خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا مطرح کرد

مجالس عزاداری امام حسین(ع)؛ پایگاهی برای وحدت و ایجاد انسجام مردم

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه باید از فرصت ماه محرم برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه استفاده کنیم زیرا وحدت مهمترین نیاز جامعه است، گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید به عنوان پایگاهی برای وحدت و ایجاد انسجام مردم باشد.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۲۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیف الله یعقوبی امشب در مراسم افتتاح مسجد الهدی در شهرستان شهرضا اظهارداشت: ایام شهادت امام حسین(ع) به منزله آغاز دوران عزا و ماتم اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) است، در این دوران عزیزترین و بزرگترین فرد یعنی امام زمان مسلمانان به شهادت رسید.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) برای رفع جهل و نادانی مردم و افزایش دانش و معرفت آنان نسبت به معارف حقیقی اسلام در برابر ظلم و ستم یزید زمان قیام کردند، افزود: هر اندازه بتوانیم با استفاده از روحانیت آگاه و باسواد، دانش عزاداران را افزایش دهیم، موفق‌تر بوده‌ایم.

وی بیان کرد: ایام عزاداری امام حسین(ع) بهترین زمان برای افزایش معرف در دین است، زیرا در این روزگار که گرفتاری‌های زیادی برای ما ایجاد شده امکان معرفت‌افزایی به ندرت ایجاد می‌شود، با توجه به تهاجم همه جانبه دشمنان، باید علما و روحانیان برای پاسخ دادن به شبهات مطرح شده، اقدام اساسی انجام دهند و بهترین زمان برای این کار، ایام عزاداری امام حسین(ع) و تجمع افراد در هیئت‌های مذهبی است.

امام جمعه شهرضا گفت: متأسفانه در زمان ما دشمنان با استفاده از شبکه‌های مجازی، شبهات زیادی را برای نسل‌های جوان و نوجوان جامعه ایجاد می‌کنند، آنان تلاش دارند با طرح سئوال‌های مختلف فلسفه قیام امام حسین(ع) را زیر سئوال برده و مبانی اعتقادی نسل جوان و نوجوان جامعه را نسبت به این امور دچار تردید کنند.

وی تصریح کرد: هراندازه معارف حقیقی شیعه به ویژه زوایای مختلف تاریخ کربلا بهتر و بیشتر برای مردم بیان شود، می‌توان اعتراف کرد که هیئت‌های مذهبی فعالیت بهتر و سودمندتری داشته‌اند.

یعقوبی با اشاره به افتتاح مسجدالهدی در شهر شهرضا اظهارداشت: مساجد همواره به دست مردم ساخته شده، مردم با ایمان و اعتقاد قلبی خود، از سرمایه‌های شخصی خودشان برای ترویج معارف الهی و ایجاد مکانی برای نشر تعالیم اسلام، مساجد، تکایا و حسینیه‌های بسیاری را ساخته‌اند، نگهداری و حفظ مساجد هم با مردم بوده است.

وی افزود: مردم با ایمانی که مساجد را به عنوان پایگاه‌های دینی و سنگری برای ترویج معارف اسلام و شیعه می‌شناسند، برای نگهداری و حفظ این مکان از آسیب‌های مختلف، تلاش کرده‌اند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: ما باید این پشتوانه مستحکم و قابل اطمینان مردمی را حفظ کنیم، مردم بهترین یاوران دین و اسلام و انقلاب بوده‌اند، آنها در طول سالیان متمادی و در طول دوران پس از پیروزی انقلاب ثابت کرده‌اند که برای حفظ دین و شعائر اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، آنها حاضرند برای اعتلای دین هر نوع از جان گذشتگی را انجام دهند بنابراین نباید از این پشتوانه مردمی جدا شویم، مردم هم باید حضور پرشور خود را در صحنه حفظ کنند.

وی با اشاره به نقش مؤثر و سازنده هیئت امنای مساجد در عمران و آبادانی و رونق مساجد، اظهار داشت: اعضای هیئت امنای مساجد باید از امام جماعت مسجد که رییس هیئت امنای مسجد است، حمایت کنند و با اتحاد و همفکری برای رونق و عمران مساجد تلاش کنند.

یعقوبی افزود: باید در مجالس وعظ و خطابه با استفاده از روحانیانی که به احکام شرعی و مسائل تاریخی و تاریخ عاشورا مسلط هستند، به معلومات خود در زمینه معارف عاشورایی اضافه کنیم، همه افراد ممکن است مطالعاتی در موضوعات مختلف عاشورایی داشته باشند اما شرکت در مجالس سخنرانی زمینه آشنایی با موضوعات و مطالب جدیدی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: هیئات مذهبی در این ایام فرصت دارند تا با استفاده از روحانیان سخنران و اندیشمند حوزه و دانشگاه، بصیرت و دانش و معرفت مردم را افزایش دهند، دشمنان اسلام و تشیع امروزه با تمام توان برای مقابله با ارزش‌های دینی تلاش می‌کنند، شبهات زیادی را مطرح و سعی می‌کنند آنان را از مسیر حقایق معرفتی دینی خارج کنند اما فعالیت مناسب و هدفمند در ایام محرم می‌تواند این توطئه را خنثی کند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، افزود: امام حسین(ع) محور وحدت در جامعه هستند بنابراین باید در ایام عزاداری آن حضرت نیز از هر فرصتی برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه استفاده کنیم زیرا وحدت مهمترین نیاز جامعه است، مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید به عنوان پایگاهی برای وحدت و ایجاد انسجام مردم باشد.

فرماندار شهرضا نیز در این آیین بیان کرد: قدمت «هیئت سینه زن» شهرضا به 407 سال قبل باز می‌گردد و این مسئله به این معناست که یکی از نشانه‌های ابراز ارادت مردم شهرضا به خاندان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بیش از 400 سال قدمت دارد.

محسن گلابی با بیان اینکه عزاداری هیئات مذهبی در شهرستان شهرضا، یکی از بهترین و سالم ترین نمونه‌های عزاداری در تمام کشور است، بیان کرد: امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط برای دفاع از دین خداوند قیام کردند و عزیزترین افراد خانواده خود را نیز در این راه تقدیم کردند، بنابراین هر اندازه که ما برای بزرگداشت نام آن حضرت تلاش کنیم، باز هم به ایشان مدیون هستیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در دهه محرم بیش از 5 میلیون پرس غذا در شهرستان شهرضا به جمعیت 150 هزار نفر پخته شد، با توجه به این مطلب افرادی که نذوراتی دارند با توجه به احکام و شرایط دینی، اگر ممکن باشد بهتر است این نذورات را در تمام ایام سال اجرا کنند.

فرماندار شهرضا گفت: تکریم پیرغلامان حسینی و رسیدگی و کمک به افراد نیازمندی که ممکن است در هیئات مختلف باشند نیز از نشانه‌های عمل به فرامین ائمه است که باید مورد توجه رؤسای هیئات مذهبی قرار گیرد.

ارسال نظرات