خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان برخوار

شرایطی که کسب مال، عبادت محسوب می شود

محمودآبادی گفت: نفس داشتن مال از نظر شرع مقدس هیچ اشکالی ندارد بلکه به دست آوردن مال حلال با رعایت چهار شرط؛ عبادت نیز محسوب می شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۸۵۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ امام جمعه دولت آباد در خطبه اول نماز جمعه به بیان جایگاه مال و ثروت در زندگی انسان پرداخت و گفت: نفس داشتن مال از نظر شرع مقدس هیچ اشکالی ندارد بلکه به دست آوردن مال حلال با رعایت چهار شرط؛ عبادت نیز محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین محمودآبادی در بیان شرط اول عنوان کرد: مالی که انسان را از آخرت باز ندارد و اینکه انسان از راه مشروع آن مال و ثروت را به دست بیاورد را به عنوان شرط دوم برشمرد،

وی اضافه کرد: شرط سوم این است که واجبات شرعی آن مال (خمس، زکات و ….) پرداخت شود و شرط چهارم؛ مال بیش از حد کفایت نباشد.
محمودآبادی در خطبه دوّم مناسبت دهم رجب سالروز ولادت امام جواد علیه السلام و همچنین سیزده رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) را تبریک و تهنیت گفته و به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص)اشاره کرد که ایشان فرموده اند: علی بن ابیطالب در مسلمان شدن پیشگام ترین افراد است، دین او از همه کامل تر و یقین او از همه برتر است، حلم و بردباری او از همه بیشتر و بخشنده ترین مردم است و خلیفه بعد از من اوست.
خطیب جمعه دولت آباد در ادامه به ایام البیض و ایام اعتکاف در هفته پیش رو اشاره کرد و اعتکاف را عبادت مستحبی که ریشه در قرآن دارد و دارای اثرات مادی و معنوی بسیار است، دانست.
وی با بیان اینکه بیش از بیست مسجد در شهرستان آماده برگزاری مراسم اعتکاف است، از اعضای هیئت امنای این مساجد تقدیر و تشکر کرد.
امام جمعه دولت آباد برگزاری مراسم اعتکاف را ازبرکات معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: در سال گذشته تعداد معتکفان در کشور به بیش از یک میلیون نفر معتکف در مساجد رسید که اکثر معتکفان را جوانان تشکیل می دادند.

محمودآبادی در نتیجه صحبت خود اظهار کرد: بنا بر این اینکه برخی افراد با دیدن افراد بی حجاب به سرعت انقلاب را در حال زوال و نابودی می دانند، نادرست است.

ارسال نظرات