خبرهای داغ:
معاون ناجا:

مردم می‌خواهند که پلیس مهربان، مددکار، صابر و بردبار باشد

معاون تربیت آموزش ناجا گفت: در جهان انتظارات مردم از پلیس بالا رفته و جدای از اینکه می‌خواهند کار پلیسی خوب ببینند، می‌خواهند که پلیس مهربان، مددکار، صابر و بردبار باشد.
کد خبر: ۸۷۵۲۲۷۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار امیرحسین یاوری پیش از ظهر امروز در آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا اصفهان، اظهار کرد: همانگونه که مستحضرید از نگاه فلاسفه پنج نهاد اصلی در جامعه وجود داشته که یکی از آنها بعد از خانواده و دین، نهاد آموزش و پرورش است.

وی افزود: اینها با هدف توسعه خیال، کسب شرف و تهذیب اخلاق شکل گرفته به گونه‌ای که تمام فلاسفه قدیم و جدید مهم‌ترین وظیفه دولت را آموزش راه و رسم زندگی می‌دانند راه و رسمی که منتهی به یادگیری است.

معاون تربیت آموزش ناجا تصریح کرد: امروزه در جهان انتظارات مردم از پلیس بالا رفته آنها جدای از اینکه می‌خواهند پلیس کار پلیسی خود را خوب انجام دهد می‌خواهند که پلیس مهربان و در کار صابر و بردبار باشد.

این مسؤول تأکید کرد: مقام معظم رهبری ویژگی یک افسر پلیس خوب را قبلاً نام برده‌اند ویژگی‌هایی که باعث می‌شود پلیس به خرد و حکمت، تجهیز شود تا بتواند حقیقت را درک کند.

یاوری گفت: امروز انتظار جامعه این است که مأموران پلیس به استقبال خطر بروند، آموزش میدانی، ذکر تجربیات پلیسی و ارائه ابزار در مراکز آموزش انجام می‌شود؛ اگر چه باید بپذیریم که مأمور بایستی کار با اطلاعات مربوط به جامعه خود را نیز به خوبی بلد باشد.

وی ادامه داد: امروز مردم از پلیس ادب و احترام می‌خواهند حتی اگر آن متهم یا مجرم بخواهد به او آسیب برساند راه‌حل مدیریت خشم صرفاً آموزش است، او باید بتواند اعمال قانون کند.

معاون تربیت آموزش ناجا عنوان کرد: اعمال قانون نکته ظریف و مهمی است که بی‌توجهی به آن باعث مرگ تمدن خواهد شد.

یاوری اضافه کرد: شعار مهم ما؛ پیشگیری عمومی، ملایمت در عملیات و مؤثر در نتایج عادلانه است. مأموران باید قواعد مسأله‌محوری را خوب بدانند به همین منظور در آموزش اول روش کار تشریح می‌شود و سپس باید‌آنقدر اجرا شود تا آن کار به صورت غیر ارادی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز پزشکان حداقل 11 هزار ساعت و وکلا 9 هزار ساعت و دانشجویان دانشکده افسری حدود 3 هزار و 500 ساعت درس می‌خوانند، تحقیقات نشان می‌دهد که مهارت صرفاً در محیط برای انسان نهادینه می‌شود مانند گشت، بازجویی، بازرسی به همین خاطر تأکید بر 70 درصد مهارتی بودن دروس تدبیر صحیح که به آن تأکید می‌فرمایید.

این مسؤول بیان کرد: بر اساس تدبیر سردار اشتری و در راستای اجرای دستورالعمل قرارگاه جهادی امروز برنامه اقدام و عمل در معاونت تربیت آموزش به محور افزایش توان رزم، تیراندازی، خودامدادی و دگرامدادی است.

معاون تربیت آموزش ناجا اظهار کرد: این محورها بر محور اصلی مهارت استوار گشته که برگزاری اولین همایش ناجا با همت معاون فاوا ناجا و اجرای مسابقات مهارتی پلیس در همین راستاست.

وی تأکید کرد: این موارد قطعاً زمانی به نتیجه خواهد رسید که متأثر از ارزش‌های دینی باشد به همین منظور تلاوت روزانه قرآن، ختم نهج‌البلاغه، ایجاد محلی برای نماز شب در آسایشگاه‌ها به سلیقه فراگیران در حال انجام بوده و فضای مراسم همان‌گونه که ملاحظه خواهید کرد تمایل به شجاعت و شهادت است.

یاوری خطاب به فرمانده نیروی انتظامی گفت: تدبیر در فرمایشات مقام معظم رهبری، تأکیدات مستمر جنابعالی و تحلیل نتایج تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که مسیر تغییر اهداف آموزش، تغییر محتوا، تغییر منابع و بازآموزی یا آموزش مدرسان مسیر امیدوارکننده‌ای است تا مأموران پلیس بتوانند به مطالبات مردم پاسخ گفته و به تعبیر شما مدافع حریم باشند.

ارسال نظرات