خبرهای داغ:
متمایزترین صحنه ها بر دیوار تاریخ!

پیاده سواران عاشق در راهند…

در اینجا حقیقتاً با جان و دل پذیرایی و نوکری می­ کنند. برایشان فرقی ندارد که از چه ملیتی هستی! یا در چه سطح اجتماعی یا فرهنگی قرار داری؟! اینجا نسبت تو با امام مبیّن همه چیز است و گام هایت را برای رسیدن به منزل نهایی استوار می­ کند
کد خبر: ۸۷۷۷۴۲۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹

بسیج نیوز اربعین؛ سفری کاملاً متفاوت و خاص که دیگر سفرهای رفته و نرفته در قیاس با آن بی معناست. مسافرت­ های بسیاری باید در گذر زمان رخ دهد تا بشود مختصر فهمی از ویژه بودنش حاصل شود.

عاشق دلانی که بار سفر بسته و پیاده، اما سوار بر بال ملائک در مسیر بهشت گام برمی­ دارند. سبُک بارند و تعلقات، وابستگی­ ها و دل بستگی­ ها در حداقل قرار دارد و اینگونه، دلدادگی در این مسیر رنگ انحصاری به خود می­ گیرد. زائران آن بارگاه تنها با یک کوله پشتی و آسوده از فضای زندگی شهری و آداب دست و پا گیرش قدم به قدم و عمود به عمود راهی طولانی را به رنگ و بوی عاشقی طرح می­ زنند.

بسیار خوش گذر است و اگر خستگی هم به سراغشان بیاید ذوق و شوق وجودیشان حلّال خواهد بود. تنها عشقِ صادق می­ تواند همه­ ی موانع ظهری و بطنی را در خود ذوب کند و معجون عشق است که متمایزترین صحنه ها را بر دیوار تاریخ ترسیم می­ کند.

اربعین

عشقی که حرارت خود را از خون خدا می­ گیرد لاجرم صبغه اللّهی است…

در این گذر از طفل شیرخوار تا پیرمرد عصا به دست حضور دارند و نقش آفرینی می­ کنند. نسبت من و تو با امام کلّیه­ ی معادلات را حل می­ کند. خادمین مواکب هر کدام به سبکی محبت و علاقه خود به امام را نثار تو می­ کنند و چقدر شگفت آور است که خود را خرجِ ویژگی­ های متنوع فرد فرد افراد نمی­ کنند! و به عنوان یک کلّ واحد و بدون بالا و پایین­ ها محبت را به حراج می­ گذارند. حقیقتاً با جان و دل پذیرایی و نوکری می­ کنند. برایشان فرقی ندارد که از چه ملیتی هستی! یا در چه سطح اجتماعی یا فرهنگی قرار داری؟! اینجا نسبت تو با امام مبیّن همه چیز است و گام هایت را برای رسیدن به منزل نهایی استوار می­ کند.

تعدادی با ظرف غذا بر سر، فردی با فنجان قهوه در دست، طفلی با تعارف کردن عطر و عده ای هم با هلابی الزوّار گفتن هاشان ارادت درونی خود را ابراز می­ک نند. با آنکه چند میلیون نفرند کسی نیست که از نبود موّاد خوراکی و گرسنگی رنج ببرد! هر چه بخواهی می یابی و این عین حقیقت است چونکه الإمامُ کالأبِ الشَّفیق… (البته انتخاب مادی و معنوی آن بستگی به سعه ی وجودی خودت دارد و اینکه چگونه می­ بینی)!

بدون تردید این مغناطیس وجود امام است که تکه­ های گِلِ موجود در سرتاسر گیتی را دور هم جمع نموده تا به دنبال مطلوبی بی­ نظیر نظم بگیرند.

برای هم دعا کنیم…

ارسال نظرات