خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی اصفهان:

تیم های پزشکی هر هفته به حاشیه شهر اصفهان و پشتکوه فریدونشهر اعزام می شوند

هر هفته به طور منظم روزهای پنج شنبه به مناطق حاشیه کلانشهر اصفهان مانند حصه و زینبیه و همچنین پنج شنبه و جمعه به مناطق فوق محروم دهستان موگوئی شهرستان فریدون شهر، تیم های درمانی شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، دندان پزشک و دامپزشک اعزام می کنیم.
کد خبر: ۸۷۸۱۹۳۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با گرامیداشتهفته بسیج تصریح کرد: به فرموده رهبر انقلاب، هفته بسیج حقیقتاً فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایه گذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملت ها هم ان شاء اللَّه الگو و سرمشق خواهد شد.

محسن حجتی افزود: بسیج جامعه پزشکی در سَمت و سوی اهداف والای بسیج، وظایفی را بر عهده گرفته است که همگان نام این قشر از بسیج را تحت عنوان خدمت رسانی پزشکی، بهداشتی و درمانی می شناسند که این مورد دور از واقعیت هم نیست.

وی ادامه داد: این سازمان در استان اصفهان در حوزه های مختلفی فعالیت می کند که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و امدادی تنها گوشه ای از آن است.

عضو شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان اصفهان در تشریح فعالیت های بسیج جامعه پزشکی گفت: ما در معاونت نیروی انسانی به جذب، سازماندهی و به کارگیری و فراخوانی افراد می پردازیم که تا به حال حدود 9 هزار نفر از اعضای کادر بهداشتی، درمانی و آموزشی استان به عضویت بسیج درآمده اند.

وی در همین رابطه افزود: در معاونت فرهنگی هم برنامه هایی مانند اردوهای راهیان نور جنوب و غرب کشور را در دستور کار داریم و همچنین در این معاونت برنامه هایی مانند برنامه های مناسبتی پیگیری می شوند.

این مقام مسئول در ادامه فعالیت های معاونت فرهنگی بسیج جامعه پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: دیدار با حضرت آیت الله ناصری(حفظهم الله) یکی از برنامه های شاخص و مهم ما در این قسمت است که با حضور بسیجیان جامعه پزشکی و خانواده های محترم آن ها هر ماهه در مسجد کمر زرین اصفهان انجام می گیرد.

به گفته حجتی نشست آشنایی با انوار قرآنی حافظ و آشنایی با حکمت های نهج البلاغه در قالب حلقه های صالحین ماهانه و جداگانه برگزار می گردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه معاونت آموزش و پژوهش این سازمان گفت: برگزاری نشست ها، کنفرانس ها و همایش های علمی از برنامه های این قسمت به شمار می آید.

وی در این رابطه افزود: رویکرد بسیج جامعه پزشکی نسبت به برگزاری همایش های علمی همان رویکرد دغدغه های نظام در حوزه سلامت مانند سیاست های جمعیتی و طب سنتی است که در این راه گام های خوبی هم در استان اصفهان برداشته شده است.

حجتی تصریح کرد: معاونت امداد و درمان این سازمان هم یکی از پر مشغله ترین قسمت هاست چرا که متولی امر اعزام تیم های پزشکی و پیراپزشکی و کلیه امورات بهداشتی درمانی سازمان است.

حجتی اضافه کرد: برپایی بیمارستان بزرگ صحرایی دکتر فقیهی در سال گذشته از شاخص ترین برنامه های بسیج جامعه پزشکی در قسمت امداد و درمان بود که بیمارستان مشابهی با ساختار نوین تر و تکنولوژی پیشرفته تر سال جاری در سمیرم برپا خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، هر هفته به طور منظم روزهای پنج شنبه به مناطق حاشیه کلانشهر اصفهان مانند حصه و زینبیه و همچنین پنج شنبه و جمعه به مناطق فوق محروم دهستان موگوئی شهرستان فریدون شهر، تیم های درمانی شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، دندان پزشک و دامپزشک اعزام می کنیم.

این عضو شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان اصفهان در ادامهاذعان کرد: شورای قشر این سازمان از شوراهای قشری بسیار قوی در مقایسه با سازمان های مشابه در کشور و همچنین با شوراهای قشری در استان است، چرا که نوابغ علمی در حوزه پزشکی و مسئولان بهداشت و درمان استان ماهانه گرد هم می آیند.

محسن حجتی در این باره خاطرنشان کرد: رؤسای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از انقلاب تا کنون، مسئولان بهداشتی درمانی استان به همراه اساتید به نام و برجسته و نوایغ حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی از اعضای شورای قشر بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان هستند که ماهانه با گرد آمدن دور هم، به بیان، طرح و چاره اندیشی برنامه های شاخص سازمان و همچنین مسائل و مشکلات حوزه سلامت می پردازند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان همچنین خبر از برگزاری جلسات منظم شوراهای فرعی خبر داد و گفت: شورای فضای مجازی و کارگروهای های طب سنتی و سلامت هر کدام به انجام وظایف تخصصی خود می پردازند.

این پزشک از برنامه های بسیج جامعه پزشکی در هفته بسیج امسال یاد کرد و افزود: اعزام تیم های درمانی به مناطق حاشیه اصفهان و شهرستان فریدون شهر در این هفته با قوت بیشتر و حجم بالاتری ادامه دارد.

وی ادامه داد: گردهمایی مسئولان و نخبگان حوزه سلامت استان هم در روز آخر هفته جاری با هدف حفظ انسجام آنان برگزار خواهد شد.

حجتی در ادامه تصریح کرد: همچنین برپایی فراخوان بزرگ عکس کودکان و محرم از دیگر برنامه های این سازمان است که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان بسیج هنرمندان برپا می گردد.

وی افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه، رد کردن ماده کنوانسیون بین المللی مبنی بر منع حضور کودکان در عزاداری ها به دلیل رفتارهای خشونت آمیز است؛ ما با صدای رسا می گوئیم که عزاداری های اسلامی که در چارچوب خاص خودش باشد، حامی سلامت و بهداشت روان کودکان خواهد بود.

به گفته حجتی، تعداد بسیار زیادی از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در مطب های شخصی خود در طول هفته بسیج بسیجیان را با ارائه کارت شناسائی، به صورت رایگان ویزیت خواهند کرد.

نخبگان، اساتید و دانشمندان به نام بین المللی عضو این سازمان هستند که همگی با روحیه بسیجی در صدد اشاعه این فرهنگ هستند.

ارسال نظرات