خبرهای داغ:
از سوی رئیس اورژانس اصفهان مطرح شد:

استقرار شش پایگاه اورژانس از ایلام تا مهران/ بکارگیری اتوبوس و موتور آمبولانس برای زائران

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان: دو دستگاه موتور آمبولانس برای خدمت رسانی در شرایط ترافیکی برای ارائه خدمات اعزام شد و از کل استان اصفهان تا این ساعت آمار اعزام از طریق دانشگاه علوم پزشکی ۵۰ نفر شامل متخصص، پرستار و نیروی اورژانس پیش بیمارستانی بوده است.
کد خبر: ۸۷۷۷۴۱۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان در گفتگویی درباره اقدامات صورت گرفته برای خدمت رسانی به زائرین کربلای معلی گفت: در اورژانس اصفهان برای زائرانی که به صورت داوطلبانه برای بحث بهیار و کمک بهیار مراجعه کرده بودند کلاس های آموزشی برگزار شد و در صدا و سیما هم توصیه ها و آموزش های لازم را به زائرین انتقال داده ایم.

غفور راستین افزود: یک سی دی آموزشی هم آماده و در اختیار سازمان حمل و نقل و پایانه ها قرار دادیم تا برای زائرانی که از طریق اتوبوس عازم شلمچه و چزابه هستند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس سهم بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی در منطقه ایلام و مهران، بخشی از کار به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واگذار شده است.

رئیس اورژانس استان خاطرنشان کرد: صبح امروز 20 پرستار، شش دستگاه آمبولانس و 20 نیروی پیش بیمارستانی به همراه یک دستگاه خودروی ارتباطات که در شرایط بحران بدون نیاز به برق و سایر امکانات بتواند از طریق سیستم ماهواره ارتباط لازم را برقرار کند، به مرز اعزام شدند.

راستین تصریح کرد: دو دستگاه موتور آمبولانس برای خدمت رسانی در شرایط ترافیکی برای ارائه خدمات اعزام شد و از کل استان اصفهان تا این ساعت آمار اعزام از طریق دانشگاه علوم پزشکی 50 نفر شامل متخصص، پرستار و نیروی اورژانس پیش بیمارستانی بوده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: از روز 25 آبان که عملاً زائران وارد کل منطقه غرب استان می شوند، از مرز تا اصفهان کدهای ما مستقر خواهند شد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم روبروی بوئین و میاندشت مستقر می کنیم.

وی ادامه داد: در طول این مسیر هم کدها و بیمارستان ها آماده باش هستند تا اگر حادثه ای بوجود آمد و نیاز به خدمات اورژانسی و درمانی بود بتوانند وارد عمل شوند.

این مسئول بهداشتی و درمانی استان همچنین اظهار کرد: مرکز پشتیبانی مرز مهران است که اعزام ها در این باره انجام شده و اگر ضرورتی پیدا کند نیروی آماده به اعزام هم داریم.

دکتر راستین افزود: مرز مهران، چزابه و شلمچه نسبت به سال های قبل با دو برابر نیرو و امکانات تجهیز شده است و به این معناست که عملاً از لحاظ خدمات مشکلی به وجود نمی آید.

وی خاطرنشان کرد: از مرز ایلام تا مهران هم شش پایگاه داریم که وضعیت قرارگیری آن ها با توجه به ترافیک عبور زائرین انتخاب شده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان از مردم خواست تا با رعایت نکات بهداشتی و درمانی سفر بدون اتفاقی را برای خود رقم بزنند.

ارسال نظرات