خبرهای داغ:

شبکه اجتماعی ابزاری برای انتشار تصاویر شهدای خمینی‌شهر/ آغاز پویش اجتماعی «قهرمان شهر من»

پویش اجتماعی «قهرمان شهر من» توسط کنگره ملی شهدای شهرستان خمینی‌شهر در فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۶۵۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش بسیج از خمینی‌شهر، پویش اجتماعی «قهرمان شهر من» طرحی ابتکاری است که فعالان فضای مجازی با قرار دادن عکس یکی از شهدای مورد علاقه شهرستان خمینی‌شهر در قسمت تصویر پروفایل در صفحات فضای مجازی منتشر می‌کنند.

این طرح نو، گامی کوچک ولی ارزشمند در جهت معرفی شهدای شهرستان به دیگران و آماده سازی فضای عمومی در فضای مجازی برای برپایی هر چه باشکوه‌تر اجلاسیه ملی شهدا شهرستان خمینی‌شهر در آبان ماه است.

کانال «قهرمان شهر من» در شهرستان خمینی‌شهر این امکان را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا عکس مورد نظر خود را از بین تصاویر سرداران شهید و شهدای شاخص در این کانال به آدرس @my_city_hero جستجو کرده و یا با ارتباط گرفتن با مدیر کانال و دادن اسم شهید مورد نظر خود تصویر مربوط به آن شهید را دریافت کنند.

در سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بحث تهاجم فرهنگی نفوذ فرهنگی از طریق فضای مجازی و مخصوصاً افزایش و گسترش استفاده از فضای مجازی تلگرام در خانواده‌ها است.

در شرایطی که خانواده‌ها و مخصوصاً جوانان و نوجوانان ما در آستانه هجوم آثار تخریبی مطالب ضد اخلاقی و ضد دینی در فضای تلگرام هستند، ابتکار عمل پویش اجتماعی «قهرمان شهر من» در خمینی‌شهر به عنوان یک حرکت ارزشمند انقلابی محسوب می‌شود.

اجرای این پویش نشان داد می‌توان از ابراز مخرب تهاجمی در فضای مجازی علیه خود دشمن و برای ترویج ارزش‌های مقدس انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

این حرکت ارزشمند به عنوان یک حرکت الگو می‌توانند در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و از جمله مراسمات مذهبی، مناسبت‌های مهم مذهبی از جمله ایام محرم و اربعین، یوم‌الله 22 بهمن، روز قدس، روز عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر کاربری ویژه داشته باشد.

نکته کاملاً مهم این پویش، هزینه کم و اثرگذاری این حرکت تبلیغی است، این حرکت ساده ولی با معنا نشان داد می‌توان با ابراز کم و هزینه‌های کم، اثرگذار بود.

امروز برخلاف فرهنگ غلطی که در جامعه باب شده، بعضی از مسؤولان و فعالان فرهنگی و مذهبی اعتقاد دارند باید برای انجام و برگزاری حرکت فرهنگی و ارزشی انقلاب، هزینه و بودجه سنگینی در نظر گرفته شود، پویش «قهرمان شهر من» نشان داد در کنار حرکت بزرگ ارزشی دیگر، حرکت کوچک هم می‌تواند اثرگذار باشد.

به گزارش فارس، این پویش در بین جوانان، خانواده شهدا و اقشار مختلف شهرستان خمینی‌شهر در حال رواج است و فضای تلگرام شهرستان خمینی‌شهر از عکس و تصاویر شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم پر شده است.

امید است مسؤولان فرهنگی و ارزشی استان و کشور علاوه بر حمایت از اینگونه حرکت‌های ارزشی به ترویج و الگوبرداری و انتقال به شهرهای دیگر استان و کشور کمک کند.
ارسال نظرات