خبرهای داغ:
اخبار کوتاه استان اصفهان

برگزاری رویداد کارآفرینی هم‌نت‌ آب در اصفهان/ آخرین وضعیت آب شرب اصفهان بررسی شد

بررسی آخرین وضعیت منابع و مصارف آب شرب اصفهان، انتخاب یکی از مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان عضو هیئت مدیره IASP و برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی همنت‌ آب از جمله اخبار کوتاه استان اصفهان است.
کد خبر: ۸۷۶۰۰۱۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ،به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان،با حضور استاندار اصفهان و مدیران ذی‌ربط آخرین وضعیت منابع و مصارف و حجم آب پشت سد زاینده رود بررسی شد.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت منابع و مصارف آب شرب منطقه اصفهان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران ذی‌ربط تشکیل شد با اشاره به محدودیت منابع موجود آب بر مدیریت مصرف بهینه تاکید کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان مبنی بر دبی ورودی و خروجی و همچنین حجم 170 میلیون متر مکعبی سد زاینده رود بر لزوم کنترل برداشت‌های مازاد بر نیاز واقعی تصریح کرد.

زرگرپور از فرمانداران و همه مدیران ذی‌ربط خواست با برنامه ریزی دقیق و نظارت جدی اجازه ندهند حتی یک قطره آب مازاد برداشت شود.

وی با اشاره به گزارش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اصفهان پیرامون مصارف آب شرب و نحوه توزیع در 6 ماهه نخست سال 95 اظهار داشت: لازم است با عنایت به کاهش چشمگیر منابع و پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص تاخیر در بارش‌های پاییزی اطلاع رسانی لازم در مورد صرفه جویی در مصارف به نحو مطلوب و جلوگیری هدر رفت آب شرب مصرفی صورت پذیرد.

استاندار اصفهان همچنین بر لزوم رصد دائمی کیفیت آب شرب مصرفی و نظارت بیشتر در این خصوص توسط دستگاه ذی‌ربط تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به خشکسالی موجود که در 40 سال اخیر بی سابقه بوده است چنانچه قاطبه مردم با اطلاع رسانی صحیح متوجه عمق بحران موجود شوند قطعاً در راستای همراهی با مسئولان و صرفه جویی به نحو مقتضی اقدام خواهند کرد.

برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی هم‌نت‌ آب

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان، نخستین رویداد کارآفرینی هم­نت آب (همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی)، 28 الی 30 مهرماه امسال با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت دانشگاه صنعتی اصفهان و بنیاد نخبگان استان اصفهان و با مشارکت شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب روستایی، شرکت آب منطقه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: هدف اصلی این رویداد تشریح چالش‌های آب مصرفی و بهداشت واحدهای خانگی و صنعتی دستگاه‌های متقاضی و متولی در زمینه‌های مربوط به بازچرخانی آب خاکستری، تفکیک انشعابات و مخازن ذخیره استراتژیک واحدهای مسکونی، مدیریت پسماندها و بهسازی محلی فاضلاب، تصفیه تکمیلی، استحصال آب در شهرک‌های صنعتی، بازچرخانی آب در واحدهای صنعتی پرآب‌بر و مسائلی از این قبیل است.

حق‌جوی جوانمرد افزود: این رویداد زمینه ساز ارائه فرصت‌های موجود برای شرکت‌ها و افراد مستعد به منظور گردآوری ایده‌های کاربردی حوزه آب شرب و بهداشت و بهره مندی جهت ارایه دستاوردهای خود برای تبدیل آن به یک مدل و طرح کسب و کار است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این رویداد علاوه بر دریافت آموزش‌های عملی و کاربردی برای تبدیل ایده به محصول در قالب تیم بر روی طرح‌های خود کار خواهند کرد، از حضور مربیان و تسهیل‌گران حرفه‌ای، کارشناسان متخصص و اساتید مجرب دانشگاهی بهره مند خواهند شد و امیـد دارند که در پایان دوره بتوانند نظر سازمان‌های دولتی و خصوصی را برای سرمایه‌گذاری یا تأمین اعتبار طرح پیشنهادی به دست آورند.

انتخاب یکی از مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان عضو هیئت مدیره IASP

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مژگان یزدیان‌پور، سرپرست دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری (IASP) انتخاب شد.

در حاشیه سی و سومین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری در مسکو، اعضای جدید هیئت مدیره این انجمن نیز انتخاب شدند.

هیئت مدیره جدید شامل مژگان یزدیان‌پور از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، فرناندو آمستوی از پارک علم و فناوری اروگوئه، الکساندر چرنوف از پارک فناوری اسکولکوو روسیه، آندره دامین از پارک فناوری آلمان، کارولین دراب از پارک علمی سوئد و جایم پارادا از پارک فناوری و نوآوری مکزیک هستند.

این چهارمین دوره عضویت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در هیئت مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری (IASP) است و پیش از این نمایندگان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سه دوره ریاست بخش غرب آسیا و شمال آفریقای انجمن را برعهده داشته‌اند.

انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری (IASP) یک شبکه بین‌المللی با هدف ایجاد تعامل میان پارک‌های علم و فناوری جهان شکل گرفته است و در حال حاضر 400 پارک‌ علم و فناوری از 72 کشور در سراسر دنیا عضو این انجمن هستند.

برقراری ارتباطات علمی و فناوری میان پارک‌های فناوری و فراهم آوردن سازوکار همکاری میان آن‌ها، تسهیل در انتقال تجارب میان پارک‌ها از رهگذر تبادل دانش، ارائه خدمات متنوع برای حمایت از اعضا و پیشبرد اهداف انجمن، تشویق و ترغیب مدیران پارک‌ها به تبادل افکار و تجارب از جمله اهداف مهم انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری (IASP) است.

ارسال نظرات