خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا:

تجربه برجام ثابت کرد که هیچ‌جا نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد

امام جمعه شهرضا گفت: تجربه برجام ثابت کرد که هیچ‌جا نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد.
کد خبر: ۸۷۸۹۳۹۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا در مسجد صدیقه طاهره(س) با بیان اینکه امروز همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج) است، اظهار داشت: آغاز امامت آن حضرت در سال 260 هجری‌ قمری بود و ضرورت دارد، انتظار سازنده برای ظهور ایشان داشته باشیم.

وی افزود: وظیفه منتظران به ترتیب دعا، انتظار فرج، تجدید بیعت با حضرت در هر جمعه، علاقمند کردن دیگران به آن حضرت و اطاعت از اماماست تا در اطاعت از ایشان پیشگام باشیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، گفت: دشمنان از این اتحاد مسلمانان میترسند، بنابراین باید تمام مسلمانان به دنبال حفظ وحدت و یکپارچگی برای تقویت دین خدا باشند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات جهان اسلام در سایه وحدت و انسجام از بین می‌رود و تفرقه و دوگانگی ثمری جز شکست در برابردشمن و غلبه آن ندارد، بیان کرد:به فرموده امام خمینی(ره) رافع همه مشکلات جهان اسلام اعتصام جمعی به حبل الله است، دشمن همواره به دنبال ایجاد اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی است اما به برکت نظام مقدسجمهوری اسلامی وحدت جهان اسلام تقویت شده است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه امروز دشمنان به دنبال نفوذ در جوامع اسلامی وایجاد اختلافات هستند، افزود: یکی از مهمترین مصادیق اختلاف افکنی در جامعه اسلامی ایجاداختلاف بین علما و مردم است، دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به دین وارزش‌های اعتقادی است اما هوشیاری مردم تاکنون مانع تحقق این هدف شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید با وحدت فرقه‌های مختلف اسلامی به مقابله با دشمن مشترک برویم، گفت: همانطور که امام راحل(ره) خواستار ایجاد وحدت در جامعه اسلامی و ایجاد وحدت کلمه و کلمه توحید در جامعه بودند برای وحدت بینکشورهای اسلامی تلاش کنیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به 16 آذرروز دانشجو، خاطرنشان کرد: ایجاد تریبون‌های آزاد برای بیان نظراتافراد در دانشگاه‌ها بسیار خوب است زیرا جامعه منتقد، جامعه‌ای رو به رشد ودر حال توسعه است و جامعه آرام و بدون انتقاد پیشرفت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اگر انتقادی می‌شود باید منصفانه و بر اساس منطق و استدلال باشد،گفت: جبهه‌گیری احزاب و گروه‌های سیاسی و مقابله گروه‌های سیاسی تحتعنوان اصولگرا و اصلاح طلب سبب ایجاد تفرقه و جدایی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به تمدید تحریم‌های ضد ایرانی موسوم به داماتو، در مجالس شورا و سنا آمریکا،اظهارداشت: این اقدام آمریکایی‌ها نشان داد که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان بهآنان اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند «تجربه برجام ثابت کرد که هیچ‌جا نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد»، افزود: دشمنی با اسلام و ملتایران اسلامی از سیاستهای ثابت آمریکا است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه انعقاد برجام سبب تقویت اتحاد ملی در برای دسیسه‌های آمریکا شد، گفت: اجماع واتفاق نظر دموکراتها و جمهوریخواهها در تمدید تحریم های 10 ساله گواه ازاین ادعا است که با روی کار آمدن رئیس جمهوری از هر حزب سیاست کلی اینکشور در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر نمیکند.

وی تصریح کرد: تمام خواسته مردم ایران در ماجرای نقض برجام از طرف آمریکا از دولت این است که تنها به نامه ارسالی به سازمان ملل اکتفانشود و پاسخ مقتدرانه و هوشمندانه به طرف مقابل دهند.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: مردم و مسئولان ایران در جایی که منافع ملی و اعتقادات مذهبیو دینی در خطر باشد متحد و منسجم در برابر دشمن و دسیسه‌های او ایستادگیمی‌کنند.

وی با اشاره بهپیروزی‌های چشمگیر نیروهای مقاومت در سوریه، گفت: شهر بزرگ حلب سوریه در آستانه آزادی کامل قرار گرفتهکهامیدواریم تمام خاک سوریه آزاد شود.


ارسال نظرات