خبرهای داغ:
حاجی دلیگانی:

وقتی وزیر اقتصاد مفلوک آلمان برای سفر شرط می‌گذارد چرا برایش فرش قرمز پهن می‌کنند/ با دست فرمان وزیر نیرو، مردم اصفهان زاینده‌رود را زنده نخواهند دید

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور گفت: وقتی وزیر اقتصاد بیچاره و مفلوک آلمان برای سفر به ایران شرط می‌گذارد چرا برای وی فرش قرمز پهن می‌کنند، ملت این حقارت را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۸۷۵۷۶۰۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی‌دلیگانی پیش از ظهر امروز در سیزدهمین نطق میان دستور خود در مجلس دهم با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: به جاست همان طوری که موادی از قانون مجازات اسلامی در دستگاه‌های اداری برای گوش زد کردن به مردم نصب شده، قانون مترقی امر به معروف و نهی از منکر را نیز که مردم وظیفه دارند و می‌توانند به مسؤولان هم تذکر بدهند، نصب کنند.

وی با اشاره به سخنی از امام حسین(ع) که می‌فرمایند: «مثل من با همچو یزید بیعت نخواهد کرد»، تصریح کرد: این فرمایش سرور آزادگان برای همیشه تاریخ است و مصداق یزیدیان زمان، همان شیطان بزرگ، استکبار جهانی، آمریکای سلطه‌گر و دیگر کشورهایی است که خوی سلطه‌گری دارند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: آقای رئیس جمهور، انفعال تا به کجا! وقتی یک سال است می‌خواهید به آلمان سفر کنید و آنها امروز و فردا می‌کنند تازه صدر اعظم آن کشور توهین می‌کند و آنچه در شأن خودش است به ایران نسبت می‌دهد؛ وقتی وزیر اقتصاد بیچاره و مفلوک آلمان برای سفر به ایران شرط می‌گذارد چرا برای وی فرش قرمز پهن می‌کنند، ملت این حقارت را نمی‌پذیرد.

حاجی‌دلیگانی خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور، آیا می‌دانید علیرغم وعده جنابعالی مبنی بر خشک نشدن زاینده رود چندین ماه است زاینده رود خشک شده، چه کاری برای زنده شدن آن کرده‌اید، به شما بگویم با این دست فرمانی که وزیر نیروی شما حرکت می‌کند مردم اصفهان هیچ وقت زاینده رود را زنده نخواهند دید و به زودی حتی آب خوردن هم نخواهند داشت؛ شما بگویید کشاورزان شرق و غرب و دشت برخوار استان چگونه زندگی کنند، چرا اعمال مدیریت و حاکمیت نمی‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: اهمیت این موضوع تشکیل کار گروه ویژه‌ای را در سطح ملی می‌طلبد و شخصاً مسؤولیت را به دست بگیرید و همانند دریاچه ارومیه آن را زنده کنید آنگاه می‌توانید به مردم بگوئید که به وعده خود عمل کرده‌اید.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر حاکمیت و مدیریت بر همه اجزای زاینده رود اعمال شود، از تضییع حقوق کشاورزان، حق‌آبه داران، حق اشتراکی‌ها و سهم حق‌آبه داران ممانعت خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی در نطق میان دستور خود خطاب به همکارانش بیان داشت: دغدغه مشترک همه ما، همه مادران و پدران نبود شغل برای افراد، برای جوانان تحصیل کرده است که به دفتر من و شما مراجعه می‌کنند، به من و شما تلفن می‌زنند، نامه می‌نویسند و هیچ‌کدام جوابی برای آنها نداریم.

وی افزود: از رئیس جمهور و وزیر کار می‌خواهم برای یک بار هم که شده همه منابع کشور را برای اشتغال جوانان به طور واقعی و عملی بسیج کنند آنگاه ببینند مشکل حل می‌شود یا نمی‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور می‌گوید تعدادی کمی حقوق نجومی می‌گیرند، تأکید کرد: چرا یک کمیته بی‌طرف نمی‌گذارید این موضوع را دقیقاً بررسی کنند، در مقابل چرا لایحه‌ای برای رفع مشکلات کسانی که حقوق پائین می‌گیرند نمی‌آورید، چرا طرح همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته را به مجلس نمی‌آورید برای رفع تبعیض، شما می‌توانید در اصلاحیه قانون آزمایشی خدمات کشوری همه تبعیض‌هایی که الآن هست را رفع کنید.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: هر زمانی که نمایندگان مجلس بنا بر هر مصلحتی وظایف خود را بر حسن اجرای امور دستگاه‌های اجرایی به خوبی انجام ندادند، تمام مجلس و نمایندگان به مرور زمان درگیر یک نوع ناکارآمدی و پاسخ گویی به مطالبات مردم شدند.

وی خاطر نشان کرد: دود این مسأله به چشم همه خواهد رفت، همه متضرر خواهیم شد و بزرگ‌ترین ضرر کننده هم ملت خواهد بود. تحت شعار و تابلوی همگرایی و حمایت از دولت عدم اجرای وظیفه به صلاح و مصلحت دنیا و آخرت ما نیست.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در پایان ضمن تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، به روح همه شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شهدای مدافع حرم خصوصاً شهیدان قربانی، زارع، یوسفیان و حسینی و جانباز سرافراز امیری درود فرستاد.


ارسال نظرات