خبرهای داغ:
مراسم ۱۲ بهمن در خمینی‌شهر

برپایی کارناوال شادی و گلباران تمثال امام (ره)/ ارکستر ملی اصفهان در خمینی‌شهر می‌نوازد

همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ مراسم ویژه‌ای در شهرستان خمینی شهر برگزار و اولین نمایشگاه هنرهای دستی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۱۷۱۰۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم نمادین گلباران تمثال حضرت امام خمینی(ره) و تجدید عهد و پیمان با شهدا در جوار شهدای گمنام غواص پارک پیروزی خمینی شهر با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم شهرستان برگزار شد.

همچنین پس از آن کارناوال شادی با حضور اقشار مختلف بسیج و دانش آموزان و پیش دبستانی‌های با عبور از خیابان‌های اصلی شهر ورود امام راحل به میهن و فرار شاه از کشور را برای مردم زنده کردند و اولین روز از سی و هشتمین سالروز فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و نشان دادند که در بهمن 95 نیز همان شور، عشق و ارادت به ولایت فقیه و شعور انقلابی بهمن 57 در مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور خمینی شهر پایدار و جاوید است.

در ادامه مراسم‌های ویژه این روز، مسئولان ادارات و نهادهای نظامی، راویان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مدارس سطح شهرستان خمینی شهر حضور پیدا کردند و از خاطرات روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برای دانش آموزان گفتند تا این مجاهدت‌ها نسل به نسل و سینه به سینه به آیندگان منتقل شود.

این مراسم که گلبانگ انقلاب نام داشت به صورت نمادین در دبیرستان دهخدا (شهر درچه)، دبیرستان آفرینش (شهر کوشک)، دبیرستان شهدای غواص (شهر خمینی شهر)، دبستان بشارت (شهر اصغرآباد)، دبستان خرد (روستای تیرانچی) برگزار و سی و هشتمین زنگ انقلاب اسلامی و آغاز ایام الله دهه فجر نواخته شد.

همچنین به مناسبت دهه فجر، اولین نمایشگاه هنرهای دستی استان اصفهان با نام "چینه" در خمینی شهر افتتاح شد، آثار هنرمندان رشته‌های معرق، نقاشی، سفال، خاتم، فیروزه کوبی، مینا، چرم، سبدبافی و... در 60 غرفه برپا شده است.

این نمایشگاه همه روزه تا پایان 22بهمن از 8صبح الی13 و 16الی19 در خمینی شهر خیابان امام شمالی سالن ورزشی دبیرستان عماد سیادت آماده بازدید و پذیرایی از علاقمندان به هنر ایرانی است.

جشن طلوع فجر با اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی توسط ارکستر ملی اصفهان و اجرای خوانندگان، نوازندگان و شاعران خمینی شهری در چند شب به صورت ویژه در سینما فرهنگ این شهرستان برگزار و سازهای ملی ایرانی و تصنیف‌های خاطره انگیز میهنی، حماسی و آهنگ‌های جاودانه تاریخ موسیقی ایران به یاد شهدای قهرمان آتش نشان فاجعه ساختمان پلاسکو اجرا می‌شود.

ارسال نظرات