خبرهای داغ:
استاندار اصفهان مطرح کرد

خواهر خواندگی اصفهان با 14 شهر تاریخی دنیا

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان هم اکنون با 14 شهر تاریخی دنیا خواهر خوانده است، گفت: اصفهان آماده است که با یکی از شهرهای تاریخی و باستانی بنگلادش نیز ارتباط خواهر خواندگی برقرار کند.
کد خبر: ۸۷۵۷۶۰۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان،رسول زرگرپور در دیدار وزیر صنایع بنگلادش اظهار داشت: استان اصفهان پیشینه چند هزار ساله دارد، در ۴ دوره پایتخت ایران بوده و در حال حاضر نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و شهر جهانی صنایع دستی است.

وی با اشاره به سطح ارتباطات بالای دو کشور ایران و بنگلادش، افزود: دولت یازدهم علاقه‌مند است که ارتباطات خود با دیگر کشورها را توسعه دهد، حتماً ارتباطات و تعاملات جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش نیز می‌تواند بیش از این گسترش یابد.

استاندار اصفهان ادامه داد: در قالب ارتباطات دو کشور، استان‌ها نیز می‌توانند ارتباطات تجاری و گردشگری داشته باشند.

زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است و ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور و ۹ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در این استان وجود دارد، گفت: قطب صنعت ایران می‌تواند ارتباطات خوبی با یکی از استان‌های همتراز کشور بنگلادش داشته باشد.

وی افزود: کارخانه‌های بزرگ و مؤثری در بخش داروسازی در اصفهان وجود دارد، همچنین یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌ها در این رابطه نیز در آینده نزدیک در استان افتتاح می‌شود.

استاندار اصفهان به ظرفیت‌های بالای استان در بخش پتروشیمی نیز اشاره کرد و گفت: اصفهان می‌تواند چه در بخش داروسازی و چه در بخش پتروشیمی ارتباطات خوبی با کشور بنگلادش داشته باشد.

زرگرپور همچنین به ظرفیت ویژه استان اصفهان در بخش صنایع و کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: در این بخش‌ها نیز می‌توانیم مراودات خوبی با کشور بنگلادش داشته باشیم.

وی در ادامه به بیان ظرفیت‌های بخش گردشگری اصفهان پرداخت و مطرح کرد: گردشگران ۸۶ کشور که اغلب از کشورهای اروپایی هستند، به اصفهان سفر می‌کنند، اصفهان علاقه‌مند است از حضور گردشگران کشورهای آسیایی به‌ ویژه کشور بنگلادش نیز بهره‌مند شود و این استان آمادگی میزبانی از مردم کشور بنگلادش را دارد.

استاندار اصفهان میزبانی از تورلیدرهای کشور بنگلادش برای توسعه ارتباطات گردشگری و همچنین برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در این کشور را خواستار شد و اذعان کرد: این موارد می‌تواند در افزایش ارتباطات فرهنگی مؤثر باشد و سفیر کشور بنگلادش در ایران می‌تواند این پیشنهادات را به مرحله‌ اجرا در آورد.

زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان هم اکنون با ۱۴ شهر تاریخی دنیا خواهر خوانده است، اظهار داشت: اصفهان آماده است که با یکی از شهرهای تاریخی و باستانی بنگلادش نیز ارتباط خواهر خواندگی برقرار کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاری‌ها بین کشور بنگلادش و استان اصفهان وجود دارد و امیدواریم که این سفر بتواند این روابط را به خوبی ارتقا دهد.

امیرحسین آمو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان و بازدید از این شهر، گفت: کشور بنگلادش به کشور سبز معروف است، در بازدید از اصفهان بسیار حیرت زده شدم که این شهر نیز این‌قدر سرسبز است.

وی با بیان اینکه کشور ایران بسیار پیشرفته است، اذعان داشت: کشور بنگلادش نیز چشم اندازی برای آینده خود پیش بینی کرده است که امیدواریم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وزیر صنایع بنگلادش با اشاره به اینکه کشور بنگلادش و ایران روابط دوستانه و خوبی دارند، گفت: این روابط می‌تواند بیش از پیش گسترش یابد و با توجه به پیشرفت ایران در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانیم از امکانات اصفهان استفاده کنیم.

آمو افزود: بسیاری از شرکت‌های داروسازی بنگلادش آماده تجارت با ایران هستند و امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم تجارت‌های مشترکی را در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و داروسازی داشته باشیم.

وی یادآور شد: به تازگی دولت بنگلادش اهمیت ویژه‌ای برای بخش گردشگری قائل شده و در حال گسترش ارتباطات خود با کشورهای دیگر است که پس از این سفر نیز ارتباط با ایران از لحاظ صنعت گردشگری در اولویت قرار می‌گیرد.

وزیر صنایع بنگلادش همچنین خواستار خواهرخواندگی یکی از شهرهای کشورش با اصفهان شد و گفت: اصفهان یکی از شهرهای متمدن و فرهنگی ایران محسوب می‌شود.

آمو با اشاره به گسترش بخش فرهنگ در ایران بیان داشت: در این زمینه نیز می‌توانیم ارتباط خوبی با اصفهان داشته باشیم، زیرا عوامل فرهنگی، مردم را در کنار هم قرار می‌دهد و اگر این بخش ارتقا پیدا کند می‌توانیم روابط و تعاملات بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ و زبان فارسی در بنگلادش مورد احترام مردم است و در زبان بنگلادش، لغات فارسی بسیاری وجود دارد.

وزیر صنایع بنگلادش اضافه کرد: صنعت فولاد اصفهان بسیار پیشرفته است و محصولات آن می‌تواند در کشور بنگلادش بازار خوبی داشته باشد.

آمو در پایان گفت: شهرهای کشور بنگلادش در حال گسترش است و اگر محصولات فولادی اصفهان از لحاظ کیفیت در سطح خوبی باشد، می‌تواند در بنگلادش با استقبال مواجه شود.


ارسال نظرات