خبرهای داغ:
​معاون تربیت و آموزش سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان:

مخاطب شناسی اولین گام برای فعالیت های فرهنگی است

معاون تربیت و آموزش سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به نقش مخاطب شناسی در تربیت، گفت: اولین اقدام مربی شناخت مخاطب و نیازهای فکری او است.
کد خبر: ۸۷۳۵۹۲۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن مظاهری امروز در همایش مدیران و اعضای شورای کانونهای بسیج فرهنگیان استان اصفهان، گفت: فرهنگیان با گسترده ترین مخاطب یعنی دانش آموزان مواجه هستند و باید برای این قشر کار فرهنگی و تربیتی ویژه انجام شود تا در برابر تهاجم دشمن مصونیت پیدا کنند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرهنگ را به هوا تشبیه کرده اند، افزود: این تمثیل گویای فراگیر بودن، حیاتی بودن و ضرورت سالم و خالص بودن آن است.
این کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به تشکیلاتی بودن فعالیت های فرهنگی، افزود: انقلاب اسلامی نیز محصول تلاش تشکیلاتی روحانیت با هدایت و رهبری امام خمینی (ره) بود.
وی تصریح کرد: کار تشکیلاتی دارای سه عنصر نظم و برنامه، نقسیم وظائف و زنجیره ای کار کردن است و اگر هر یک از این سه عنصر وجود نداشته باشد، کار تشکیلاتی مختل می شود.
حجت الاسلام مظاهری به نقش گفتمان سازی در فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: گفتمان سازی در حوزه فرهنگی محصول کانون فکر و اندیشه ای است که بر اساس مصلحت، اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای حرکت تبیین می کند.
وی اظهار کرد: تبیین اصول و مبانی حرکت باید جامع و کامل باشد و همه ابعاد از جمله اعتقادی و دینی و همچنین اجتماعی و سیاسی را در برگیرد.
معاون تربیت و آموزش سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان دومین مرحله گفتمان سازی را تولید علم دانست و افزود: این تولید علم در سه حوزه شناخت فرصت ها، شناخت روش های مناسب برای رسیدن به هدف و شناخت برنامه های اجرایی برای رسیدن به هدف خواهد بود.
وی سومین مرحله گفتمان سازی را "کاربست خُرد" عنوان کرد: در این مرحله با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و توانمندیهای شناسایی شده گفتمان سازی در سطح جامعه اجرایی می شود.

ارسال نظرات