خبرهای داغ:

دولت در مورد حقوق‌های نجومی بر خلاف شعار‌هایش عمل می‌کند/نباید برخورد با فساد را جناحی و سیاسی کرد

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در رابطه با آخرین وضعیت مطالبه دانشجویان در مورد حقوق‌های نجومی می‌گوید: دولت برخلاف شعارهایی که می‌دهد در امر مبارزه با فساد به طور جدی وارد عمل نشده است
کد خبر: ۸۸۰۶۰۱۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدت زمانی است که بحث حقوق‌های نجومی مدیران در کشور مطرح گردیده که پس لرزه‌های این رخداد عجیب برای جمهوری اسلامی به مراتب مخرب‌تر از خود آن است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت رسانه‌های مخالف و معاند با هجمه تبلیغاتی که برای این اتفاق به میدان آوردند مثل همیشه افکار عمومی را بر علیه جمهوری اسلامی جریحه‌دار کردند.

شکی نیست که این برداشت غیرعادلانه از بیت‌المال در دین،فرهنگ و عرف جامعه جایگاهی ندارد و باید برخورد صریح و قاطعانه با این عمل زشت انجام گیرد.

اما مسأله اصلی این است که در این بین رسانه‌ها صحبتی از فرهنگ سرمایه‌داری که در برخی مدیران و مسؤولان دولتی چه در دولت‌های قبل و چه در این دولت که بیش از پیش به چشم می‌خورد به میان نیاوردند.

مثل همیشه فضای مجازی اعم از کانال‌های تلگرامی و گروه‌ها تا صفحات افراد مشهور هم سوژه نابی پیدا کرده بودند تا کمی افزایش عضو داشته باشند و رونقی به صفحات خود بدهند.

جوانان مؤمن انقلابی در اعتراض و دادخواهی در این موضوع مهم پیش تاز بوده و در همان اوایل کار با تجمع‌ها و اعتراضات چه به صورت حضوری و چه به‌ وسیله نامه و بیانیه درخواست‌هایی از رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به این امر داشته‌اند.

مهدی براتی در رابطه با فعالیت دانشگاه‌های اصفهان در این موضوع بیان کرد: دانشگاه‌های استان در این رابطه بیانیه‌ای صادر کردند و بنا به تکلیفی که بر عهده خود می‌دیدیم ما نیز به عنوان بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اقدام به آگاه‌سازی در سطح دانشگاه کردیم.

وی در رابطه با مطالبه دانشجویان بسیجی از قوه قضائیه گفت: مطالبه ما از قوه قضائیه پیگیری جدی این موضوع است و معتقدیم اشخاصی که این پول‌ها را دریافت کرده و همچنان دریافت می‌کنند باید محاکمه شوند و پول‌هایی که به حساب این اشخاص ریخته شد باید به ذخیره بیت‌المال برگردد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اصفهان خاطر نشان کرد: کاملاً واضح و مشخص است که حقوق‌های نجومی برداشت حرام از بیت‌المال است که در این دولت زیاد مشاهده می‌کنیم؛ این پول حق مردم است که دست عده‌ای دزد افتاده است.

فساد در بخش‌های مختلف از حالت فردی خارج و به یک موضوع سیستمی تبدیل شده است و اگر با فساد سیستمی برخورد نشود به تمام بخش‌های کشور تسری پیدا خواهد کرد؛ در قضیه اخیر نیز این مقوله دیده شد یعنی برداشت‌های عده‌ای که حالا اسمش را هم قانونی گذاشتند در قالب فساد سیستمی اتفاق افتاد بدین معنی که اگر بخش‌های مختلف با هم هماهنگ نباشند آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟

وی افزود: به نظر می‌رسد سلیقه شخصی دولت بر عدم پیگیری این موضوع است تا در آستانه انتخابات پیش رو چهره دولت مظلوم نشان داده شود؛ انتصابات جدید رئیس‌جمهور نشان داده که بیت‌المال اهمیت چندانی برای وی ندارد.

براتی اظهار کرد: پس از صحبت‌های رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر دولت اقدام خاصی انجام نداده که باید این قضیه از دولت مطالبه شود و از دولت خواستاریم تا مدیرانی را در رأس امور قرار دهد تا از بیت‌المال دزدی نکنند.

با توجه به پرداختن گسترده رسانه‌ها به مسأله حقوق‌های نجومی هرگونه اقدامی از طرف مسؤولان کشور زیر ذره‌بین مردم است و اقدامات کمی که تا الآن در رابطه با این موضوع صورت گرفته موجب ایجاد شبهاتی در مورد به خطر افتادن منافع بعضی مسؤولان به وجود آورده است.

