خبرهای داغ:
مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی اصفهان:

عاقبت به خیری انسان در گرو مراعات آداب الهی است

حجت الاسلام ارزانی با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع)، گفت: مؤدب بودن انسان به آداب الهی او را در رستگاری جاودان نگه می دارد.
کد خبر: ۸۷۸۹۴۳۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در سخنرانی شب گذشته که در خیمه حسینی واقع در خیابان شهروند برگزار شد، گفت: بداخلاقی های رفتاری و گفتاری بالاترین معضل جامعه امروزی است.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)، افزود: وجود مبارک امام یازدهم در روایتی می فرمایند، هر کس خودش را به آداب خداوند مؤدب کند، به رستگاری جاودان می رسد.

حجت الاسلام ارزانی با توجه به سخنان بزرگان دین در رابطه با اهمیت عاقبت بخیری، ادامه داد: از اکثر افراد اهل معرفت این سؤال شده است که اگر یک دعای اجابت شده داشته باشید آن دعا چیست و تقریباً همه آنها فرموده اند دعا می کنم عاقبت به خیر شوم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: یکی از معضلات بزرگ جامعه امروزی نداشتن اخلاق در رفتار و گفتار است، خلیفه خداوند روی زمین باید متخلق به اخلاقیات الهی باشد و صفات الهی را در وجودش متجلی کند.

وی با بیان روایتی از امام رضا(ع) که می فرمایند، اگر کلام ما اهل بیت(ع) به خوبی تبیین شود حتماً افراد پیرو ما خواهند شد، تشریح کرد: مهمترین نکته در تربیت دیگران، تربیت خود است و بعد از آن، تشریح کامل و دقیق معارف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام ارزانی با توجه به روایتی دیگر از امام حسن عسکری(ع) که می فرمایند، بالاترین خصلتها در انسان، وجود ایمان و منفعت رساندن به برادران دینی است، گفت: مبنای جمهوری اسلامی بر جهان بینی الهی استوار شده است و رفتار اشخاص این جهان بینی را هویدا می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: ماندگار شدن نام برخی افراد مثل حاج حسین خرازی به سبب داشتن جهان بینی الهی است، این جهان بینی الهی منشأ بسیاری از خیرات می شود و دیگران را نیز بهرمند می کند.

وی دروغ را بدترین گناه دانست و با بیان روایت دیگری از امام حسن عسکری(ع) که می فرمایند، خداوند تمام پلیدها را در خانه ای قرار داده است و کلید این خانه دروغ است، اظهار کرد: برخی افراد از گناهی که امام صادق(ع) سه بار می فرمایند، بخدا قسم مسلمان دروغ نمی گوید، براحتی سوء استفاده می کنند.

ارسال نظرات