خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج):

بسیج چالش‌های مختلف نظام را با سربلندی پشت سرگذاشته / تفکر و فرهنگ بسیجی باعث پیشرفت‌های مختلفی شده است

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) گفت: در سال‌های گذشته این امکان برای شجره طیبه بسیج به وجود آمده تا هر جایی نظام با چالشی مواجه شد بتواند وارد آن چالش شده و با سربلندی و موفقیت بیرون بیاید.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۳۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مجتبی فدا ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: بسیج شجره طیبه و گوهری گران‌بهاست که فرمان تشکیل آن را حضرت امام در 5 آذر 1358 یعنی قبل از شروع زمان جنگ صادر کردند.

وی افزود: در سال‌های گذشته این امکان برای این شجره طیبه به وجود آمده تا هر جایی نظام با چالشی مواجه شد بتواند وارد آن چالش شده و با سربلندی و موفقیت بیرون بیاید.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) ادامه داد: در مباحث مختلف از جمله دفاع مقدس، تا شرایط حضور بسیج فراهم نشده ما در جبهه‌ها توفیق زیادی نداریم و با حضور نیروهای مردمی و حضور مؤثر نیروهای بسیجی که متشکل از اقشار مختلف جامعه هستند، فرهنگ دفاع مقدس و نبرد عاشورایی و نبرد علوی مقابله با استکبار این امکان را فراهم می‌کند که نیروهای بسیجی تا سطوح مدیریتی بالا و اداره جنگ نقش ایفا و کارهای مفید و مؤثری انجام دهند.

سردار فدا بیا بیان اینکه تفکر و فرهنگ بسیجی هر کجا و در هر مجموعه از کشور رسوخ کرده شاهد پیشرفت‌های مختلفی در آن موضوع هستیم خاطرنشان کرد: شجره طیبه بسیج را شاهد و نمونه استکبارستیزی و انقلابی گری و اقدام انقلابی کردن میدانیم که دشمنان هم تبلیغات زیادی را علیه این شجره طیبه راه انداختند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیج افزود: در کنار جذب، آموزش و سازمان‌دهی مردم و شجره طیبه صالحین ظرفیت‌هایی خیلی خوبی به وجود آمده که مردم کشورمان را در بعد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن مقاوم می‌سازد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه در کنار این موضوعات، نظامی‌گری بسیج همچنان به قوت خودش باقی است تصریح کرد: تشکیل و سازمان‌دهی گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر و همچنین گردان‌های عاشورا و امام حسین همه ظرفیت‌های خوبی است که نقش و تأثیر روحیه نظامی بسیج را به‌روز نگه داشته است.

سردار فدا با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج امسال خاطرنشان کرد: تجمع عظیم بسیجیان در روز 5 آذر از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود در این برنامه بسیجیان در سراسر استان با تجمع و گردهمایی خودشان در مکان‌های مختلف و انتقال به محل تجمع اصلی و سپس حرکت به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه وحدت و همدلی و حضور خودشان را به نمایش خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه افتتاحیه‌های مختلفی در طول هفته بسیج داریم عنوان کرد: اقدامات مختلفی در قالب پایگاه مقاومت و طرح‌های اقتصاد مقاومتی، در طول هفته بسیج انجام خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) افزود: در این هفته همچنین بحث روشنگری، بصیرت بخشی و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم را خواهیم داشت که با محوریت بسیج انقلابی و خدمتگزار انجام می‌شود.

سردار فدا اعزام گروهای جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم به روستاها برای ویزیت رایگان و خدمتگزاری به مردم را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در قالب قطب‌های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی به همراه مشاوره کارآفرینی و اشتغال‌زایی، برگزاری یادواره شهدا در قالب اقشار مختلف، برپایی نمایشگاه عملکرد و اقدامات بسیج در قالب حوزه، پایگاه و نواحی، ظرفیت‌سازی و برنامه‌ریزی جهت حضور مؤثر بسیجیان در راهپیمایی بزرگ اربعین و حضور نخبگان بسیجی در مدارس و تبیین گفتمان انقلابی گری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: در این هفته مراسم روز بسیج قشر طلاب و دانشجو نیز در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر استان برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به گروه‌های جهادی بسیجی گفت: همایش شکوه هجرت و تقدیر از گروه‌های جهادی و همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از برنامه‌هایی است که طی این هفته برگزار خواهد شد.

سردار فدا از سرکشی از خانواده‌های شهدای بسیجی و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا توسط بسیجیان در این هفته خبر داد و گفت: به مناسبت هفته بسیج سردار سلیمانی فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) سخنران پیش خطبه‌های نماز جمعه اصفهان خواهد بود.


ارسال نظرات