محسن عادلی‌نژاد نیز با اشاره به اساس اسلام ناب و ارتباطش با مسأله فساد اقتصادی تصریح کرد: مسأله حقوق‌های نجومی و اساساً بی‌عدالتی‌های اقتصادی که در سطح جامعه می‌بینیم نتیجه دور شدن از اصول اساسی اسلام ناب است؛ تعریفی که امام خمینی (ره) از اسلام ناب دارند بیانگر اسلام فقرا، درد دیدگان، تهی دستان و مستضعفان است در حالی که در مقابل اسلام آمریکایی وجود دارد که اسلام مرفهین بی‌درد و سرمایه داران است و امروز از ان به عنوان اسلام رحمانی یاد می‌شود.

رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها پیش خواستار رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی بودند اما متأسفانه از طرف مسؤولان هنوز اقدام جدی صورت نگرفته که جای تأسف دارد.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حقوق‌های نجومی هجوم به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب است چرا که انقلاب اسلامی آمد که به بی‌عدالتی، تضاد طبقاتی شدید و ... پایان داده و دادگر درد دیدگان و مستضعفان باشد اما چیزی که اکنون شاهد هستیم خرد شدن استخوان‌های مظلومین در چرخیدن چرخ توسعه است.

*لزوم حضور همه جانبه اقشار جامعه در مقابل حقوق‌های نجومی

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: فساد در یک کشور مانند تنه درختی است که موریانه درون آن را نابود کرده باشد بنابراین اهمیت این موضوع تا حدی است که لازم است همه انقلابیون و دغدغه مندان نسبت به اهداف انقلاب با اتکا به نیروی پر قدرت مردم جلوی فساد ایستاده و مانع گسترش بیشتر آن شوند.

وی با اشاره به اقدامات دولت در رابطه با حقوق‌های نجومی عنوان کرد: دولت برخلاف شعارهایی که می‌دهد در امر مبارزه با فساد به طور جدی وارد عمل نشده و این شک به وجود می‌آید که دولت‌مردان نیز منافع خود را در ادامه این قضیه در خطر می‌بینند اما آن قشر اندک که جلوی مبارزه با فسادها از جمله مسأله حقوق‌های نجومی ایستاده‌اند لازم است بدانند طبق تاریخ و با اراده و مشیت خداوند متعال سیلی محکمی از ملت هوشیار و بیدار ایران اسلامی خواهند خورد.

عادلی‌نژاد افزود: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید پنج مرحله طی شود و رهبر معظم انقلاب فرمودند اکنون در مرحله سوم یا دولت اسلامی هستیم؛ در این مرحله مهم‌ترین موضوع بحث مدیران و مسؤولان کشورند چرا که اگر دست پاک بوده و با نگاه به تمدن اسلامی خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند شاهد این بی‌عدالتی‌ها نخواهیم بود.

وی بیان کرد: اولویت فعلی کشور در شرایط کنونی شناخت و تربیت مدیران انقلابی است که منافع نظام و کشور را به منافع خود ترجیح دهند؛ در این میان نظام دانشگاهی و آموزشی کشور و دانشجویان نقشی ویژه بر عهده دارند و باید افرادی انقلابی و دغدغه مند نسبت به انقلاب و اهداف آن تربیت کنند.

*دانشجویان همیشه در صحنه

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: جنبش دانشجویان انقلابی هیچ گاه مطالبه گری خود را در موضوع مبارزه با فسادهای اقتصادی و نقش مهم و تأثیر گذار خود را به عنوان قشر هوشیار و بیدار جامعه فراموش نخواهد کرد و تمام توان خود را با در نظر گرفتن مصالح کشور و نظام در کنار رهبر خود به کار می‌گیرد و در راه مبارزه با انواع فسادها ازجمله فسادهای اقتصادی خواهد ایستاد.

از اولین فیش حقوقی انتشار یافته تا الآن مسؤولان زیادی اقدام به انتشار فیش‌های حقوقی خود کرده‌اند تا هم از زیر ذره‌بین رفتنشان پیشگیری کنند و هم از این اقدام به نوعی استفاده تبلیغاتی کنند.

مهم‌ترین موضوع در مورد حقوق‌های نجومی بیش از آنکه بخواهد دولت را زیر سؤال ببرد طبیعتاً به واسطه گردن کلفتی عده‌ای که با غارت بیت‌المال به عنوان مسؤولان نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آیند اعتماد عمومی به نظام را زیر سؤال می‌برد.

*اتحاد جناح‌ها در مقابل حقوق‌های نجومی

نکته سوم در مقوله فساد این است که نباید برخورد با فساد را جناحی و سیاسی کرد و تمام مسؤولان باید تلاش کنند تا با مفاسد اداری در کشور به صورت ریشه‌ای برخورد شود تا تمام منافذی که احتمال فساد در آن‌ها وجود دارد از بین برود؛ انتظار از تمام مسؤولان این است که با مقوله فساد با نگاه منفعت حزبی برخورد نکنند.

در خصوص حقوق‌های نجومی اگر سهل انگاری در نظارت وجود نداشت قطعاً کسی جرأت به چنین اقدامی نمی‌کرد و بنابراین نباید اجازه داد عده‌ای بخواهند این موضع را به ناکارآمدی نظام مبدل کنند و از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

منبع:فارس

ارسال نظرات