خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف:

پیشرفت امروز کشور مرهون افزایش توان نظامی و اقتدار موشکی است

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: پیشرفت امروز کشور ما مرهون افزایش توان نظامی و اقتدار موشکی ماست، باید روحیه مقاومت را در بین خود حفظ کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۱۹۴۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶


به گزارش خبرگزاري بسیج ازشهرضا، حجت الاسلام محسن طالبپور شامگاه يكشنبه در نشست بصیرتی که در مسجد اصحاب کساء شهرضا برگزار شد، با بيان اينكه دوران دفاع مقدس برجسته‌ترین دوران تاریخ معاصر ایران و جهان است، اظهارداشت: در آن زمان، 83 کشور به صدام حسین یاری کردند تا به انقلابی که کمتر از 2 ماه از پیروزی آن می‌گذشت حمله کند، صدام حسین و تمام حامیان او پیش بيني می‌کردند که در مدت زمان کمتر از یک هفته تمام خاک ایران را فتح کنند، اما همه این محاسبات بر اساس برآوردهای مادی بود.

وی تصریح کرد: ملت انقلابی و مسلمان ایران 8 سال در برابر تهاجم همه جانبه به کشورشان مقاومت کردند و در نهايت مقاومت آنها به شکست دشمنان آنها منجر شد، ما در این جنگ هزینه‌های زیادی را انجام دادیم که مهمترین آنها از دست دادن بهترین جوانان کشور بود اما همین هزینه ضامن پیروزی ما بود.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: امام راحل(ره) شهیدان را ذخایر انقلاب می‌داند زیرا این افراد، خانواده‌های آنها و همه ایثارگران حق بزرگی بر عهده ملت ایران دارند.

وي با بيان اينكه باید تاریخ و خاطرات دوران دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم، بيان كرد: نسلهای بعد از ما نیز باید با رشادتها و ازخودگذشتگیهای پدران خود آشنا شوند، اما آنچه بیش از هر چیزی مهم است اینکه باید یاد و خاطره شهیدان را در عمل زنده نگه داریم، یعنی به همان روشی عمل کنیم، که آن بزرگان به آن عمل کردند.

حجت الاسلام طالبپور تصريح کرد: امروز پس از گذشت بیش از 20 سال از جنگ تحمیلی، بیشتر از هر زمان دیگری به همان روحیه استقامت و پایداری شهیدان و ایثارگران نیاز داریم، اینکه رهبر انقلاب بارها بر لزوم انقلابی رفتار کردن، انقلابی ماندن و جهادکبیر تأکید دارند به این دلیل است که همه آنچه که امروز به آن افتخار می‌کنیم در نتیجه صبر و استقامت رزمندگان به دست آورده‌ایم.

وی بيان كرد: برجام سایه جنگ را از سر ملت و کشور ما کنار نزد، به فرموده رهبر معظم انقلاب، این سخن صحیح نیست، توان دفاعي و روحیه دفاعی ما سبب شد آمریکا یا هر کشور دیگری به فکر حمله به ما نباشد، بنابراین امروز هم مانند گذشته به روحیه و اخلاق رزمندگان نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بيان اينكه لزوم افزایش توان نظامی و افزایش توان دفاعی در همه دنیا یک اصل پذیرفته شده و مورد قبول است، گفت:پیشرفت امروز کشور ما مرهون افزایش توان نظامی و اقتدار موشکی ماست، باید روحیه مقاومت را در بین خود حفظ کنیم.

وي بيان كرد: دشمن هم به دنبال تضعیف روحیه مقاومت است زیرا وجود این روحیه مانع از تحقق اهداف و نیات استعمارگرانه او است، دشمن قصد دارد با شبهه افکنی اصل جنگ و یا دستاوردهای آن را به زیر سئوال ببرد بنابراین باید به این شبهات با استناد به حقایق تاریخی، پاسخ بگوییم.

حجت الاسلام طالبپور اظهارداشت: ما امروزه به ظاهر در مرزهای خودمان جنگی نداریم و امنیت کامل بر مرزها و داخل کشور ما حکمفرماست، این مسأله به دلیل حضور شبانه روزی نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) و توان دفاعی و رزمی قابل توجه جمهوری اسلامی ایران است که مانع تجاوز دشمن به خاک کشورمان شده است.

وي با اشاره به اينكه توان دفاعی ما امروز در منطقه بی نظیر و در جهان کم نظیر است، بنابراین باید این موقعیت را حفظ كنيم، گفت:تجربه دوران دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران، امروز هم به یاری مردم عراق و سوریه آمده است و سبب شده تا آنان توان ایستادگی و مقاومت در برابر داعش و نیروهای تروریستی را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف افزود: نیروهای مردمی در این کشورها با استفاده از تجربه کشور ایران در طول دوران دفاع مقدس سازماندهی شده و توانسته‌اند تروریست‌ها را با چالش جدی مواجه کنند.

وی گفت: فرماندهی مقتدر نیروهای نظامی و انتظامی کشور جمهوری اسلامی ایران زمینه هرگونه تحرکی را از دشمنان ما در منطقه و جهان سلب کرده و سبب شده تا امروز همه کشورهای جهان به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه اذعان کنند.

حجت الاسلام طالبپور بيان كرد: توان كشور ايران سبب شده ما در عرصه نظامی به خودکفایی برسیم، در سایر بخشهای جامعه هم وجود دارد بنابراین باید با استفاده از این موقعیت و روحیه انقلابی مردم و جوانان زیرساختهای اقتصادی و فرهنگی خود را نیز تقویت کنیم.

ويبا اشاره به ملاقات اخیر فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با مطلوب توصیف کردن اوضاع کشور، بار دیگر بر ضرورت اجرای اصول اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه حل مشکلات اقتصادی تأکید فرمودند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف تصریح کرد: باوجود اینکه جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود درباره برجام عمل کرده است، اما هنوز اقدام مؤثری از جانب آمریکا و غرب در این زمينه انجام نشده است.

وي بيان كرد: تنها راه حل مشکلات و معضلات کشور اجرای اصول اقتصاد مقاومتی است، اگر این اصول به درستی انجام شود، موفقیت ما درباره حل مشکلات اقتصادی هم قطعی است.


ارسال نظرات