خبرهای داغ:
ارشد عقیدتی-سیاسی اصفهان:

وحدت جامعه بر محور ولایت فقیه شکل گرفته است

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان چهارمحال و یزد با بیان اینکه ولایت فقیه محور وحدت در جامعه است، گفت: پیروی از رهبری مهمترین اصل است چون وحدت جامعه بر محور ولایت فقیه شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۴۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت الاسلام سید عباس قریشی در مسجد اصحاب کساء شهرضا در جمع مردم شهرستان با بیان اینکه در روایات و زیارت نامه‌ها، سیاستمداری به عنوان یکی از ویژگی‌های ائمه برشمرده شده، اظهارداشت: متأسفانه سیاست‌مداران عالم در طول تاریخ به خوبی عمل نکرده‌اند و معنای سیاست در فرهنگ عامه با اصطلاحاتی همچون دروغگویی و ظلم به دیگران همراه شده در حالی که فرهنگ اسلامی معنا و تفسیر دیگری از آن ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف از بعثت انبیای الهی اقامه حدود و قوانین الهی از طریق استقرار و تأسیس حکومت بوده، افزود: تبلیغات منفی استکبار جهانی و غرب‌زدگان در جامعه به اندازه‌ای بود که وقتی بزرگانی همچون آیت الله مدرس و امام خمینی(ره) قصد بیان مطالب سیاسی را داشتند با مخالفت‌هایی مواجه شدند زیرا آنان عقیده داشتند روحانیان حق ورود در عالم سیاست را ندارند.

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در استانهای اصفهان چهارمحال و یزد با بیان اینکه حاکمان سرزمین وحی، مخالف عملکردن به آیات حج هستند، گفت: فلسفه و هدف از وضع دستورات اسلامی تشکیل حکومت است و هدف نهایی از وضع قوانین اسلامی، استقرار حاکمیت اسلامی بوده است.

وی با اشاره به دستور تشکیل نهادهایی همچون کمیته امداد و بنیاد مسکن از سوی امام خمینی(ره)، بیان کرد: تشکیل این نهادها در حکومت اسلامی با هدف کمک به مستضعفان و صاحب‌خانه شدن افراد فاقد مسکن، انجام شد.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به تعریف رهبر معظم انقلاب اسلامی از سیاست، افزود: بخش مهمی از تعالیم و نظرات اسلام درباره سیاست، به اخلاق سیاسی مربوط می‌شود زیرا اخلاق دارای شاخه‌های زیادی است که یکی از آنها مربوط به عالم سیاست می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پذیرش حاکمیت منصفانه و صالح و کناره‌گیری از قدرت در صورت وجود افراد لایق‌تر و حمایت از حاکمان صالح، نیز جزو معانی اخلاق سیاسی است، گفت: اخلاق سیاسی به معنی توزیع عادلانه قدرت در جامعه و پذیرش آن و واگذاری جریان اداره امور به افراد شایسته و یاری آنها، است.

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان چهارمحال و یزد با بیان اینکه کسی که ولایت فقیه و اختیارات آن در قانون اساسی را بپذیرد شایسته دوستی و حمایت است، گفت: افرادی که این اصل یا هر یک از اختیارات قانونی آن را قبول ندارند، مستحق دشمنی و طرد از جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه محور وحدت در جامعه است، بیان کرد: پیروی از رهبری مهمترین اصل است چون وحدت جامعه بر محور ولایت فقیه شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به نقش مهم وحدت در جامعه اسلامی، افزود: ولایت فقیه محور اصلی وحدت در جامعه است و هرگروه و مسئولی که با جهت گیری‌های ولایت فقیه مخالفت کند در واقع وحدت‌شکن است.

حجت الاسلام طالبپور نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف نیز در این جلسه، با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی، عنوان کرد: این واقعه ضایعه‌ای برای کشور و نظام محسوب می‌شد و رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تسلیت خود به آن اشاره فرمودند.

وی اظهار کرد: مهمترین نکته در هر شرایطی حفظ وحدت و انسجام ملی و پرهیز از بیان سخنان و یا رفتارهایی است که باعث تفرقه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: رسانه‌های خارجی در ادامه سیاستهای ضد نظام، به دنبال بهره برداری سوء از واقعه درگذشت آیت الله هاشمی بودند و قصد داشتند به دو قطبی در جامعه دامن بزنند اما پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در مراسم تشییع جنازه ایشان، همه این توطئه‌ها را ناکام و بی اثر کرد.

حجت الاسلام طالبپور اضافه کرد: همه ما باید با تبعیت از ولایت فقیه زمینه ایجاد و تقویت اتحاد و انسجام ملی را در کشور فراهم کنیم زیرا دشمنان به دنبال بهره برداری سوء از هر فرصت و موقعیتی هستند تا اهداف خود را دنبال کنند


ارسال نظرات