خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری:

کسانی که راه پیشرفت نظام اسلامی را وابسته به شرق و غرب می‌بینند توجه درونی ندارند / آل‌سعود در حمله به زنان و کودکان روی اسرائیل را هم سفید کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مؤمنان کسانی هستند که اهل هوشیاری و توجه‌اند و در مقابل آنها کسانی هستند که عالم و متخصص هستند ولی توجه درونی ندارند، همچون کسانی که تنها راه پیشرفت نظام اسلامی را وابستگی به شرق و غرب می‌بینند.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۷۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزای بسیج، آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی اشامگاه یک‌شنبه در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی اصفهان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌ها و خصوصیات اصحاب و یاران اباعبدالله الحسین(ع)، بصیرت و انتخاب آگاهانه بود.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم مؤمنان را با صفت «اولی الالباب» توصیف می‌کند، یعنی مؤمنان کسانی هستند که اهل هوشیاری و توجه‌اند و در مقابل آنها کسانی هستند که عالم و متخصص هستند ولی توجه درونی ندارند، همچون کسانی که تنها راه پیشرفت نظام اسلامی را وابستگی به شرق و غرب می‌بینند.

رئیس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ملاک بهترین اعمال از نظر قرآن گفت: خداوند انسان را خلق کرد تا میزان و کیفیت اعمال او را بسنجد، عبادتی که با آگاهی و توجه باشد پاداش بالاتری دارد.

وی ادامه داد: آنچه در دنیا و آخرت موجب تعالی و رشد انسان می‌شود و او را به کمال می‌رساند، میزان معرفت و تعقل در عبادات است، مجالس امام حسین(ع) باید مالامال بصیرت و معرفت باشد و در هر لحظه به انسان رشد دهد.

آیت‌الله عبداللهی خاطرنشان کرد: همه تلاش امام حسین(ع) در جهت افزایش بصیرت و آگاهی مردم بود که وظیفه ما این است تا معرفت و کارایی عزاداری‌های خود را بالا ببریم؛ در بسیاری از وصیت‌نامه‌های شهدای دفاع مقدس نیز به این نکته اشاره شده که ما راه خود را آگاهانه و با بصیرت انتخاب کردیم.

*آل‌سعود در حمله به زنان و کودکان روی اسرائیل را هم سفید کرد

وی با اشاره به حمله‌ وحشیانه آل‌سعود به مجلس عزاداری در یمن اذعان داشت: کشته‌های یمن روز به روز به دست کسانی که ادعای خادم‌الحرمین را دارند بیشتر شده و در یک مجلس عزاداری 450 یمنی به دست نیروهای آل‌سعود به شهادت رسیدند، آل‌سعود در حملات ناجوانمردانه خود علیه زنان و کودکان روی اسرائیل را هم سفید کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هوشیاری و توجه به مسائل سیاسی یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری به صورت پیوسته و مکرر بیان می‌کنند وی می‌فرمایند که چشمتان به غرب نباشد، چشمتان به استکبار جهانی نباشد، عوامل و معاملات اقتصادی باعث دوستی با دشمن نشود.

*تهاجم دشمن کنونی قوی‌تر از تهاجم دشمنان زمان امام حسین(ع) است

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برجام اضافه کرد: ایشان در سخنان خود در رابطه با برجام فرمودند بیدار و هوشیار باشید و به خنده دشمنان طمع نورزید؛ دشمن امروز از نظر قدرت، تهاجم نظامی، تهاجم فرهنگی و تهاجم سیاسی قوی‌تر از دشمنان زمان امام حسین(ع) است و همه ابزارهای علم، صنعت، روانشناسی، جامعه‌شناسی را در اختیار دارد.

آیت‌الله عبداللهی تاکید کرد: کشورهای سوریه، یمن، عراق و دیگر کشورهای منطقه توسط دشمن در شعله آتش‌ور شده که این یکی از تهاجمات دشمن است، تهاج دیگر دشمن تهاجم فرهنگی است.

*مسئولان افتخار می‌کنند که سرعت اینترنت را بالا ببرند

وی با اشاره به سخنان سردار سلیمانی یادآور شد: سردار سلیمانی در صحبت‌های اخیر خود گفت«امروز که می‌بینید ما در سوریه با داعش مبارزه می‌کنیم در حقیقت داریم در کشور ایران مبارزه می‌کنیم، دنیای غرب داعش را برای سوریه به وجود نیاورده بلکه برای ایران به وجود آورده، اگر ما در سوریه مقاومت نمی‌کردیم میدان نبرد در ایران بود نه در کشور سوریه».

رئیس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن افزود: دشمن از طریق ابزارهای خود شبیخون فرهنگی زده، فضاهای مجازی و اینترنت به عنوان یک ابزار تهاجم فرهنگی است و مسئولان کشور هم افتخار می‌کنند که سرعت اینترنت را بالا ببرند، در کنار این بالا بردن سرعت اینترنت آسیب‌های اخلاقی زیادی وجود خواهد داشت.

*برخی در دفاع از شبکه‌های مجازی مثال چاقو را می‌زنند

وی عنوان کرد: در یک دوره ماهواره‌ها در کانون خانواده باعث فسادهای اخلاقی می‌شدند اما حالا تلفن‌های همراه کف دست جوانان و نوجوانان است و دنیایی از مسائل ضداخلاقی را در خود دارد، مسائل اخلاقی، توهین و حمله به مقدسات و اهل بیت(ع) و شبهات اعتقادی از آفات شبکه‌های مجازی است.

آیت‌الله عبداللهی ابرازداشت: برخی از مسئولان در دفاع از شبکه‌های مجازی می‌گویند مردم باید آگاه شوند و مثال چاقویی را می‌زنند که باید از آن درست استفاده شود که من خطاب به آن‌ها می‌گویم اگر چاقو را به دست یک نوجوان 12 ساله بدهید چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. این‌گونه می‌خواهید فرهنگ مردم را بالا ببرید؟ متاسفانه برخی از مسئولان اهل تسامح هستند و این وظیفه ماست تا سرمایه عظیم کربلا که دنیایی از آگاهی و بصیرت است را حفظ کنیم.


ارسال نظرات