری از سخنان خود پیرامون حقوق های نجومی بیان کرد: ما حقوق های نجومی را به شدت محکوم می کنیم چرا که حقوق ها و دریافتی ها طبق قانون مشخص شده است و نباید از آن عدول کرد.

منصور کاشانی مدیریت جهادی را یکی از اصول لازم برای هر جامعه ای دانست و افزود: مقام معظم رهبری روی مدیریت جهادی تأکید دارند که نمونه ای از این مدیریت جهادی در شهید حسن تهرانی مقدم نمود پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: نیاز امروز کشور ما مدیریت جهادی است و در این بین باید جوان ها را باور داشت و کادرسازی شود و نیروی جوان تربیت شود.

ارسال نظرات