خبرهای داغ:
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

ارتباط با علما ضامن حفظ اعتقادات دینی در دوران غیبت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ارتباط با علما ضامن حفظ اعتقادات دینی در دوران غیبت است.
کد خبر: ۸۷۹۰۶۴۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی در مراسم بزرگداشت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)که در «مهدیه شهرضا» و در جمع مردم شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان شهرضا از گذشته‌ تاکنون محل پرورش علمای بزرگی بوده که در این شهر متولد شده و در محضر اساتید برجسته پرورش یافته‌اند، اظهارداشت: علمای بزرگ شهرضا دارای مقامات عالی از نظر درجات روحی ومعنوی و از نظر علمی بوده‌اند، در زمره افتخارات بزرگ استان اصفهان،کشورایران و جهان اسلام محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان شهرضا 750 شهید تقدیم انقلاب کزده است، افزود: سردار شهید همت و سایر سرداران و شهدای بزرگ اینشهرستان در شمار افتخارات کشور، استان و شهرستان هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تأکید فرموده‌اند، گفت: واژه انقلاب در درون اسلام جایگاه قوی و پایگاه نیرومندی پیدا کرده است و امروز انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارزش والایی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی،انقلاب اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است کهامروز به واژه‌ای آشنا برای همه مردم دنیا تبدیل شده است، بیان کرد: روحیه انقلابی برای ما عالی‌‌ترین سرمایه است که باید درهر شرایط و مکانی حفظ شود زیراخطر عظیمی برای ربودن اندیشههایانقلابی وجود دارد که باید هوشیار باشیم.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه باید به انقلابی بودن باور داشته باشیم و انقلابی بودن همچون جهاد، ایثار و شهادت یک ارزش والا است، گفت: یکی از نشانه‌های انقلابی بودن، زنده نگه داشتن نام ویاد افرادی است که برای ترویج دین و اعتلای کلمه ‌الله تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به شعادت امام حسن عسگری(ع) افزود: از زمان شهادت امام حسن عسگری دوران امامت امام زمان (عج) آغاز شده زیرا در هر زمانی باید حجت الهی در زمین وجود داشته باشد اما برای اینکه مردم فرصت کافی برای عزاداری و جشن داشته باشند این دومراسم در دو روز متفاوت برگزار می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: ظهور امام زمان(عج) مایه خوشبختی جامعه اسلامی است و در عصر غیبت باید تلاش کنیم زمینه ظهور آن حضرت فراهم شود.

وی با بیان اینکه در دوران غیبت همه افراد باید مراقب حفظ دین واعتقادات مذهبی خود باشند تا دچار انحرافاتی که از سوی دشمنان دین ایجادمی‌شود، نشوند، تصریح کرد: در دوران غیبت باید بیش از هرزمان دیگری مراقب انجام دستورات دینی باشیم.

آیت‌الله مهدوی افزود: افراد در دوران غیبت باید مراقب اعتقادات خود باشند زیرا دوران غیبت طولانی است ولی طولانی شدن دوران غیبت نباید سبب تضعیف ایمان افراد به امام عصر(عج) یا سستی در انجامواجبات دینی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نتایج انتظار فرج در این زمان ایجاد روحیه ایستادگی در جمهوری اسلامی در برابر آمریکا شده است، گفت: نتیجه بررسی یکی از مستشاران نظامی آمریکا درباره علت تقویت رویحه استقامت ایرانیان در برابرآمریکا نشان داد که وجود ماه‌های محرم و صفر و زنده نگه داشته شدن یاد امامحسین(ع) و شهدای کربلا که سبب ایجاد روحیه شهادت طلبی در بین مردم ایرانشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آغاز امامت امام زمان(عج) یک دوره حیاتی و مهم برای شیعیان است چراکه دوره غیبت امام زمان دوره پایان بخشیدن به حاکمیت طاغوت، ظالمان و ستمگران است.

وی با بیان اینکه معرفت، تبعیت و محبت سه وظیفه بزرگی است که در دوران غیبتنسبت به امام زمان(عج) داریم، تصریح کرد: امروز آغاز دوره امامی است کهزیر چتر ولایت او به سر می‌بریم.

آیت الله مهدوی با تاکید بر ضرورت بصیرت عمومی در برابر توطئه های دشمنان، اظهار داشت: امروز دشمنان در قالب توطئه‌های مختلف به دنبال جدا کردن نسل جوان و نوجوان از ارزش های انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکهارتباط با علما ضامن حفظ اعتقادات دینی در دوران غیبت است، گفت: دشمنان شبهات زیادی را در اعتقادات مردم به ویژه دربین نسل جوان ایجاد می‌کنند، ضرورت دارد پس از مطرح شدن این شبهات با مراجعه بهعلما پاسخ مناسب را دریافت کنیم.


ارسال نظرات