خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه شهرچرمهین

برخی رمز پیروزی نظام و انقلاب اسلامی را فراموش کرده اند

امام جمعه چرمهین گفت:مقام معظم رهبری با یادآوری تنگه احد تذکر مهمی را به همه ما ارائه کردند چراکه برخی رمز پیروزی نظام و انقلاب اسلامی را فراموش کرده
کد خبر: ۸۸۳۷۳۶۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، حجت الاسلام والمسلمین جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه چرمهین با اشاره به دیدار هفته گذشته  رهبر انقلاب با دست اندر کاران راهیان نور، اظهار کرد: همانگونه که معظم له فرمودند دوران هشت‌ساله‌ی دفاع مقدس یکی از ثروت‌های فرهنگی ناب و ارزشمند کشور است و برگزاری راهیان نور نیز ابتکاری بسیار بزرگ و مهم برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس به شمار می آید.
وی افزود: باید توجه داشت که تنها راه مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه‌ی قوی دوران دفاع مقدس در همه‌ی عرصه‌ها است.
امام جمعه چرمهین تصریح کرد: امروز جامعه ما  برای مقابله با ناتوی فرهنگی  و مقابله قوی نیازمند یک پاتک فرهنگی قوی در مقابل تهدیدات  دشمنان  است و اردوی راهیان نور یکی از این ابرطزار مهم  خواهد بود.
وی ادامه داد: آثار مانده از دوران دفاع مقدس را باید به هر صورت  احیا کرد و روحیه رزمندگان در دوران دفاع مقدس  باید در وجود تک تک افراد تجدید شود و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری  سرکشی به مناطق عملیاتی جنوب  برای نسل های جوان جامعه ضروری و در راستای تقویت روحیه معنوی و شهادت طلبی  و انقلابی لازم است و مسئولان باید فضا را برای حضور آنها در این عرصه فراهم و خود نز پیش قدم باشند.
غلامی اضافه کرد: دشمنان قسم خورده هر لحظه به دنبال اغوا نمودن نسل امروز ما خاصه جوانان هستند و بی شک باید تمام قوای خود را برای تقویت روحیه جهادی و شهادت طلبی  و نیز فرهنگ ایثار و  و مقاومت آماده سازیم.
وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشکر از دست‌اندرکاران راهیان نور، با اشاره به تأکید خداوند در قرآن کریم مبنی بر یادآوری ایام‌الله و روزهای بزرگ و تأثیرگذار، دوران دفاع مقدس را ازجمله ایام‌الله و روزهای تاریخ‌ساز ملت ایران دانستند و از این جهت باید گفت مردم ایران اسلامی دارای ثروت‌ها و نقاط قوت فراوان طبیعی و انسانی است و با توجه به وجود روحیه‌ی اعتقاد به مجاهدت و انگیزه‌ی حرکت در راه دین در میان اکثریت مردم می تواند ما را به قله های رفیع موفقیت برساند.
امام جمعه چرمهین در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضاء مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه از سخنان رهبر معظم انقلاب برداشت می شود این است که ، افرادی که به شدت در پیشگاه خدا و مردم ایران مسئول هستند و باید جوابگو باشند.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری با یادآوری تنگه احد تذکر مهمی را به همه ما ارائه کردند چراکه برخی رمز پیروزی نظام و انقلاب اسلامی را فراموش کرده و با مشغول شدن به ذخایر و غنیمت های دنیایی و حقوق های نجومی راه دشمن را هموار ساخته اند.
غلامی یاداور شد: امروز متاسفانه پرداختن به سخن هایی غیر ضروری و سخنانی که حاکی از ضعف در امور اجرایی است دشمنان را جری کرده و زمینه فشار بیشتر را بر مردم و کشور فراهم می نمایند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید گفت اگر احساس مسئولیت در مسئولان به‌گونه‌ای بود که آنان همواره دغدغه‌ی کار و تلاش و هدف‌گرایی و مجاهدت داشتند، نشان می‌دهد آنان در خطوط اصلی حکومت اسلامی حرکت می‌کنند اما اگر برخلاف این بود باید بدانیم که از چارچوب‌های حکومت اسلامی خارج شده‌ایم.
وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری به نکات مهمی همچون «مردم‌گرایی و اعتماد به مردم»، «عدالت‌طلبی»، «ایستادگی در برابر ظلم و فساد» و «اعتمادبه‌نفس‌ملی و عزت ملی» اشاره کردند و باید گفت و ما نباید در فرهنگ، احساس ضعف و فرودستی کنیم بلکه باید همواره احساس برتری فرهنگی داشته باشیم چرا که دشمن همواره از ایستادگی مردم ما در صحنه های مختلف هراس داشته و دارد از این رو بایه همچون گذشته هوشیار بود و دشمنان را در رسید به اهداف شوم خود با شکست سنگین مواجه ساخت.
امام جمعه چرمهین در پایان با اشاره به سالروز رحلت حاج احمد آقای خمینی، گفت: ایشان  فردی بودند که عمر خود را در راه اسلام و انقلاب گذاشتند و با تمام وجود در دفاع عملی از یادگار امام راحل یعنی ولایت فقیه ، ایستادگی کرد و همگان را نیز به آن سفارش میکرد.
ارسال نظرات