خبرهای داغ:
رئیس اداره آموزش و پرورش اردستان:

تشکیل خیران مدرسه ساز نیاز اساسی اردستان است

شفیعی با بیان اینکه نیاز اساسی آموزش و پرورش اردستان در حال حاضر ایجاد و تشکیل خیران مدرسه ساز است، تصریح کرد: ابتدای سال۹۶ این مجمع با حضور محمد رضا حافظی رئیس کل مجمع خیران مدرسه ساز کشورشکل واقعی به خود خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۸۳۶۱۵۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان رئیس اداره آموزش و پرورش شهر اردستان اظهار کرد:  بعضی از آموزشگاههای اردستان با توان خوب اولیاء توانسته اند در زمینه جذب کمکها موفق بوده و احتیاجی به کمک آموزش و پرورش نداشته باشند.

عیسی شفیعی در جلسه رئوسای انجمن اولیا و مربیان در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات معلمان گفت: کل هزینه ای که در سال تحصیلی جدید به هر دانش آموز اختصاص داده شده مبلغ سی و هفت هزار و ۵۰۰ریال بوده که در این رابطه یکی از مدارس با مدیریت خوب به اندازه کل بودجه آموزش و پرورش کمک جذب کنند.

وی افزود: تنها سرمایه خوبی که آموزش و پرورش دارد سرمایه انسانی است که به آن می بالد و خانواده ها تمام تربیت دانش آموزان را از آموزش و پرورش نخواهندزیرا با پژوهش صورت گرفته فقط ۹ درصد وقت دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش بوده و بقیه در اختیار والدین است.

شفیعی با بیان اینکه نیاز اساسی آموزش و پرورش اردستان در حال حاضر ایجاد و تشکیل خیران مدرسه ساز است، تصریح کرد: ابتدای سال۹۶ این مجمع با حضور محمد رضا حافظی رئیس کل مجمع خیران مدرسه ساز کشورشکل واقعی به خود خواهد گرفت.

رئیس آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه از والدین می خواهم تا بر اساس استعداد و توانمندی دانش آموزانشان و استفاده از همفکری کارشناسان رشته های مورد نیاز را انتخاب کنندتصریح کرد: دانش آموزان رشته ای را انتخاب کنند که بعد از فارغ التحصیل شدن یک مهارت را حداقل یاد گرفته باشند.

این مسئول تصریح کرد: خیلی از دانش آموزان منطقه اردستان با نزدیکی سال جدید چشمشان به احسان و نیکوکاری است که باید انجمن و اولیا به همین منظور افرادی که در کار خیر زمینه داشته را به این سمت هدایت کنند.

انجمن اولیا برای دانش آموزان تعریفی از دین داشته باشند

زئیس اداره تبلیغات شهرستان اردستان در ادامه این جلسه اظهار کرد:بعضی از دانش آموزان به مسائل دینی و شرعی و نماز خانه مدارس بی توجه اند که عیب و ریشه آن بخشی مربوط به خانواده بوده و بخش دیگر قسمت پرورشی و انجمن مدارس که باید برای آنان تعریفی از مسائل تربیتی و پرورشی با استفاده از کارشناسان متخصص داشته باشند.

حجت الاسلام سید جواد حیدری گفت: آمار نشان می دهد دانش آموزان از فضای نامربوط مجازی استفاده های ناصحیح انجام می دهند و به روح خود ضربه وارد می کنند که متولیان فرهنگی می توانند با ایجاد کانالهایی مذهبی برای دانش آموزان به آنها خوراک دینی داده و کارشناسان در این زمینه خلاقیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز هنجار شکنی، بی اقبالی و بی انگیزگی به مسائل کلان دینی یک واقعیتی است که باید پذیرفت تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان جلساتی که برگزار می کنند صرف دور هم نشستند و کاغذ بازی نباشد بلکه به عمل برای اینگونه مسائل برنامه ریزی کنند.

ارسال نظرات