خبرهای داغ:
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا می گوید

صاحبان فیش های نجومی سرمایه نظام نیستند/برخی از اقتصاد دانان تنها اقتصاد خوان هستند

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا می گوید: تلخ تر از ماجرای فیش های نجومی بیان جملاتی از جانب دولتمردان در خصوص صاحبان این فیش هاست که چنین اشخاصی را سرمایه های نظام می دانند.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۱۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، ظهر دوشنبه 15آذرماه به مناسبت روز دانشجو همایشی تحت عنوان مرغ همسایه در دانشگاه امین فولادشهر و با سخنرانی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه برگزار شد.

در این همایش قدیری ابیانه با اشاره به ماجرای فیش های حقوقی نجومی در کشور تصریح کرد: تلخ تر از ماجرای فیش های نجومی بیان جملاتی از جانب دولتمردان در خصوص صاحبان این فیش هاست که چنین اشخاصی را سرمایه های نظام می دانند.

وی برخورد صریح با صاحبان فیش های حقوقی نجومی را امری ضروری دانست و تاکید کرد: اگر قرار است برخی از افراد داخلی چنین افراد زیاده خواهی را سرمایه های نظام بدانند به طور یقین افرادی هم که دارای پرونده مفاسد اقتصادی هستند را زیرخاکی های ارزشمند کشور تلقی می کنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با توجه به پرداخت یارانه و مشکلات اقتصادی دولت تدبیر و امید متذکر شد: مجلس گذشته خواست قانونی تصویب کند که بر اساس آن قانون یارانه ۳۰ درصد از افراد جامعه که دارای وضعیت معیشتی بهتری هستند قطع می شد و این مبلغ در اموری نطیر اشتغال زایی و کمک به خانواده های کم برخوردار مورد استفاده قرار گیرد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفت که چنین موضوعی تصویب نشود و زمانی هم که تصویب شد با گرفتن بهانه های متعدد از انجام آن سر باز زد و در پاسخ منتقدان خود هم می گفت که همه این افراد ثروتمند قابل شناسایی نیستند که باید در جواب این عزیزان بگویم که لااقل این قانون را در خصوص افرادی که قابل شناسایی هستند انجام دهید.

قدیری ابیانه با ابراز تاسف از اینکه دولت خواهان قطع یارانه افراد ثروتمند نیست خاطرنشان کرد: سرمایه کشور باید در جهت اشتغال زایی و حمایت از توانمندی های داخلی مورد استفاده قرار گیرد نه اینکه صرف یک سری هزینه های بی جهت در کشور شود.

وی با توجه به روز دانشجو و اهمیت این قشر در کشور اظهار کرد: دانشجویان نبایداعداد و ارقام اقتصادی مطرح شده در گوشه و کنار کشور را به راحتی قبول کنند و به سادگی از کنار آن بگذرند چراکه برخی از اقتصاد دانان، اقتصاد خوانانی هستند که فقط دروس اقتصاد را مطالعه کرده اند و مشخص نیست تا چه میزان از علوم اقتصاد بهره برده اند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در پایان تقویت روحیه مطالبه گری در دانشجویان را امری ضروری دانست و متذکر شد: دانشجویان ما بیش از آنکه تلاش خود را در جهت بدست آوردن شغل صرف می کنند، باید در جهت تقویت روحیه جهادی و کسب مهارت های لازم برای ایجاد اشتغال در کشور گام بردارند.

ارسال نظرات