خبرهای داغ:
یادداشت کوتاه

وقتی حضرت فاطمه (س) الگوی شایسته ای برای صاحب زمین و زمان است چرا برای مومنین نباشد؟!

حضرت فاطمه (س) در صفاتی چون ولایت مداری، مدافع امامت، تابع امام زمان خویش بودن، عابدی نمونه، مومنی شاخص، مادری بی نظیر برای فرزندان، فرزندی شایسته برای پدر و مادر و همسری شایسته برای شوهر همچون ستاره ای پرنور درخشید
کد خبر: ۸۸۳۳۰۶۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

"إن فاطمة بضعة منی و هی نور عينی و ثمرة فؤادی..."

"فاطمه پاره تن من است و او نور دیدگان و میوه قلب من است..."

سخن از حضرت فاطمه زهرا (س) است، بانویی که هیچ کسی یارای ادای کامل حق او را ندارد و نمی تواند شخصیت او را بیان نماید لاکن می توان به بعضی از ویژگی ها و امتیازات آن حضرت اشاره کرد که او فرزند و دختر رسول (ص) خدا یا اینکه او همسر حضرت علی (ع) است و اگر نبود کفوی برای فاطمه (س) یافت نمی شد. او که مادر حسن (ع)، حسین (ع) و زینب (س) و حتی بالاتر این است که او در ردیف معصومین بوده و معصومه است و هیچ گناه و معصیتی مرتکب نشده و هیچ عمل و تصمیم نا شایسه ای از او سر نزده است و او محدثه است و جبرئیل حدیث برایش می گفت.

آن حضرت نور چشم، ثمره قلب و سرور و شادمانی قلب پیامبر و مومن نمونه، عابد نمونه، اهل یقین نمونه است که طبق فرمایش رسول الله تمام جوارحش مملو از ایمان و یقین است. ایشان حامی ولایت و امامت است، تابع ولایت و امام خویش است او شهیده راه ولایت و امامت است و سرانجام او الگویی بی نظیر است که حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) فرمود "وفی ابنة رسول صلی الله علیه و آله لی اسوة حسنة" در دختر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله برای من الگوی نیکویی است.

وقتی فاطمه اطهر برای صاحب زمین و زمان الگوی شایسته ای است چرا برای مومنین و مسلمین نباشد که در صفاتی چون ولایت مداری، مدافع امامت، تابع امام زمان خویش بودن، عابدی نمونه، مومنی شاخص، مادری بی نظیر برای فرزندان، فرزندی شایسته برای پدر و مادر و همسری شایسته برای شوهر همچون ستاره ای پرنور درخشید پس باید چشم ها را از غبار غلفت و جهل شست و از انوار پاک این بانوی دو عالم استفاده کرد.

 "محمد سلیمانی"

ارسال نظرات